Zdravstveni turizam

'Da bi nas vani mogli prepoznati, moramo se sami bolje povezati i promovirati'

Kontinuirana ulaganja omogućavaju dodatni razvoj jednog od najbrže rastućih trendova u turizmu
Vladimir Mozetič
 CROPIX

Kvarner je u Hrvatskoj jedan od predvodnika zdravstvenog turizma, a svoju je ponudu objedinio još 2014. godine osnivanjem Klastera zdravstvenog turizma Kvarnera, kojim danas predsjeda doc. dr. sc. Vladimir Mozetič, dr. med.

Okuplja 28 članica iz javnog i privatnog sektora iz područja zdravstva, turizma, znanosti i edukacije. Kakva su njihova iskustva, koji su rezultati klastera i što je on donio na velikoj konferenciji o zdravstvenom turizmu u Hrvatskoj pod nazivom “Health Spot Croatia Conference”, koja će se u utorak održati u zagrebačkom hotelu Esplanade.

Klaster zdravstvenog turizma Kvarnera osnovan je prije malo više od četiri godine. Koji su njegovi rezultati?

- Razmišljanja o klasterskom udruživanju komplementarnih subjekata (zdravstvo, turizam, znanost i edukacija) u području zdravstvenog turizma u našoj regiji počela su se razvijati prije gotovo šest godina. Tradicija zdravstvenog turizma u našoj regiji dulja je od 170 godina te rezultati, vidljivi u aktivnostima koje ponajprije ostvaruju ustanove koje se bave dentalnim zdravstvenim uslugama, kao i napori drugih medicinskih ustanova, stvorili su pretpostavke da udruživanjem zdravstveno-turističkih subjekata i znanstveno-nastavnih institucija dodatno podignemo prepoznatljivost naše regije u ovom području turističke djelatnosti.

Klaster je nositelj projekta InterReg EU, kojeg je jedan od ciljeva i izrada kriterija za certifikat ‘Destinacije zdravlja’. Također, od početaka rada sudjelovali smo u predlaganju izmjena zakonskih okvira u području zdravstva i turizma.

Čime u segmentu zdravstvenog turizma možemo konkurirati drugim zemljama? Što inozemni gosti prepoznaju kod nas?

- Korisnicima usluga u području zdravstvenog turizma trebalo bi u prvom redu isticati kvalitetu usluga, tradiciju, zemljopisni položaj (tzv. pozicijsku rentu) i konkurentnu cijenu. Od posebnog su interesa i prirodni ljekoviti čimbenici koji su u prošlosti bili temelj razvoja zdravstvenog turizma kako u primorskom, tako i u kontinentalnom dijelu naše regije, ali i cijele Hrvatske. Uz zdravstvene usluge, potrebno je ponuditi i područja koja zovemo kvaliteta života (wellbeing), a to je moguće kroz personalizirani, integrativni i holistički pristup. Procjenjuje se da zbog zdravstvenih usluga na Kvarner dolazi oko 80-ak tisuća gostiju.

Koji se segment zdravstvenog turizma danas u Hrvatskoj najviše razvio i zašto?

- Dentalna medicina svakako je predvodnik među pružateljima usluga u zdravstvenom turizmu, i to dulji niz godina. Većina korisnika dentalnih usluga dolazi iz zemalja regije (Italija, Slovenija, Austrija), tako da je naša zemljopisna pozicija velika prednost. Istodobno kontinuirana ulaganja u kvalitetu usluga, promociju i kadar, uz konkurentne cijene, omogućavaju dodatni razvoj. Uz dentalne, značajan udio imaju i usluge fizikalne terapije i rehabilitacije (lokomotornog, kardiovaskularnog, respiracijskog sustava), kao i specijalizirane usluge (estetska kirurgija, estetska medicina, ortopedija, oftalmologija). Dio ustanova razvija i inovativne pristupe u dijagnostici i liječenju.

Zašto ne možemo vratiti stari brend lječilišta na moru? Zašto se ne ugledamo na Slovence?

- U proteklih nekoliko godina Primorsko-goranska županija je kao osnivač uložila u opremu i prostore u Thalassotherapijama u Opatiji i Crikvenici, a u tijeku je i investicijski ciklus u Lječilištu u Velom Lošinju. To je, uz aktivnosti samih ustanova, a i članstvom u Klasteru, pridonijelo kvaliteti usluga, povećalo prepoznatljivost institucija i broj korisnika.Thalassotherapia Opatija je dulji niz godina Referalni centar za zdravstveni turizam i medicinski programiran odmor Ministarstva zdravstva. Ti modeli, uz jasne modele javno-privatnih partnerstava i zakonsku regulativu, mogli bi biti put revitalizacije i u ostalim dijelovima Hrvatske.

Koji je cilj klastera u idućih pet godina?

- Kako bismo omogućili dodatnu prepoznatljivost u području zdravstvenog turizma, bit će potrebno povezivanje na nacionalnoj razini. Međusobnim udruživanjem subjekata, uz potporu institucija, prepoznatljivost destinacije i usluga bit će sve vidljivija.

To je jedan od temelja po kojima će se zdravstvena industrija, koje je zdravstveni turizam važan dio, diferencirati kao tzv. pametna specijalizacija naše regije. Time će se stvoriti kvalitetni preduvjeti za uključivanje većeg broja poslovnih subjekata, stvaranje novostvorene vrijednosti i radnih mjesta te dodatno poboljšanje kvalitete usluge za sve korisnike.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
19. travanj 2024 00:41