
Po prvi put u povijesti, kineski proizvođač električnih vozila BYD prodao je više potpuno električnih automobila u Europi nego Tesla, iako u Europi posluje tek od kraja 2022. Prema podacima Jato Dynamicsa, tvrtke koja se bavi analizom podataka o automobilskoj industriji, u travnju je BYD registrirao 7.231 električno vozilo, dok je Tesla ostala tik iza s 7.165 registracija.
U slučaju BYD-a se radi o rastu prodaje od čak 169 posto u odnosu na prošlu godinu, dok je Teslin mjesečni promet pao za 49 posto. Kada se zbroje prodaja električnih i hibridnih automobila, prodaja BYD-a je skočila za impresivnih 359 posto, piše Financial Times.
PROČITAJTE VIŠE Kineski autogigant konačno je stigao u Hrvatsku, evo koje će modele Hrvati isprva moći kupiti
Tesla se, s druge strane, suočava s izazovima – od sve starijeg portfelja modela, do kontroverzi oko Elona Muska i njegovog upliva u politiku. Čak ni nedavna nadogradnja Modela Y nije zaustavila pad prodaje, koji se nastavlja i na ključnim tržištima.
Musk je čak najavio da se povlači sa svoje vladine dužnosti u SAD-u kako bi se usredotočio na vođenje proizvođača automobila nakon što je dobit u prvom tromjesečju pala na najnižu razinu od četvrtog tromjesečja 2020.
BYD nije jedina Teslina konkurencije zbog koje imaju razloga za zabrinutost. Europski brendovi poput Renaulta, Volkswagena, Audija i BMW-a također su prošlog mjeseca prodali više električnih vozila od Tesle. Stroža EU regulativa o emisijama stakleničkih plinova proizvođače automobila tjera na brži razvoj ponude električnih modela, a i kupci više nego ranije prepoznaju njihove prednosti.
BYD je na globalnoj razini već prestigao Teslu kao najvećeg svjetskog proizvođača električnih vozila što je prvenstveno potaknuto snažnom potražnjom na domaćem tržištu. Posljednjih godina lansirali su osam modela u više od 30 europskih zemalja, uključujući pristupačni Seagull hatchback po cijeni od 22.990 eura.
“Naša misija je dovesti BYD-ovu tehnologiju do što više ljudi", poručuje Jolin Zhang iz BYD Europe”, poručuje Jolin Zhang iz BYD Europe.
I kineski gigant potrošačke elektronike Xiaomi lansirao je novi električni SUV kako bi se proširio izvan svoje izvorne ponude uređaja. YU7 SUV, koji bi trebao biti dostupan od srpnja, imat će domet vožnje do 835 kilometara s jednim punjenjem, a ubrzanje od 0 do 100 kilometara na sat postići će za nešto više od tri sekunde.Standardni modeli dolazit će s naprednim softverom za pomoć u vožnji. Za sada nije poznata cijena. CNN piše da Xiaomijeva višestruka ekspanzija na automobile i čipove pokazuje veće ambicije Pekinga da prekine ovisnost zemlje o ključnoj stranoj tehnologiji.
Komentari
0