Novi model širenja

Ekskluzivni ugovor: SofaScore s Huaweijem želi se probiti i na kinesko tržište

Hrvatska tvrtka za personalizirano praćenje sporta ima 20 milijuna aktivnih mjesečnih korisnika
Ivan Bešlić
 Darko Tomas/Cropix

SofaScore, hrvatska tvrtka za personalizirano praćenje sporta kroz mnogobrojne statistike, jedna od deset najvećih u svojoj branši na svijetu, ugovorila je ekskluzivno partnerstvo za praćenje e-sporta na mobitelu s globalno najvećim proizvođačem pametnih telefona, Huaweijem.

Dobitnik Zlatne kune za najbolje malo poduzeće u Hrvatskoj u 2020. godini time se nada da će značajno povećati bazu korisnika, kao i otvoriti si vrata kineskog tržišta. Riječ je o najvećem digitalnom tržištu na svijetu. Kina, naime, ima 780 milijuna korisnika pametnih mobitela i ukupno 1,6 milijardi pretplatnika mobilnih usluga.

Ivan Bešlić, suosnivač i operativni direktor SofaScorea kaže da ih je na suradnju potaknuo sam Huawei, koji je želio da prilagode svoju aplikaciju za njegovu trgovinu mobilnih aplikacija. Huawei, naime, ima svoj App Gallery, za korisnike svojih mobitela, a koji je pandan AppStoreu i Google Play Storeu.

- Suradnja s Huaweijem bila je iznimno kvalitetna te smo ju proširili na trenutno izuzetno atraktivno područje - eSport, a dodatno, mi ćemo se u bližoj budućnosti okrenuti konkretnije i kineskom tržištu, gdje će nam Huawei biti polazišna točka i partner na tom projektu - kaže Bešlić.

Pojedinačno najveće tržište za SofaScore, koji ima više od 20 milijuna aktivnih korisnika mjesečno, je Brazil. Hrvatska tvrtka stoga je nedavno u Rio de Janeiru otvorila vlastiti razvojni ured. SofaScore korisnicima omogućuje praćenje sportskih rezultata i statistika za 22 sporta i više od 11.000 liga i turnira na više od 30 jezika. Nova funkcionalnost na Huaweiju, kroz koju će se na njegovom AI asistentu moći dodati kartica za praćenje e- Sporta, bit će dostupna na 21 jeziku, među inima i engleskom, ruskom i hrvatskom, a u pripremi su i španjolski i portugalski.

image
Ivan Bešlić
Darko Tomas/Cropix

Bešlić ističe da u odnosu na konkurenciju, na svojem webu i mobilnim aplikacijama, nude uvjerljivo najširi spektar sportova, liga i detaljnih statističkih podataka.

- Kroz poboljšanje korisničkog iskustva na svim platformama, želimo da Sofu upozna i aktivno koristi još veći broj korisnika. Tvrtka konstantno raste, a način na koji smo došli do 'prvi' 20 milijuna korisnika morat ćemo mijenjati da bi napravili sljedeći iskorak - pojašnjava Bešlić.

SofaScore prihode generira primarno kroz prodaju oglasnog prostora na webu i u aplikaciji. Prema podacima Fine, tvrtka Sofa IT, koja upravlja sa SofaScoreom, u 2019. je imala rast prihoda od 92,7 posto na 36,5 milijuna kuna, neto dobit od 12,6 milijuna kuna, uz rast od 51,8 posto, i 44 zaposlenih. Sad je već premašila 100 zaposlenih, a Bešlić kaže da im je u 2020. prihod skočio 43 posto.

- Naš cilj je napraviti najbolji mogući proizvod za svakog ljubitelja sporta i zato konstantno zapošljavamo vrhunske stručnjake iz različitih područja, a uz zapošljavanje u Zagrebu, Sofi su se pridružili stručnjaci iz Brazila, Urugvaja, Malezije i Maroka - kaže Bešlić.

Navodi da kupuju sve dostupne podatke o sportskim događanjima u svijetu. Tajnu uspjeha tumači u njihovoj interpretaciji i vizualizaciji sportskih podataka u stvarnom vremenu te u kreiranju vlastite statističke ocjene temeljene na više od 300 različitih podataka o igraču.

- Idemo toliko detaljno da se danas u SofaScoreu ligaška utakmica Varaždina i Slaven Belupa ni po čemu ne razlikuje od utakmice Barcelone i PSG-a u Ligi prvaka - zaključuje Bešlić.

Preko Huaweijeve umjetne inteligencije lakše do e-Sport rezultata

U Huawei Asistentu, umjetnoj inteligenciji koja pomaže korisnicima mobitelima tog brenda da se lakše organiziraju i pronađu informacije koje im trebaju, slično kao što to rade Siri i Google Assistant, sad se može dodati SofaScore e-Sport kartica. Na njoj se mogu pratiti svi rezultati i vijesti s gaming događaja, liga i turnira širom svijeta. Nova e-Sport opcija pruža korisnicima prvenstveno sve informacije e-Sport ligama: Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO), Defense of the Ancients 2 (Dota 2) i League of Legends (LoL).

Kompetitivno igranje računalnih igara ili e-Sport naglo dobiva na popularnosti diljem svijeta. U Hrvatskoj se procjenjuje da e-Sport aktivno prati više od 100.000 građana. U taj su segment stoga ušli i najveći operateri - Hrvatski telekom i A1 Hrvatska. U idućih nekoliko godina ovdje će se izgraditi i prva e-Sport arena. U Europi se očekuje da će u iduće dvije godine broj igrača e-Sporta porasti za 8,2 posto na njih 113 milijuna. Globalno se u iduće tri godine očekuje da će broj gledatelja e-Sporta narasti na 495 milijuna i da će vrijednost tog tržišta premašiti 1,1 milijardu dolara.

Ivan Bešlić, suosnivač i operativni direktor SofaScorea kaže da su se kroz ekskluzivno partnerstvo s Huaweijem fokusirali upravo na tri glavne e-Sport lige.

- Fokus smo za početak usmjerili na CS:GO, DOTA 2 i LoL zato što su to trenutno tri najpopularnije lige u svijetu e-Sporta koje ujedno organiziraju i najveće evente u svijetu. Na temelju podataka koje ćemo prikupiti od korisnika, uvodit ćemo nove sportove i dodatno unaprjeđivati iskustvo praćenja eSporta - zaključuje Ivan Bešlić.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
18. studeni 2024 09:24