StoryEditor
Jure Radoš

Član Uprave za maloprodaju Pevexa: 'Ljeto smo odradili dobro, rasli smo u odnosu na lani'

Internet-prodaja je na vrhuncu u jednom tjednu rasla 30 puta u odnosu na razdoblje prije epidemije
Piše: Gordana GrgasObjavljeno: 28. kolovoz 2020. 11:23

S član Uprave za maloprodaju Pevexa Jurom Radošom razgovarali smo o budućnosti kompanije u nadolazećem razdoblju.

Jeste li zadovoljni poslovanjem svoje kompanije tijekom prvih šest mjeseci 2020.?

Prvih šest mjeseci ove godine bilo je izuzetno neizvjesno i dinamično u svakom pogledu. Godina je počela jako dobro i po svim pokazateljima je trebala biti rekordna, i to je trajalo do sredine ožujka. Nastupa period tzv. lockdowna, ne ponovilo se, i preko noći se prihod kompanije sveo na 10 posto uobičajenog. U tom razdoblju gubimo otprilike 100 milijuna kuna prihoda. No jako smo ponosni na reakciju našeg tima u tim kriznim vremenima. Iz dana u dana prilagođavamo naše poslovanje novim okolnostima, od prodaje na daljinu, razvoja internet-prodaje, izdavanja robe na skladištu, uvođenja svih mjera sigurnosti koje su bile dostupne i slično. Naši ljudi nikad nisu prestali raditi, radili su čak više za manje prihode, ali nismo stali, što je jako bitno za trenutak izlaska iz zabrane normalnog rada, koji smo dočekali više nego spremni, a naši kupci su bili željni naših proizvoda. Sve navedeno je dovelo do toga da možemo reći da smo zadovoljni poslovanjem naše kompanije u prvih šest mjeseci.

Kako ste svoje poslovanje prilagodili okolnostima izazvanim epidemijom koronavirusa?

Kontinuirano smo primjenjivali sve higijensko-sigurnosne mjere koje je propisivao Stožer i radili smo više od toga jer je sigurnost naših zaposlenika i kupaca na prvom mjestu. Kupovali smo sva sredstva na tržištu dostupna kako bismo osigurali najveću moguću higijenu, distanciranje i sigurnost. Naveo bih samo termalne kamere koje detektiraju temperaturu svih koji ulaze u naše centre i raspršivače dezinfekcijskih sredstava koji pretvaraju sredstvo u aerosol te njima vršimo najbolju moguću dezinfekciju naših centara svaki dan. Što se poslovanja tiče, u okvirima dozvoljenog smo u pojedinim trenutcima radili maksimalno. Za vrijeme zabrane normalnog rada smo mogli izdavati građevinski materijal na skladištu te prodavati robu na daljinu, čemu smo se maksimalno prilagodili. Naša internet-prodaja je na vrhuncu u jednom tjednu rasla 30 puta u odnosu na razdoblje prije epidemije i sve smo to operativno uspijevali obaviti.

Očekujete li poteškoće u poslovanju u drugoj polovici 2020. godine?

Teško je predvidjeti što će biti svaki sljedeći mjesec. No, već sad vidimo da smo ljeto odradili dobro, rasli smo u odnosu na prošlu godinu. Nešto su bolji rezultati na kontinentu nego na obali. Bitno je da smo aktivni u svakom pogledu i da pokušavamo pozitivno utjecati na rezultat. Moram naglasiti da nas čeka investicijski aktivan kraj ljeta i jesen. Početkom rujna otvaramo naš novi centar u Vinkovcima, nakon toga krajem rujna, početkom listopada naš novi centar u Slavonskom Brodu te u Makarskoj početkom studenoga, a pripremamo nove lokacije za sljedeću godinu. Planiramo i iskorak u novi format poslovanja, Pevex dostavni centar za manje gradove gdje nismo prisutni, a tražimo i veliko zemljište za naše novo centralno skladište u okolici Zagreba.

Kako će aktualno stanje ekonomije utjecati na vaše investicijske planove?

Bitno je da se ne zaustavljaju investicijski planovi, kako se ne bi dodatno usporio rast ili povećao pad. Mi smo naše sve investicije radili oprezno i konzervativno i prije ove situacije, tako i nastavljamo dalje. Dakle, nastavljamo investirati.

Gdje prepoznajete najveće rizike, a gdje najveće prilike za vašu kompaniju u budućem periodu?

Najveći rizici su u nekim elementima na koje sami ne možemo utjecati, kao što je bilo krajem ožujka. Nadamo se da se to neće ponoviti. Dodatni rizici su ako dođe do većih posljedica na potrošnju uzrokovanih eventualnim smanjenjem zaposlenosti. Prilike su uvijek u aktivnom prilagođavanju zahtjevima kupaca, novim formatima poslovanja, novim centrima u mjestima gdje još nismo prisutni, intenzivnom radu na lojalnosti i u novim proizvodima i niskim cijenama koje se trudimo ponuditi našim kupcima.

Tekst je preuzet iz tiskanog izdanja Globusa

Globus
Globus
 

Linker
22. rujan 2020 21:33