SAPONIJINI REZULTATI

‘Bio je izazov prevladati visoke cijene energenata, ali uspjeli smo ostvariti prihode od 704,7 mil. kn‘

U skladu s kretanjima cijena konkurencije na domaćem i izvoznim tržištima, djelomično su korigirali prodajne cijene Saponia brendova

Dajana Mrčela
 

 Vlado Kos/Cropix/Cropix

Saponia je u 2022. godini ostvarila ukupni prihod od 704,7 milijuna kuna, što je rast od 4,7 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Prihodi od prodaje u Hrvatskoj ostvareni su u iznosu od 449,8 milijuna kuna. U strukturi prodaje, vlastiti brendovi Saponije generirali su 73 posto ukupnih prihoda od prodaje, dok je 27 posto prihoda od prodaje ostvareno od prodaje brendova principala Kandita i Koestlina.

Na izvoznim tržištima realizirani prihodi od prodaje iznose 237,3 milijuna kuna i veći su za 7,4 posto nego prihodi od prodaje u prošloj godini. Ostvarena je EBITDA u 2022. godini od 44,0 milijuna kuna, a dobit prije poreza 27,4 milijuna kuna.

"Poslovnu godinu obilježava troškovni pritisak kroz rast cijena sirovina i ambalaže, rast troškova energenata te daljnje povećanje prosječne bruto plaće zaposlenika. Tako su troškovi materijala za proizvodnju veći su za 18 posto, a troškovi energenata i goriva od početka godine viši su za 20,2 posto. Kako bi očuvali standard zaposlenika, u Saponiji smo nastavili s provođenjem politike povećanja prosječne bruto plaće, koja je u protekloj godini za 14,4 posto viša u odnosu na isto razdoblje prošle godine. U poslovanju Saponije tijekom cijele godine, posebno izazovno bilo je prevladati nepovoljne utjecaje nezapamćeno visokih cijena energenata, negativnog utjecaja rasta cijena sirovina i ambalaže, povećanja materijalnih prava radnika kao i drugih troškova koji svojim rastom utječu na profitabilnost kompanije. Zahvaljujući proaktivnom pristupu, Saponia je zadržala dostignuti tržišni položaj te nastavila realizirati planirane investicijske projekte ", pojašnjava Dajana Mrčela, predsjednica Uprave Saponije.

image

Dajana Mrčela

Ova nepovoljna kretanja odrazila su se na pad profitabilnosti proizvoda, ali u Saponiji napominju da je njihova odgovornost dio povećanih troškova proizvodnje nadoknaditi iz vlastitih izvora. U skladu s kretanjima cijena konkurencije na domaćem i izvoznim tržištima, djelomično su korigirali i prodajne cijene Saponia brendova i brendova principala te su tako, u manjoj mjeri, kompenzirali troškovni udar.

"Godina iza nas obilježena je nastavkom zelene tranzicije i digitalne transformacije s ukupnim ulaganjima od 46,4 milijuna kuna. Unatoč izazovima koji su obilježili proteklu godinu, Saponia provodi sve prioritetne razvojne i investicijske planove, s posebnim naglaskom na završetak ključnih projekata - procesa implementacije novog ERP sustava SAP S/4 HANA i investiciju u energetsku obnovu Saponije kroz ugradnju solarnih panela. U 2022. godini objavili su prvo samostalno Izvješće o održivosti, a bili su i među prvim kompanijama koje su prihvatile novi način izvještavanja o napretku UN Global Compact-a. Certificirani su prema MAMFORCE standardu te su stekli RSPO i Rainforest Alliance certifikate kojima se potvrđuje podržavanje napora za stvaranje održivog načina života", istaknula je Dajana Mrčela.

Podsjetimo prošle godine preminuo je većinski vlasnik Saponije tako da je na mjesto člana uprave Saponije došao njegov najstariji sin Ivan Grbešić.

"Kao prerađivačka industrija s poštovanjem se odnosimo ne samo prema svojim zaposlenicima nego i prema prirodi, što Saponiju čini zdravom, ekološki osviještenom i društveno odgovornom kompanijom u svakom smislu. Osobno, ponosna sam što sam predsjednica Uprave baš ove kompanije u kojoj, zajedno sa 727 zaposlenika, mogu živjeti svoje profesionalne i ljudske vrijednosti", posebno je na kraju izvješća naglasila predsjednica Uprave Saponije.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
19. veljača 2024 21:19