UDAR IZ AZOP-a

Oglasila se banka koja je kažnjena s 1,5 milijuna eura: ‘Istina je, to smo mi, iskoristit ćemo sva pravna sredstva kako bismo se zaštitili‘

AZOP je izrekao milijunsku kaznu, a evo kako banka odgovara na optužbe

Ilustracija

 Haris Artemis/imagesource/profimedia
AZOP je izrekao milijunsku kaznu, a evo kako banka odgovara na optužbe

Agencija za zaštitu osobnih podataka (AZOP) danas je izvijestila o izricanju upravne novčane kazne u iznosu od 1,5 milijuna eura "jednoj banci zbog višestrukih povreda Opće uredbe o zaštiti podataka, vezano uz obradu osobnih podataka korisnika mobilnog bankarstva". Prema informacijama kojima smo raspolagali, riječ je bila o Erste banci, koja je za Jutarnji list ubrzo i potvrdila da se odluka AZOP-a odnosi upravo na nju.

U odgovoru iz Erste banke navode da je sporno aplikativno rješenje korišteno isključivo u svrhu zaštite klijenata te da će iskoristiti sva dostupna pravna sredstva kako bi dokazali da su postupali savjesno.

image

Zgrada Erste banke u Ulici grada Vukovara

Srdjan Vrancic/Cropix

Odgovor Erste banke prenosimo u cijelosti:

"Erste banka je zaprimila navedeno rješenje AZOP-a te možemo potvrditi da se radi o našoj banci.

Banka navedeno aplikativno rješenje koristi isključivo u svrhu zaštite svojih klijenata i minimiziranja potencijalnih prijevarnih aktivnosti koje posljedično mogu nastati na njihovu štetu. Važno je dodatno naglasiti da banka primjenom navedenog rješenja postupa u skladu sa svim pozitivnim propisima koji reguliraju područje sigurnosne zaštite svojih klijenata, uključujući i segment zaštite osobnih podataka.

Prednosti korištenja takvog rješenja očituju se, primjerice, u mogućnosti detekcije potencijalne kompromitacije uređaja klijenata, detekcije u vezi s potencijalnim preuzimanjem računa klijenata, kao i potencijalnog preuzimanja uređaja klijenata od strane trećih, neovlaštenih osoba. Samo u posljednjih 12 mjeseci, upotrebom navedenog rješenja, spriječeno je ukupno oko 1100 pokušaja prijevarnih radnji na štetu klijenata u potencijalnom iznosu od 2 milijuna eura.

Imajući u vidu navedeno, Erste banka smatra da su izrečena kazna, kao i neprepoznavanje koristi koje nastaju primjenom ovakvih mjera zaštite klijenata, uključujući i moguću štetu koja potencijalno može nastati ukidanjem njihove primjene, u bitnom raskoraku s ciljevima koje pred financijske institucije stavljaju pozitivni propisi u području sigurnosne zaštite klijenata. Nažalost, evidentan je i izostanak koordinacije te primjene učinkovite i jednoznačne regulacije u ovom području, koja bi bila prepoznata i usvojena od strane svih uključenih regulatornih tijela.

Također, vrlo je bitno istaknuti da se navedeno rješenje koristi u svim zemljama u kojima posluje Erste grupa te ni u jednoj od njih nije dovedeno u pitanje s bilo kojeg regulatornog aspekta.

Shodno navedenom, Erste banka će iskoristiti sva dostupna pravna sredstva kako bi zaštitila svoje interese te dokazala da je postupala u skladu s važećim pozitivnim propisima, savjesno, odgovorno i u dobroj vjeri, s isključivim ciljem zaštite svojih klijenata."

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
18. prosinac 2025 16:37