KRIZA U SUSJEDSTVU

Čuveni slovenski brend kojeg vole i Hrvati gasi dio proizvodnje, radnici ostaju bez posla: ‘Potražnja je užasna...‘

Plan otpuštanja 60 od ukupno 228 radnika u Žirima dio je šireg plana reorganizacije i optimizacije

Dućan Alpina u Ljubljani

 David Taljat/alamy/alamy/profimedia/

Češki vlasnik Alpine, slovenskog proizvođača obuće, zatvorit će dio proizvodnje u Žirima i preseliti ju u Bosnu i Hercegovina pa će do kraja godine 60 Slovenaca ostati bez posla, piše Slovenia Times. Seli se traka za montažu obuće za skijanje, skijaško trčanje i planinarenje, dok Pogon alata i strojeva te pogon za brizganje plastike ostaju u sjedištu tvrtke u Žirima, kao i svi poslovi u odjelima razvoja, marketinga i prodaje.

K&H, tvrtka koja je dio grupe Franco de Poisd‘eau & CIE, kupila je Alpinu 2022. od Društva za upravljanje imovinom banaka koje je u međuvremenu raspštena. Izvorno slovenska kompanija, koja je osnovana još 1947., godinama se suočava s padom prodaje i gomilanjem zaliha, a ove se zime situacija dodatno pogoršala. Zbog loše zimske sezone potražnja za artiklima poput skijaških cipela nije bila ni blizu prijašnjih razina.

Plan otpuštanja 60 od ukupno 228 radnika u Žirima dio je šireg plana reorganizacije i optimizacije. Alpina grupa je krajem 2023. godine zapošljavala 1.012 ljudi. Do kraja lipnja taj broj je bio 948, a krajem srpnja se dodatno smanjio nakon što je kompanija zatvorila jednu od svoje dvije proizvodne jedinice u Bosni i Hercegovini, koja je zapošljavala 90 ljudi.

Nakon najnovijeg poteza, broz zaposlenika smanjit će se na oko 800.

I podaci iz financijskog izvješća pokazuju kako poslovanje nekad popularnog slovenske marke obuće nije na zavidnoj razini. Alpina je prošle godine zabilježila gubitak od od 1,7 milijuna eura iako su prihodi od prodaje iznosili 38,8 milijuna eura. Uprava ove godine očekuje pad prodaje na 28 do 29 milijuna eura, što je za četvrtinu ispod prvotnog plana. Očekuju da će gubitak u istom razdoblju biti tri milijuna eura. Direktorica Amadea Kavčič Jesenovec je za Slovenia Times rekla da je predviđeni plan smanjenja broja zaposlenih nužan kako bi se tvrtka održala.

Od 2017. svake se godine proizvodi sve manje cipela. Tako je 2017. Alpina proizvodila 642 tisuća pari cipela i čizmi, dvije godine kasnije 403 tisuće, da bi se u 2023. proizvela 141 tisuća pari. Ove godine tvrtka očekuje da će izbaciti samo 46 tisuća cipela.

Od prošle godine tvrtka se u potpunosti usmjerila na razvoj i proizvodnju sportske obuće, a dugoročna strategija je biti vodeći proizvođač cipela za skijaško trčanje.

U prošlosti su i alpski skijaši osvajali medalje na najvećim sportskim događajima u njegovim skijaškim cipelama. Unatoč financijskim problemima i viškovima u proizvodnji, iz tvrtke poručuju da inovativnih ideja ne nedostaje.

"Uprava i vlasnici svjesni su da su drugačiji i inovativni proizvodi jedini pravi način povećanja prodaje", istaknuli su.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
05. rujan 2024 10:19