INTERVJU

Direktor Odjela za korporativne poslove i održivost u Coca-Cola HBC Adriji: ‘Do 2030. želimo reciklirati istu količinu boca koju dajemo na tržište‘

‘Obvezali smo se da ćemo već do 2025. uložiti 250 mil. € u inicijative za smanjenje ispuštanja CO2‘, kaže Bruno Jelić

Bruno Jelić, direktor Odjela za korporativne poslove i održivost u tvrtki Coca-Cola HBC Adria

 Coca Cola

Coca-Cola u Hrvatskoj je 2018. godine pokrenula projekt "Od izvora do mora" kojim potiče i promiče akcije čišćenja od ambalažnoga otpada područja uz rijeke, jezera i obalu Jadranskoga mora. Akcija potiče na njegovo primjereno odlaganje i čuvanje vodnog bogatstva. Od 2021. godine partner u projektu postao je Jutarnji list te je organizirano 12 akcija čišćenja diljem Hrvatske u kojima je prikupljeno više od 16 tona otpada. U 2022. godini projektu "Od izvora do mora" pridružio se i Konzum, vodeći trgovački lanac u Hrvatskoj.

O projektu "Od izvora do mora" razgovarali smo s Brunom Jelićem, direktorom Odjela za korporativne poslove i održivost u Coca-Coli HBC Adria. Jelić je bio zadužen za razvoj i implementaciju dugoročnog plana "Svijet bez otpada" na razini poslovne jedinice Adria, koja obuhvaća Sloveniju, Hrvatsku te BiH.

Jeste li zadovoljni ovogodišnjim izdanjem projekta Od izvora do mora? Kakvi su učinci akcija i jesu li ostvareni svi ciljevi?

Ponosni smo što se ove godine projektu pridružio vodeći trgovački lanac u Hrvatskoj i naš kupac, Konzum te ga promovirao među svojim kupcima u prodavaonicama, na plakatima, u katalozima, ali i na digitalnim kanalima. Takvo snažno partnerstvo govori da je projekt dobro osmišljen i prihvaćen. Tijekom lipnja smo iz prirode, uz pomoć više od 750 volontera, u 12 akcija uklonili 26 tona otpada i time doprinijeli zaštiti voda, jednog od najvećih hrvatskih bogatstava.

Koji je osnovni cilj projekta Od izvora do mora?

Kao što i ime projekta sugerira, cilj nam je zaštita hrvatskog vodnog bogatstva i to od njezinog izvora pa do Jadranskog mora. U suradnji s našim partnerima, Jutarnjim listom i Konzumom, provodimo akcije čišćenja područja uz hrvatske vode – rijeke, jezera i obalu mora – od ambalažnoga otpada te potičemo na njegovo primjereno odlaganje. Od 2018. godine, kada smo pokrenuli projekt, iz prirode smo uklonili više od 70 tona otpada. Zahvalni smo na podršci koju dobivamo u zajednici – od institucija, ministarstava, predstavnika lokalne i regionalne samouprave pa do nevladinih udruga i naročito izviđača.

Kako se uklapa u plan Coca-Cole HBC Svijet bez otpada?

Višegodišnjim planom Svijet bez otpada Coca-Cola HBC izravno pridonosi smanjenju utjecaja na okoliš i daje rješenja za izazove povezane s ambalažom. Plan počiva na trima strateškim stupovima, među kojima je i onaj koji prati projekt Od izvora do mora – prikupljanje otpada. Naime, do 2030. godine želimo prikupiti i reciklirati istu količinu boca i limenki koju stavljamo na tržište.

Možete li malo više reći o projektu Svijetu bez otpada?

Vjerujemo da svaka ambalaža ima svoju vrijednost, ali i život nakon svoje prve, inicijalne upotrebe te ju zbog toga treba prikupiti i reciklirati. Upravo zbog toga smo razvili viziju Svijeta bez otpada koju provodimo zajedno s našim dobavljačima i partnerima na svih 29 tržišta na kojima poslujemo. Uz već spomenuto prikupljanje, druga dva stupa su dizajn i partnerstva. Uvođenjem inovacija i unapređenjima dizajna naših proizvoda, uz suradnju s relevantnim dionicima, želimo pridonijeti smanjenju utjecaja na okoliš.

Kakvi su učinci i rezultati plana Svijet bez otpada u Hrvatskoj?

Coca-Cola HBC Hrvatska već je smanjila ukupnu uporabu plastike za četvrtinu u posljednjih 10-ak godina uporabom lakših boca. Uveden je i novi tip plastičnoga zatvarača kojim je omogućeno smanjenje njegove težine gotovo za trećinu. Iskorak u tom smjeru smo također učinili nedavno kada smo za višestruka pakiranja limenki uveli KeelClip™, minimalističku kartonsku ambalažu, koja se može u potpunosti reciklirati i primjer je inovacije u području dizajna kojom smo ubrzali naš put prema Svijetu bez otpada.

Kakve planove ima Coca Cola HBC u smislu održivosti i zaštite okoliša do 2030. godine? Što je do sada postignuto u tom dijelu vašeg poslovanja?

Svijet bez otpada ima konkretne ciljeve i precizne rokove. Do 2025. godine sva primarna ambalaža moći će se u potpunosti reciklirati, a do 2030. godine udio recikliranih materijala u primarnoj ambalaži bit će najmanje 50 posto. Da smo na dobrom putu prema ostvarenju tih ciljeva govori činjenica kako se već danas čak 99,9 posto naše primarne ambalaže može reciklirati. Römerquelle je prva voda na hrvatskome tržištu koja je dostupna u bocama od 100 posto reciklirane plastike i to još od listopada 2019. godine.

Na koji način se Coca Cola HBC Adria uključila u borbu protiv klimatskih promjena i zaštite vode?

Coca-Cola HBC u listopadu prošle godine objavila je predanost postizanju nulte stope emisije stakleničkih plinova u cijelom svom lancu vrijednosti do 2040. godine, a obvezali smo se da ćemo već do 2025. godine, na razini skupine, uložiti 250 milijuna eura u inicijative za smanjenje ispuštanja CO2. Zbog toga u Hrvatskoj sudjelujemo u projektu CO2mpensantig by Pensanting, inovativnom odgovoru na klimatske promjene koji sadnjom stabala želi poništiti štetan učinak ispuštenoga CO2 i neutralizirati svoj ugljični otisak. Tijekom 2021. godine posadili smo 10.000 sadnica te time doprinijeli dobrobiti zajednice u kojoj poslujemo, a toliko planiramo posaditi i ove godine.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. travanj 2024 18:21