Sanja Petek Mujačić
 Hauska & Partner
Sanja Petek Mujačić

‘Bez obzira u kojem ste sektoru, razina angažiranosti radnika utječe na rezultate‘

Nova direktorica agencije Hauska i partner o tome kako je kriza promijenila poslovanje
Piše: Jozo VrdoljakObjavljeno: 03. svibanj 2021. 14:41

Sanja Petek Mujačić nova je direktorica agencije Hauska i partner. U razgovoru pojašnjava kako su u posljednjih nekoliko godina organizacijski razvoj i kultura postali sve aktualniji, potrebe klijenata izraženije, pa se tako i u agenciji koju vodi intenzivno bave tim pitanjima te su se jače usmjerili na taj segment, pojačali i proširili tim. Trude se izvući pozitivno iz ove situacije i, usprkos kriznom vremenu, posluju stabilno.

Može li ulaganje u razvoj i brendiranje poslodavca, tzv. employer branding, biti generator i dobrih poslovnih rezultata?

- Bila kriza ili ne, dugoročna uspješnost tvrtke moguća je jedino kada su zaposlenici povezani sa svrhom organizacije, znaju kako joj pridonose, imaju dovoljno autonomije i kontinuirano se razvijaju. Ova situacija ukazuje da, bez obzira u kojem ste sektoru, razina angažiranosti zaposlenika utječe na poslovne rezultate tvrtke. Nije dovoljno promijeniti sustave i alate, već treba aktivno i ciljano utjecati na iskustvo zaposlenika i graditi employer brand.

Što je to employer branding?

- Employer branding proces je kojim kreirate izuzetno mjesto za rad, a zatim ga promovirate onim pojedincima čije znanje i vještine trebate, kako bi organizacija ispunila svoje poslovne ciljeve. Ukratko, privlačite i zadržavate one talente, one vrste zaposlenika koje trebate. Kontinuirana komunikacija tu je bitna, omogućuje prenošenje ključnih poruka i narativa, cilj je da postanete prepoznatljivi. Temelji se na vašim procesima, načinu rada, benefitima i vrijednostima. Sve to definira tko ste kao brend, a kad se na svemu tome radi integrirano i sustavno, rezultati ne izostaju.

Kakvu korist mogu imati poslodavci?

- Korist je u ostvarenju poslovnih ciljeva. Tvrtke s visoko angažiranim zaposlenicima premašuju konkurenciju u zadovoljstvu klijenata od 10 posto, produktivnost im raste 21, a profitabilnost 22 posto, a troškovi zapošljavanja niži su 43 posto. Sustavan pristup izgradnje employer branda i kvalitetnog iskustva zaposlenika omogućuje ono što svaka tvrtka želi, a to je odlično korisničko iskustvo, lojalne i zadovoljne potrošače.

Je li sada vrijeme za ulaganje u employer branding?

- Upravo sada je to vrijeme. Krizna vremena dobar su test i trenutak istine. Pokazuju jeste li autentični, usklađeni u komunikaciji i procesima u organizaciji. Osim toga, vaš brend postoji, radili vi na njemu ili ne. Uvijek postavim pitanje: jeste li spremni prepustiti stvari slučaju i drugima da grade sliku o vama? Što ako konkurencija napravi iskorak? Istraživanja pokazuju da će snažni brendovi brže i jednostavnije doći do kvalitetnih zaposlenika. Čak i do devet puta brže.

Koliko hrvatski poslodavci daju značaj employer brandingu i kako mu pristupaju?

- Hrvatski poslodavci aktivni su u employer brandingu, no još uvijek se zadržavaju na komunikacijskom aspektu, a manje na promjeni u internim procesima i na svim segmentima employer value propositiona, a to je ključ employer brandinga, on uvijek kreće iznutra, od procesa, kulture i svega što nudite zaposlenicima. Komunikacija je bitna, ali treba biti autentična.

Linker
15. svibanj 2021 07:48