HGK kolumna

Autentičnost, inovativnost, kvaliteta i održivost odlike su najboljih u turizmu

Andreja Vukojević, direktorica Sektora turizma i voditeljica Službe za marketing i komunikacije HGK

Andreaja Vukojevic

Prošlog vikenda nagradili smo najbolje, najinovativnije i najodrživije u turizmu na Danima hrvatskog turizma u Rovinju. Podigli smo letvicu ove godine. Dodjeljivali smo Godišnje hrvatske turističke nagrade kao krovno priznanje za izvrsnost koje potpisuju zajedno Hrvatska gospodarska komora, Hrvatska turistička zajednica i Ministarstvo turizma i sporta. Ova tradicionalna manifestacija bila je i prilika da razgovaramo o trendovima u turizmu i tome što nosi budućnost. Održivost je danas ključna tema u svijetu putovanja. Naglašava se potreba za ravnotežom između ekonomske dobiti, društvene odgovornosti i očuvanja okoliša. Održivost u turizmu fokusirana je na sposobnost industrije da zadovolji trenutačne potrebe putnika, lokalne zajednice i gospodarstva, bez kompromitiranja turističkog iskustva budućih generacija.

Turistički sektor ima zapravo veliku odgovornost u očuvanju prirodnih i kulturnih resursa. Smanjenje negativnih utjecaja turizma na okoliš znači promicanje ekološki prihvatljivih prijevoznih sredstava, poticanje energetske učinkovitosti u smještajnim objektima te odgovorno upravljanje destinacijama. Iz društvene perspektive, održivost u turizmu uključuje poštovanje lokalnih kultura, poticanje inkluzivnog zapošljavanja i potporu lokalnim zajednicama.

Putnici sve više traže autentična iskustva i visokokvalitetne usluge tijekom svojih putovanja. Oni najuspješniji u turizmu pokazali su da razumiju kako je kvaliteta usluge neophodna za stvaranje pozitivnih iskustava, zadovoljnih klijenata te vraćanje gostiju i preporuke. Usmena predaja vrlo je moćan marketinški alat u turizmu jer su pozitivna iskustva putnika često ta koja stvaraju lojalnog klijenata. Usluga koja oduševljava potiče gosta da podijeli svoje dojmove putem društvenih mreža, a tako se dodatno promoviraju destinacija, hotel, restoran... Osim toga, zadovoljan gost skloniji je većem trošenju i vraćanju, što znači da cijeli sektor i cijelo gospodarstvo profitira. Ako govorimo o budućnosti turizma, čini se da će ona isto tako biti obilježena potragom za trajnim održivim praksama s jedne strane i inovacijama s druge. Turisti su i sami sve više osviješteni o ekološkim i društvenim izazovima, pa odabiru destinacije koje se aktivno zalažu za održivost. Industrija će morati biti inovativna u pronalaženju rješenja za izazove pretjerane potrošnje resursa. Inovacije već sada uključuju upotrebu digitalnih tehnologija, konkretno sve veću zastupljenost umjetne inteligencije u nastojanju za poboljšanjem iskustva putnika. Upravo umjetna inteligencija igra sve veću ulogu u turizmu optimizirajući korisničko iskustvo, pružajući personalizirane preporuke i analizirajući velike količine podataka. Uz pomoć algoritama strojnog učenja, turističke tvrtke mogu prilagoditi ponude prema individualnim preferencijama putnika, čime se povećava zadovoljstvo korisnika. Također, sustavi umjetne inteligencije pomažu u učinkovitijem upravljanju rezervacijama, rješavanju problema i unapređenju operativne učinkovitosti u industriji turizma. U konačnici, AI pomaže čovjeku kako bi povećao kvalitetu usluge u turizmu - čemu svi težimo, a one najbolje u tome i nagrađujemo. Godišnje hrvatske turističke nagrade imaju cilj potaknuti sektor da teži dostizanju izvrsnosti. Osim što pridonose ugledu i prepoznatljivosti, nagrade mogu potaknuti na inovacije, ulaganje u obrazovanje radnika te sudjelovanje u projektima jačanja lokalne zajednice.

Nagradama stvaramo poticajno okruženje u kojem se gospodarstvenici natječu za priznanje najboljih praksi. One također igraju važnu ulogu u podizanju razine svijesti putnika o važnosti podrške održivim inicijativama i promicanju odgovornog putovanja. Putem nagrada sektor dobiva potrebnu potporu za postizanje visokih standarda, čime oblikujemo budućnost turizma koja donosi korist svima.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
10. veljača 2024 17:29