Denis Šikljan

Direktor DDG Grupe: Upravljamo portfeljem projekata koji premašuju 500 milijuna eura

Tri su ključna projekta kojima se naš tim bavi: to su Hotel Marriott u Ičićima, potom repozicioniranje resorta u Novom Vinodolskom, i stambeno-poslovni kompleks u Rijeci

Denis Šikljan, direktor DDG Grupe

 TOMICA RASETINA WEDDINGS/TOMICA RASETINA WEDDINGS

Hrvatska se nalazi na prekretnici građevinskog i urbanističkog razvoja, u kojem imamo priliku razvijati održive projekte, uz odgovorno raspolaganje prostorom i uvažavanje potreba lokalnog stanovništva, ali i one projekte koji nose dodanu vrijednost društvu i gospodarstvu, u čemu naša kompanija želi aktivno sudjelovati. Pritom želimo potaknuti, kako razvoj hotelskog smještaja uz jačanje prisutnosti globalnih brendova, tako i projekata mješovite namjene, segmenta nekretninskog biznisa koji je u Hrvatskoj tek u začetku.

Zašto se u Hrvatskoj realizira malo velikih projekata? Gdje su nam ti hoteli o kojima godinama govorimo da su nam potrebni kako bismo ostvarili dodanu vrijednost u turizmu? Svi se slažemo da postoji velik potencijal za razvoj i prerastanje novih projekata u turističke projekte. Mogli bismo nabrajati kojekakve razloge, no jedan je ključan - nema gotovih projekata. Svatko bi radije prodao zemljište s katastarskim planom ili idejom koja nije ni blizu realizaciji i realnim okolnostima, jer da bi se od zemljišta dobio realan projekt, potrebno je puno znanja, vremena i strpljenja. Kombinacija je to poslovnog plana, urbanističkog i arhitektonskog rješenja koje uključuje sve dozvole, zajamčen izlaz ili pozitivan novčani tijek za investitora. Tek kada sve to osigurate, projekt je izvediv i realan te privlačan investitorima, koji uvijek žele biti sigurni sa svojom investicijom. Upravo u tome je naša prednost kao developera, koji razvija projekte dok nisu spremni za investiciju.

Naš uspjeh temelji se na dugogodišnjem iskustvu, posvećenosti profesionalnosti i personaliziranom pristupu svakom projektu. Graditi danas na odgovoran način predstavlja izazov za tvrtke koje teže ambicioznom napretku, u skladu s poštovanjem prirodnih resursa. Sa širokim rasponom stručnosti, DDG Grupa podrazumijeva četiri integrirana odjela - DDG Inženjering, DDG Arhitekti, DDG Nekretnine i Degrad Grupu kao izvođački odjel. Ti profesionalni sektori okupljaju niz voditelja projekata, arhitekte, inženjere i stručnjake prodaje, uvijek certificirane prema aktualnim standardima svoje struke. Naša je politika da se primamo onih projekata za koje smo čvrsto uvjereni da su izvedivi i održivi.

DDG Grupa trenutačno upravlja portfeljem projekata čija realizacija premašuje iznos od 500 milijuna eura, što predstavlja, ne samo veliki obujam projekata, već i duboku svijest o odgovornosti prema zajednici. Tri su ključna projekta u različitim fazama kojima se naš tim bavi, to su Hotel Marriott u Ičićima, sjajan hotelski projekt, za koji planiramo da će otvoriti vrata gostima u idućoj godini, potom imamo repozicioniranje resorta u Novom Vinodolskom, i stambeno-poslovni kompleks u Rijeci, na području bivšeg industrijskog postrojenja. Gradnja hotela Marriot, površine 20.000 kvadrata, već je u poodmakloj fazi i predstavlja dobar primjer integracije suvremene gradnje u zeleni okoliš lokacije, koju krase raznoliki arboretum i drvored. Taj ekskluzivni projekt kojim je DDG doveo prestižni brand u Hrvatsku, svojim odnosom prema okolišu parira svjetskim kompleksima. Projekt je prilagođen očuvanju postojeće vile i zelenila. Dodatno je planiran i novi javni trg. Na dijelu građevine predviđeni su zeleni krovovi, a sustav instalacija odražava europske standarde o održivoj gradnji napuštenih komplekasa, grupacija ne samo da štedi resurse i smanjuje negativni utjecaj na okoliš koji bi bio prisutan prilikom izgradnje novih struktura, već stvara dodatnu vrijednost na lokacijama koje su već bile zaboravljene.

Rekonstrukcija resorta Novi u Novom Vinodolskom nije lak zadatak, s obzirom na zatečeno stanje u kojem se danas nalazi, ali taj nekad najatraktivniji projekt na našem primorju svakako zaslužuje obnovu. Kompleks obuhvaća hotel sa 160 soba, izvanredni SPA centar na 10.000 kvadratnih metara te 336 apartmana, smještenih u dvoetažne vile, raspoređene kaskadno prema moru. Ono što čini taj turistički sklop jedinstvenim jest veliki otvoreni prostor s nizom bazena, igrališta te krajobrazno uređenim površinama. Također, unutar kompleksa nalazi se sportski centar s teniskim terenima i brojnim drugim sadržajima koji se protežu na površini od impozantnih 150.000 kvadratnih metara, od kojih 35.000 čini zelenilo.

Naime, ključno je pitanje kako do novih hotela u Hrvatskoj. Iako valja računati na određene sustave potpore izgradnji novih hotela od države, ključ je u što bržem poticanju razvoja novih poslovnih modela, a prije svega mješovitih resorta i urbanih struktura. S takvim modelom Hrvatska bitno kasni, vjerojatno najviše zbog otpora javnosti i loših iskustava tranzicije, a s urbanim konverzijama i rehabilitacijama postojećih lokacija uz model mješovitih resorta, dobili bismo, ne samo nove hotele, nego i luksuz koji dosad nije bio prisutan u našoj hotelskoj industriji.

Mješoviti hotelski resort projekt znači da stvaramo hotelsku luksuznu ponudu, uz ponudu nekretnina čija tržišna prodaja osigurava ulagače od rizika. Imamo nedavni primjer u regiji, i to u jednoj zemlji koja nije turistička.

U projektu Beograd Waterfront, uz luksuzni hotel Saint Regis izgrađeno je oko 100 brendiranih rezidencija koje su prodane po prosječnoj cijeni kvadrata od oko 8-9 tisuća eura. Dakle, jedna se neturistička zemlja u dobroj mjeri otvorila tom novom biznisu, a mi zbog mentalne dominacije “Zimmer frei” logike čekamo, dok udjel hotelskog smještaja i dalje pada u strukturi ponude. Urbani mješoviti projekti druga su kategorija poslovnog modela oživljavanja naših zapuštenih urbanih struktura.

Osim klasične stanogradnje, mi gotovo da i ne poznajemo druge opcije. Globalni hotelski brendovi sve više brendiraju urbane rezidencije koje se organizirano daju na tržište preko njihovih programa odanosti, a ne kao konkurencija Airbnbu.

Dakle, pred Hrvatskom je, posebno zbog njezina temeljnog pozicioniranja kao turističke zemlje, još golem posao učenja i svladavanja novih poslovnih modela razvoja i upravljanja turističkim i urbanim nekretninama koje otvaraju nove razvojne perspektive.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
30. kolovoz 2024 09:10