Intervju

Direktor Sarajevskog kiseljaka: 'Lani smo proizveli više od 120 milijuna litara vode'

Prošlog tjedna su otvorili proizvodnu liniju nove tvornice u Kreševu, ukupne vrijednosti veće od 20 milijuna konvertibilnih maraka
Davor Čičić, direktor tvrtke Sarajevski kiseljak
 DC

Davor Čičić, direktor tvrtke Sarajevski kiseljak d.o.o., prošlog je tjedna otvorio proizvodnu liniju nove tvornice u Kreševu, ukupne vrijednosti veće od 20 milijuna konvertibilnih maraka, a u razgovoru za Jutarnji list govori o daljnjem razvoju poslovanja.

U svojem ste se govoru zahvalili vašem prethodniku Tomislavu Sliškoviću, za kojeg ste rekli da mu ‘ova tvornica predstavlja krunu karijere i sada može mirno u mirovinu’. Što će nova proizvoda linija u strateškom smislu značiti za kompaniju?

- Tomislav Slišković je dugogodišnji direktor Sarajevskog kiseljaka, koji je u posljednjih dvadesetak godina predano radio da tvrtka stekne poziciju na kojoj je danas. Zahvaljujući tome što smo postali dio Jamnice i Fortenova grupe, u našu je tvrtku od tog trenutka do danas, kad se sve zbroji, uloženo više od 50 milijuna eura. Puštanje u pogon tvornice u Kreševu doista je početak novog razdoblja za Sarajevski kiseljak i predstavlja velik iskorak u njegovu strateškom pozicioniranju na tržištu.

U prošloj smo godini u dosadašnjim postrojenjima proizveli više od 120 milijuna litara vode i osvježavajućih bezalkoholnih pića, a brendovi Sarajevskog kiseljaka i Jamnice već dominiraju tržištem flaširane vode u BiH i prvi su izbor potrošača u tom segmentu na tržištu. Tehnološki iskorak i povećanje kapaciteta u novoj tvornici omogućit će da naši rezultati budu i znatno bolji.

Time ćemo dodatno osnažiti lidersku poziciju u BiH, ali i napraviti iskorak prema značajnijem širenju na nova tržišta.

Kolikim biste tržišnim udjelom i rezultatima bili zadovoljni u plasmanu novog brenda, negazirane vode Sara? Tu se sada dodatno natječete i s Jamničinom Janom?

- Vjerujem da će nam plasiranje domaće vode na tržište samo još dodatno ojačati našu poziciju kao jednog od vodećih proizvođača i distributera bezalkoholnih pića, kao i sav naš portfelj.

Širok izbor proizvoda za krajnjeg potrošača ima smisla i svaki potrošač ima pravo odabrati proizvod prema svojim preferencijama. Sara je voda iza koje stoji kompanija koju svi jako dobro poznaju u Bosni i Hercegovini. Sarajevski kiseljak nudi pouzdane i provjerene proizvode koji su tu prisutni godinama i u čiju su se kvalitetu uvjerile mnoge generacije.

Kreševo ima jako kvalitetnu vodu i izvor iz kojeg dolazi Sara zaista je jedinstven u ovom dijelu Bosne.

Za tvornicu u Kreševu najavili ste da je u planu i skorašnja proizvodnja aromatiziranih voda i sokova. Hoće li to zahtijevati dodatnu investiciju i kakvi su vam tržišni planovi s time?

- Da, u nekom budućem periodu u novootvorenoj tvornici planiramo ulagati u proizvodne linije na kojima će se moći proizvoditi aromatizirane vode i sokovi. To će, naravno, zahtijevati dodatne investicije. Otvorenje nove tvornice kraj je jedne i početak nove faze, u kojoj je ostavljen prostor za daljnju nadogradnju i rast.

Kako je Kiseljak poslovao u 2019., kada su u pitanju prihodi, operativna dobit, dobit i ukupna zaduženost tvrtke te kakvi su planovi za ovu godinu?

- Godina je bila obilježena različitim poslovnim izazovima, ali tome je bila izložena cijela branša, a ne samo mi. Ipak, sumirajući sve okolnosti i rezultate, kako u proizvodnji tako i u prodaji, prethodna je godina bila jedna od izuzetno uspješnih. Ostvarili smo prihod veći od 50 milijuna eura, EBITDA je bila iznad 10 milijuna eura. U 2020. nastavljamo istim stopama. U planu su nove investicije, ulaganje u modernizaciju i razvoj.

Na novu dužnost došli ste s pozicije direktora sektora prodaje te marketinga i razvoja kompanije. Prije dvije godine ste potpisali ekskluzivni ugovor s Warner Brosom kojim ste osigurali licencu za korištenje likova iz nekih od najgledanijih filmova na etiketama vaših proizvoda, u drugim spotovima je bio Rade Šerbedžija... Kakvi su bili rezultati tih kampanja i nastavlja li se suradnja s Warner Brosom? Hoće li neko poznat biti u reklami za Saru?

- Da, bilo mi je veliko osobno zadovoljstvo sudjelovati u kreiranju zanimljivih kampanja za naše brendove. Jako nam je važno da naši brendovi nose težinu i komuniciraju s kupcima na zanimljiv i njima blizak način. Kampanje s Radom Šerbedžijom za Sarajevski kiseljak i Sky Colu u suradnji s Warner Brosom posebno su dojmljive. Na obostrano zadovoljstvo, s kompanijom Warner Bros ćemo i u ovoj godini nastaviti suradnju. Fascinacija superjunacima i njihovim moćima prisutna je generacijama, a danas je to još više izraženo. Sky Cola se potpuno uklapa u cijeli koncept. Raditi s kompanijom koja je globalni lider u svojoj branši, značajno je iskustvo. Prema reakcijama naših kupaca i prodajnim rezultatima, cijela priča pokazala se kao pun pogodak. Za Saru još pripremamo kampanje, ali zacijelo će biti malo drugačije u odnosu na postojeće tržište voda u marketinškom smislu.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
14. ožujak 2022 13:36