poslovni iskorak

‘Bobis smo morali seliti u Solin jer u Splitu za to nije bilo sluha‘

Najsuvremeniji pogon, kako je otkrio Tomislav Mamić, tek je prva faza projekta. Druga bi se trebala realizirati za dvije-tri godine
Tomislav Mamić
 Duje Klaric/Cropix

Najveća tvrtka u segmentu pekarsko-slastičarske proizvodnje u Dalmaciji Bobis dovršila je projekt izgradnje nove i jedne od najmodernijih tvornica u regiji u koju je investirano ukupno 150 milijuna kuna. Ovo je jedan od većih poslovnih iskoraka u povijesti tvrtke osnovane 1949.

Bobis već nekoliko godina posluje u sklopu Tommy grupe, najveće dalmatinske grupacije, koja u sastavu ima i Tommy, vodeći dalmatinski i jedan od većih hrvatskih maloprodajnih lanaca.

Nova tehnologija

- Mi smo, doduše, izgradnjom ovog pogona prekinuli dugu tradiciju. Naime, Bobis je kroz svoju povijest bio i jedan od simbola Splita, a sada smo ga preselili u Solin. Od 2014. godine, kada smo ušli u vlasničku strukturu Bobisa, tražili smo lokaciju za izgradnju novog suvremenog pogona. Imali smo zamisli da gradimo pogon na području Splita, ali za razliku od čelnika Grada Solina, gdje smo naišli na profesionalan i transparentan odnos, to u Splitu nije bilo moguće. Naša iskustva s Gradom Splitom su loša jer nismo mogli s njegovim čelnicima otvoreno i transparentno razgovarati o procedurama i na koji način realizirati projekte - istaknuo je Tomislav Mamić, vlasnik Bobisa i Grupe Tommy.

Mamić je otkrio da je ovaj pogon prva faza projekta, a drugu bi trebali realizirati za dvije-tri godine.

- Kad sve ovo profunkcionira, vidjet ćemo koliko nam još treba kapaciteta za gradnju objekta i uvođenje novih sadržaja na prostoru stare tvornice. Što se tiče broja radnih mjesta, on se nije povećao jer smo uveli novu tehnologiju. U staroj tvornici imali smo veliki problem s nedostatkom radne snage, jer se tamo dosta posla obavljalo ručno. Neke poslove jednostavno nitko nije htio raditi - pojasnio je Mamić i nastavio: - Ovo je najsuvremeniji pogon u ovom trenutku, a naši partneri iz tvrtke Omrčen opremili su tvornicu novom tehnologijom.

Riječ je o jedinom proizvodnom progonu u pekarsko-slastičarskom segmentu koji je potpuno klimatiziran i u kojem je stalna temperatura.

- Zaposlenici često znaju reći da imaju uvjete kao u bolnicama - istaknuo je Tomislav Mamić.

Oko 600 radnika

Bobis je danas tvrtka sa 67 vlastitih prodajnih mjesta, a proizvodi su dostupni i u prodajnoj mreži Tommyja, vodećeg maloprodajnog lanca na jadranskoj obali. U Bobisu je zaposleno oko 600 radnika, a raspolaže i respektabilnim logističkim kapacitetima te vlastitim voznim parkom.

- Realizacijom ovog projekta i kontinuiranim ulaganjima stvorene su pretpostavke za dodatni rast prihoda te povećanje tržišnog udjela. Ključna strateška odrednica Bobisa je primjena tradicionalnih metoda i receptura, pri čemu se želimo profilirati kao kraft pekara kojoj je fokus proizvodnja zdravih proizvoda bez aditiva uz primjenu prirodnih kvasaca - tvrdi Petar Bašić, direktor Bobisa i direktor strateških operacija Tommy Grupe.

Uskoro kreće i realizacija projekta Slano-slatka kuća

Osim u izgradnju i opremanje novog pogona investirano je i u adaptaciju stare upravne zgrade, u kojoj se planira realizirati projekt "Slatko-slane kuće" s ugostiteljskim i degustacijskim sadržajima te diskontom. Proizvodni kapacitet nove tvornice je više od 60 milijuna proizvoda godišnje, a u dogledno vrijeme je planirano širenje za dodatnih 40-50 milijuna proizvoda na godinu.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. travanj 2024 13:09