OBLIKOVANJE MEDIJSKOG SEKTORA

Bojana Božanić Ivanović potvrđena na čelu HUP Udruge novinskih izdavača: Fokus na održivosti i digitalnoj transformaciji

Udruga će također nastaviti s aktivnim angažmanom u izradi novog Zakona o medijima, koji bi trebao odgovoriti na potrebe novinskih izdavača u digitalnom okruženju

Ivana Krajinović, Bojana Božanić Ivanović i Zorica Vitez Sever

 Ratko Mavar/

Na Izbornoj skupštini HUP Udruge novinskih izdavača održanoj danas, Bojana Božanić Ivanović iz Lider medije ponovno je izabrana za predsjednicu Udruge, čime je potvrđeno povjerenje u njezinu predanost unapređenju novinskog izdavaštva. Uz predsjednicu, za dopredsjednice Udruge izabrane su Zorica Vitez Sever iz Hanza media i Ivana Krajinović iz Večernjeg lista, dok su u novi Izvršni odbor ušli Tomislav Wruss (Hanza media), Zoran Turković (24 sata), Darija Prša (Novi list), Bojan Divjak (Glas Slavonije) i Marija Dekanić (Motus media).

HUP Udruga novinskih izdavača jedina je reprezentativna udruga poslodavaca koja okuplja novinske izdavače u Hrvatskoj i aktivno zastupa njihove interese, kako na domaćem tako i na europskom tržištu. U suradnji s Ministarstvom kulture i medija, sindikatima, te europskim medijskim organizacijama poput EMMA-e i ENPA-e, udruga ostvaruje ključnu ulogu u oblikovanju politike medijskog sektora u zemlji.

Izazovi i prilike u digitalnoj eri

HUP Udruga novinskih izdavača suočena je s brojnim izazovima koje donosi ubrzana digitalna transformacija medijskog sektora, ali i s nužnošću očuvanja tradicionalnih načina informiranja, posebice u kontekstu demografskih promjena koje zahtijevaju dostupnost svih oblika medijskog sadržaja. U tom smislu, Udruga se i dalje fokusira na stvaranje povoljnijih uvjeta poslovanja koji će omogućiti stabilnost i daljnji razvoj novinskog izdavaštva.

Tijekom proteklog razdoblja, Udruga je poduzela značajan korak osnivanjem nove udruge za kolektivnu zaštitu autorskih prava izdavača, koja je započela pregovore s agregatorima sadržaja. Također, nastavljeni su pregovori o smanjenju troškova distribucije tiskanih izdanja, što ostaje ključni izazov za izdavače u Hrvatskoj.

Strateški ciljevi za 2025. godinu

Za 2025. godinu, HUP Udruga novinskih izdavača postavila je nekoliko strateških ciljeva kako bi osigurala daljnji rast i razvoj novinskog izdavaštva. Ključni fokus bit će na sudjelovanju u rješavanju pitanja distribucije tiskanih izdanja, čime će se nastojati osigurati stabilan i održiv distribucijski sustav. Osim toga, Udruga će nastaviti s aktivnim angažmanom u izradi novog Zakona o medijima, koji bi trebao odgovoriti na potrebe novinskih izdavača u digitalnom okruženju.

Udruga će također intenzivirati svoje aktivnosti u zakonodavnim procesima, zalagajući se za interese novinskih izdavača u vezi s pitanjima poput digitalnog poreza, potpore za medije, PDV-a, te implementacije umjetničke inteligencije. Osim toga, pregovori s agregatorima sadržaja bit će završeni, a Udruga će nastaviti borbu za ostvarivanje autorskih prava izdavača i novinara.

Kroz daljnje jačanje suradnje s ključnim socijalnim partnerima, HUP Udruga novinskih izdavača nastavit će raditi na pozicioniranju novinskog sektora kao neizostavnog dijela društva, osiguravajući prostor za novinarsku profesiju u svim njenim oblicima.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Komentari (0)

Komentiraj

Ovaj članak još nema komentara
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalima društva HANZA MEDIA d.o.o. dopušteno je samo registriranim korisnicima.
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu društva HANZA MEDIA d.o.o. te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima.
29. ožujak 2025 20:39