Automobilska industrija

Električna vozila sve traženija u Europi: kineski div zabilježio rast od 224 posto

Više od trećine svih registiranih vozila od siječnja do kolovoza 2025. bili su hibridi

Punjenje električnog automobila (ilustracija)

 Ranko Suvar/Cropix
Više od trećine svih registiranih vozila od siječnja do kolovoza 2025. bili su hibridi

Dok se europsko tržište automobila bori s blagim padom ukupne prodaje, električna vozila bilježe rast i mijenjaju odnose snaga među proizvođačima. Najnoviji podaci Europskog udruženja proizvođača automobila (ACEA) otkrivaju da su električna vozila i hibridi postali ključni motori rasta, piše Euronews.

Prodaja električnih vozila u zemljama Europske unije je od siječnja do kolovoza 2025. skočila je za 25 posto u odnosu na isto razdoblje lani, dok su registracije benzinaca i dizelaša potonule za gotovo petinu. Prodaja hibrida rasla je 16 posto.

Volkswagen traži državne poticaje: ‘Njemački proizvođači prespavali su prelazak na električna vozila‘

„Tržišni udio automobila na baterije se u razdoblju od početka godine do kolovoza 2025. zadržao na 15,8 posto, što je još uvijek ispod tempa potrebnog u ovoj fazi tranzicije. Tržište hibridnih električnih automobila ostalo je najpopularnija vrsta pogona među kupcima“, rekla je ACEA u priopćenju za javnost. Konkretno, više od trećine svih registriranih automobila su hibridi.

Među četiri najveća gospodarstva Europske unije, Njemačka prednjači s rastom prodaje električnih vozila od 39 posto, dok se španjolsko tržište gotovo udvostručilo. Italija također bilježi snažan skok (+28,9 posto), a Francuska je u promatranom razdoblju zabilježila pad od 2 posto. Iako je u kolovozi broj registriranih e-automobila bio čak 29 posto veći nego u srpnju.

Unatoč tek blagom rastu ukupne prodaje (+4,1 posto), Volkswagen ostaje lider europskog tržišta s udjelom od 28 posto. Unutar grupe, Škoda (+10 posto) i Cupra (+39,1 posto) briljiraju, dok premium brendovi poput Audija i Porschea bilježe pad.

Renault grupa također se uspješno pozicionira s rastom od 5,8 posto, a svi njezini brendovi – Renault, Dacia i Alpine – povećali su prodaju. S druge strane, Toyota i Stellantis, koji zajedno drže gotovo četvrtinu tržišta, bilježe pad.

image

Električni automobil

Profimedia/Dmytro Sidelnikov/alamy/alamy/profimedia

Premium segment pokazuje otpornost. BMW i Mercedes povećali su prodaju, dok Tesla, nekada vodeća ikona električne mobilnosti, doživljava dramatičan pad od čak 42 posto, a tržišni udio smanjio mu se na samo 1,2 posto. Istovremeno njegovi kineski rivali imaju sve bolju poziciju na europskom tržištu. BYD je povećao prodaju za čak 244 posto, a SEIC Motors za 33 posto što još jednom potvrđuje da europskim i američkim automobilskim divovima prijeti ozbiljna konkurencija s Dalekog istoka.

Ukupno gledano, registracije novih automobila u EU od siječnja do kolovoza 2025. su neznatno pale (-0,1 posto), no kolovoz je u odnosu na srpanj donio rast 5,3 posto.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
26. rujan 2025 13:57