Prvi ZET-ov autobus na vodik prometovati će zagrebačkim ulicama 2024., najavio je predsjednik Uprave ZET-a Marko Bogdanović.
- Upravo smo ovih dana predstavili posljednje nove ZET-ove autobuse na dizel, idući naši koraci u nabavci vozila sasvim sigurno ići će u smjeru alternativnih izvora goriva – kazao je Bogdanović na skupu Hrvatske udruge za vodik (HUV) u okviru kojeg su Toyota i portugalski proizvođač autobusa Caetanobus predstaviti svoj autobus na vodik koji je sudionike skupe provozao na relaciji Savska ulica-Podsused.
Kako se čulo na skupu HUV-a, prelazak voznog parka javnih prijevoznika diljem Europe s postojećeg pogona na fosilna goriva na pogon na ‘čiste‘ izvore energije poput vodika, tek je u povojima. Potvrdivši kako primjena vodika u prometu ne teče očekivanim tempom, predsjednik HUV-a Frano Barbir kao glavni problem označio je nedostatak infrastrukture koja bi podržala vozila na vodik.
- Tijek i brzina obnove voznog parka ZET-a u smjeru alternativnih goriva poput vodika ovisi, među ostalim, o testiranju vozila, otvaranju izvora financiranja prije svega fondova Europske unije i javnoj nabavi. U svakom slučaju, mi ubrzano krećemo u taj proces odmah iza Nove godine – poručio je predsjednik Uprave ZET-a, potvrdivši kako ZET razmatra obnovu voznog parka vozilima i na baterije i na vodik. Prema riječima pomoćnika pročelnika Gradskog ureda za ekološku održivost Zagreba Ivana Ivankovića, cilj sadašnje gradske uprave je potpuno zamijeniti vozila javnog prijevoza na fosilna goriva vozilima na ‘čistu energiju‘. Kao rok u kojem bi se sproveo spomenuti prijelaz, Ivanković je naveo ‘izvedivo vrijeme‘.
- Na 800 tisuća stanovnika Zagreb ima oko 500 tisuća osobnih automobila, što svima nama nalaže primjenu najodrživijeg načina prijevoza, a autobusi na vodik su svakako dio te priče – upozorio je Ivanković.
Na skupu su prezentirani i projekti Europske komisije objedinjeni pod imenom ‘Clean Hydrogen Partnership‘ za poticanje komercijalizacije autobusa na vodik i prateće infrastrukture. odnosno nabave 300 autobusa na vodik u članicama Unije. Prema istome izvoru, među prvim naručiteljima autobusa na vodik kroz ‘Clean Hydrogen Partnership‘ su Koln, koji je naručio 50 vozila, i Barcelona.
Prema riječima predsjednika Uprave državne Agencije za ugljikovodike (AZU) Marijana Krpana, ponuđeni novac u fondovima Europske unije za proizvodnju i primjenu vodika u gospodarstvu vrlo je značajan, a AZU će, dodao je, formirati tim koji će olakšati i ubrzati privlačenje novca iz EU za projekte vezane na vodik.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....