Važna inicijativa

Digitalna inkluzija na djelu: Infinum održao radionicu pristupačnosti

Korisnici s vizualnim, slušnim, motoričkim ili drugim poteškoćama susreću se s nizom izazova prilikom redovnog korištenja digitalnih proizvoda

 Ana Šekerija, voditeljica inicijative pristupačnosti u Infinumu

 Josip Bandic/Cropix

Digitalni svijet možda djeluje ravnopravnim, no više od milijardu ljudi diljem svijeta živi s nekim oblikom invaliditeta koji im otežava pristup digitalnim platformama. Korisnici s vizualnim, slušnim, motoričkim ili drugim poteškoćama susreću se s nizom izazova prilikom redovnog korištenja digitalnih proizvoda.

Vodeća hrvatska digitalna kompanija Infinum zbog toga je održala Empathy Lab – jedinstvenu interaktivnu radionicu koja je istaknula važnost digitalne pristupačnosti iz prve ruke. Tako su, primjerice, predstavnici medija morali isključiti tajmer na pametnom telefonu koristeći samo glas ili pokrete glave.

– Invaliditet sam po sebi ne sprječava ljude da sudjeluju u svakodnevnom životu. Ono što ih ograničava su prepreke koje im društvo postavlja, a to uključuje i digitalni svijet. Naša je odgovornost ukloniti te prepreke. Uostalom, pristupačnost poboljšava korisničko iskustvo za sve – primjerice, dovoljno izražen kontrast između teksta i pozadine ne pomaže samo osobama s oštećenjem vida, već i svima koji pokušavaju pročitati sadržaj na jarkom suncu – kaže Ana Šekerija, voditeljica inicijative pristupačnosti u Infinumu.

image

Infinum održao radionicu o važnosti digitalne pristupačnosti

Josip Bandic/Cropix

Ova je tema aktualna ne samo zbog veće osviještenosti o inkluziji, nego i zbog Europskog akta o pristupačnosti, koji na snagu stupa 28. lipnja 2025., a obvezuje sve kompanije u EU na održavanje visokog standarda digitalne pristupačnosti.

Nova europska regulativa obuhvaća širok raspon platformi i proizvoda, uključujući računala i operativne sustave, bankomate, automate za kupovinu karata i informacijske terminale, pametne telefone i druge. Tu je i niz usluga obuhvaćenih aktom, kao što su elektroničke komunikacijske usluge, prijevozne i bankarske usluge, te web stranice koje nude e-trgovinu.

Josip Bišćan, direktor za odnose s klijentima u Infinumu, ističe kako se ta tvrtka počela baviti pristupačnošću još 2021., kroz projekte, interne edukacije i razvoj vlastitih smjernica.

– Zbog toga nam je bilo sasvim prirodno tu inicijativu pretvoriti u zasebnu uslugu, što smo i učinili prošle godine. Osim postojećih klijenata, radili smo i s brojnim novim, globalnim klijentima koji su iz raznih razloga poboljšavali pristupačnost svojih digitalnih proizvoda – od usklađivanja sa zakonskim regulativama, poboljšanja korisničkog iskustva, pa i do jačanja percepcije brenda kao društveno odgovornog – rekao je Bišćan.

image

Infinum održao radionicu o važnosti digitalne pristupačnosti

Josip Bandic/Cropix

Tim stručnjaka iz Infinuma na jednom je mjestu objedinio sve potrebne informacije i upute vezane uz digitalnu pristupačnost, koje su besplatne i javno dostupne u Infinumovom Accessibility Handbooku – priručniku za dizajn i razvoj pristupačnih digitalnih proizvoda.

Zbog nove europske regulative, vlasnici web stranica i mobilnih aplikacija morat će implementirati niz promjena kako bi omogućili jednak pristup sadržaju svim korisnicima. Infinum zato nudi besplatni monitoring web stranica s konkretnim savjetima za poboljšanje pristupačnosti i usklađenje s novom regulativom.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Komentari (0)

Komentiraj

Ovaj članak još nema komentara
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalima društva HANZA MEDIA d.o.o. dopušteno je samo registriranim korisnicima.
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu društva HANZA MEDIA d.o.o. te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima.
22. travanj 2025 11:29