Novi smjer

Francuski trgovački div iznenada napustio jedno od najvećih europskih tržišta i prodao 1200 trgovina

Talijanskom biznisu Carrefoura presudili su gubici, iako čini svega četiri posto prihoda grupe

Bompardova era - izvršni direktor Carrefour Alexandre Bompard već je sedam godina na čelu kompanije.

 Ludovic Marin/Afp
Talijanskom biznisu Carrefoura presudili su gubici, iako čini svega četiri posto prihoda grupe

Francuski trgovački lanac Carrefour najavio je prodaju 1200 trgovina u Italiji kompaniji NewPrinces Group čime potpuno napušta talijansko tržište. Okidač za prodaju su gubici Carrefour Italije.

- Prodaja Carrefoura Italija bit će po simboličnoj cijeni - najavio je Matthieu Malige, izvršni direktor za financije i upravljanje Carrefoura, navevši značajne gubitke talijanske podružnice koja je u 2024. ostvarila prodaju od 4,2 milijarde eura, što je oko 4 posto godišnjeg prometa Carrefoura. Talijanska podružnica francuskog trgovačkog lanca pretrpjela je u 2024. manjak u poslovanju od 180 milijuna eura.

- Utjecaj operacije na novčani tok Grupe procjenjuje se na minus od 240 milijuna eura, uzimajući u obzir financijski doprinos Carrefoura za potporu projektu preuzimanja - priopćeno je iz francuskog trgovačkog diva koji s 14 tisuća trgovina i 319 tisuća zaposlenih posluje u 40 zemalja. Njihova ključna tržišta, osim Francuske, su Brazil i Španjolska.

Prema pisanju talijanskih medija NewPrinces Group ne preuzima Carrefourove trgovine po simboličnoj cijeni, već će ga potonja transakcija koštati oko milijardu eura. Pod kontrolom NewPrincesa su brendovi Giglio, Polenghi Lombardo i Delverde. Akvizicijom Carrefour Italije potonja kompanija postaje druga najveća talijanska prehrambena grupa po prihodu.

Bompardov zaokret

Istodobno s prodajom talijanskog poslovanja, Carrefour je objavio neto dobit od 210 milijuna eura u prvoj polovici godine, što je pad od 33 posto u odnosu na prethodnu godinu. Prodaja Carrefoura porasla je za 3,7 posto u odnosu na prva dva kvartala prošle godine na gotovo 46,56 milijardi eura. U prošloj godini kompanija je uprihodavala 94,6 milijardi eura uz dobit od 723 milijuna eura što ju je činilo drugim najvećim maloprodajnim lancem u Francuskoj iza E.Leclerca. Izlazak iz Italije smatra se jednim od završnih poteza izvršnog direktora Carrefoura Alexandre Bomparda kojem istječe mandat u veljači iduće godine čime će napuniti devet godina na čelu kompanije.

- Prilikom posljednjeg reizbora najavio sam promjene, vidite da ima puno promjena - poručio je Bompard u intervjuu za dnevni list ‘Le Figaro‘, ciljajući na napuštanje talijanskog tržišta. U Bompardovom mandatu kompanija je napustila i tržište Tajvana. Zahvaljujući priljevu od prodaje u Tajvanu Carrefour je u 2023. imao dobit od 1,4 milijarde eura.

Bompardov mandat obilježen je i smanjenjem troškova rada u Carrefouru, ali na zaobilazan način. Naime, polovica zaposlenika u francuskim trgovinama Carrefoura, njih negdje oko 90 tisuća, imaju ugovore s tvrtkama kojima je Carrefour dao trgovine u franšizu ili zakup. Bompard, međutim, ima drugačiju računicu.

- Od 2018. kada sam preuzeo dužnost broj zaposlenih u Francuskoj porastao je sa 125 tisuća na 170 tisuća bilo zato što smo prenijeli hipermarkete ili supermarkete na druge vlasnike, bilo zato što smo otvorili lokalne trgovine.Transformacija koju smo napravili, kroz franšize i lokalizaciju, omogućila je zajednici da ima 45.000 više ljudi koji rade pod Carrefourovom trgovinom - izjavio je Bompard.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Komentari (0)

Komentiraj

Ovaj članak još nema komentara
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalima društva HANZA MEDIA d.o.o. dopušteno je samo registriranim korisnicima.
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu društva HANZA MEDIA d.o.o. te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima.
25. srpanj 2025 16:21