RIXOS PREMIUM

Direktor jednog od najluksuznijih hotela u Hrvatskoj: ‘Bili smo prazni, ali nitko od 180 zaposlenih nije otpušten‘

Očekivanja od turističke sezone su optimističnija nego lani, ocjenjuje direktor hotela Rixos Premium Dubrovnik Ayhan Basci
Ayhan Basci, generalni direktor
 Bozo Radic/Cropix

Očekivanja od turističke sezone su optimističnija nego lani, no i dalje je presudna epidemiološka slika te spremnost destinacija da pruže najvišu razinu usluge i turiste uvjere da su sigurne za odmor, ocjenjuje direktor hotela Rixos Premium Dubrovnik Ayhan Basci.

"Veći broj dolazaka turista i hotelskih rezervacija u Dubrovniku možemo očekivati od kraja lipnja i u srpnju, kada bismo mogli vidjeti prve rezultate otvaranja novih avio linija iz SAD-a, Moskve, Poljske, Ukrajine, Izraela, Pariza, Lyona, Luksemburga i drugih. Cijepljenje je svakako ključan alat koji će omogućiti povratak u neku vrstu 'normalnosti', iako će turistima mjerilo sigurno biti i opće stanje u pojedinoj destinaciji, kao i razina mjera koje se provode za osiguranje povoljne epidemiološke slike. To svakako uključuje i covid putovnice, kao i dostupnost testova. Vjerujem da će kombinacija svih tih alata učiniti sezonu uspješnijom nego lani", kaže Basci u razgovoru za Hinu.

Cijene svugdje više nego prošle godine

Basci napominje da su zemlje poput Španjolske, Grčke, Portugala i drugih poduzele brojne promotivne i druge aktivnosti za ljeto kako bi privukle turiste, dok na pitanje o ponudi i cijenama kaže da su u Dubrovniku, kao i drugdje, cijene više nego lani.

"To nije neuobičajeno s obzirom na okolnosti. Više cijene su pokazatelj i očekivane veće potražnje ovoga ljeta. Drugi Rixosovi hoteli u Ujedinjenim Arapskim Emiratima ili Turskoj, imaju slične cijene. No, ipak ova će sezona biti specifičnija po tome kakvu sigurnost i jedinstveno iskustvo destinacija može pružiti gostima, a ne po cijeni smještaja", kaže Basci.

Vezano za turističku potražnju, ali i ponudu ove godine u još prisutnoj pandemiji, smatra i da zemlje koje su procesu procjepljivanja pristupile ozbiljno i gdje se to odvija bez zastoja ne bi trebale imati problema s brojem rezervacija i dolascima turista.

"Svakome od nas danas je izrazito važno da putovanja predstavljaju sigurnu zonu, a slobodno vrijeme i zarađeni novac cijene se više nego prije i u tom smislu nije dovoljno nuditi samo 'sunce i more'. Turistički i ugostiteljski djelatnici svojim gostima trebaju osigurati dodanu vrijednost destinacije koja se temelji na usluzi i ponudi najviše kvalitete, od vrhunske gastronomije do zabave, tura u prirodi i drugog, a destinacije koje nude selektivne oblike turizma bit će uspješnije i konkurentnije i nakon pandemije", dodaje.

Prednosti i nedostaci hrvatskog turizma

Ističe da je najveća prednost Hrvatske njezina ljepota sa netaknutom mediteranskom prirodom, prepoznatljivom poviješću, baštinom i kulturom, zbog čega ju se redovno smješta na popise najpoželjnijih svjetskih destinacija, a i članica je EU-a, te je lako dostupna europskom tržištu i može kvalitetno odgovoriti na gotovo sve zahtjeve nove generacije putnika.

"Određene nedostatke hrvatskog turizma vidim u ograničenosti broja visokokvalitetnog turističkog i ugostiteljskog kadra, što je rezultat velikog broja odlazaka mladih ljudi iz zemlje zbog ekonomskih razloga. Zbog toga bi Hrvatska trebala biti otvorenija prema stranim radnicima", smatra Basci.

Dodaje da se u ponudi luksuznog turizma gostima visoke platežne mora pružiti dodana vrijednost ne samo kroz usluge nego i kontinuirano preispitivanje i unapređivanje vlastitih kapaciteta u namjeri da se gostima pruži najbolje.

Zato je, po njemu, potrebna snažnija sinergija privatnog i javnog sektora koji bi trebali više surađivati na poslovima upravljanja destinacijom i dogovaranja oko minimalnih standarda za sve razine usluga koje onda svi slijede i provode.

To bi vodilo cjelogodišnjem turizmu koji Hrvatska može imati, pa bi primjerice i Dubrovnik i druge najpoznatije destinacije trebale biti otvorene cijele godine i pružati usluge kontinuirano, kaže Basci.

"Primjerice, Dubrovnik se trenutačno od Azurne obale razlikuje u tome što se do jugoistočne Francuske može letjeti bilo kada u godini, a hoteli, restorani, barovi, shopping i drugo dostupni su i zimi. Kada bi se ta razina dostupnosti usluga osigurala i u Dubrovniku, zasigurno bismo imali goste i zimi što bi rezultiralo nizom pogodnosti za lokalno stanovništvo i cjelokupno gospodarstvo", kaže taj hotelijer.

Poslovanje Rixosa u Dubrovniku - kvalitetan kadar preduvjet za uspješnost

Napominjući da je grupacija Rixos u Dubrovniku s jednim hotelom prisutna više od 16 godina, te da je lani u njegovo renoviranje uloženo 150 milijuna kuna, što je bilo i najviše i dubrovačkom turizmu prošle godine, Basci dodaje da su spremni za prihvat gostiju kojima traže luksuzni lifestyle hotel s pet zvjezdica, što je i određeni zaokret u poslovanju.

image
Predsjednicki apartman u Rixos Premium hotelu u Dubrovniku
Bozo Radic/Cropix

"Izazovi koje je pred turistički sektor postavila pandemija koronavirusa nepovoljno su utjecali na poslovanje Rixos grupacije, kao uostalom i na druge poslovne subjekte koji djeluju u području turizma. No, ponosan sam što u hotelu Rixos Premium Dubrovnik nitko od 180 stalno zaposlenih nije dobio otkaz, unatoč tome što je hotel bio prazan, a odradili smo i sve stručne prakse", ističe Basci.

Rixos je, kao i druge hotelske lance, u pandemiji pratio pad prihoda no boljim se rezultatima nada ove sezone.

Luksuzno hotelijerstvo traži zaokret u upravljanju destinacijom

Za Rixos Premium hotel kaže da je jedan od najluksuznijih u Hrvatskoj te jedan od osam takvih u svijetu, a na pitanje što misli zašto u Hrvatskoj ne posluje veći broj luksuznih hotela, kaže da se odgovor može pronaći u upravljanju destinacijom.

"Javni i privatni sektor trebali bi udružiti snage i kroz upravljanje destinacijom osnaživati zaokret prema razvoju luksuznog segmenta tržišta, u kojemu nema mjesta masovnosti. Luksuzni turizam za destinaciju ima brojne prednosti, posebice u kontekstu održivosti i minimiziranja utjecaja na okoliš i zajednicu. Iako Dubrovnik može profitirati i od kružnih putovanja, mišljenja sam kako je za destinaciju bolji smjer razvoj elitnog turizma i osiguranje prisutnosti gostiju visokih platežnih moći, pri čemu nije dovoljno samo ponuda luksuznog hotela nego cjelokupna ponuda mjesta, uključujući i kvalitetni shopping, izvrsne restorane, najam luksuznih plovila, renomirane klubove, plaže i slično. U tom smislu, vidim još prostora za napredak u ponudi i sadržajima Dubrovnika", poručuje Basci.

Na pitanje razmatra li Rixos ili planira neku novu akviziciju ili investiciju u Hrvatskoj, Basci kaže da uvijek analizira tržišne prilike, ali i da bi poduzetnicima koji u Hrvatskoj žele poslovati, pa i u hotelijerstvu, olakšalo da se cjelokupni sustav ulaganja i s njime povezane administrativne korake pojednostavi.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
07. listopad 2021 02:30