Ophodni brodovi

Anušić i Debeljak potpisali ugovor za prvi obalni ophodni brod, rok isporuke do kraja godine

Anušić je naglasio da će tijekom dovršetka prvog broda dogovoriti završetak gradnje i dinamiku isporuke preostala tri broda


Na fotografiji: obalni ophodni brod Omis OB-31

 Duje Klaric/

Potpredsjednik Vlade RH i ministar obrane Ivan Anušić, u ime Ministarstva obrane, i Tomislav Debeljak, u ime graditelja - Brodogradilišta specijalnih objekata, potpisali su prije nekoliko dana, točnije 14. ožujka 2024. godine, Ugovor o izmjeni i dopuni ugovora o gradnji obalnih ophodnih brodova kojim su regulirani način završetka gradnje i novi rok isporuke za prvi od ukupno četiri preostala broda, priopćili su iz Ministarstva obrane Republike Hrvatske.

Potpredsjednik Vlade Republike Hrvatske i ministar obrane Ivan Anušić je nakon potpisivanja ugovora naglasio da je jedan od njegovih prvih poteza, kada je preuzeo funkciju ministara obrane, bio posjet Brodosplitu i ponovno pokretanje dogovora o dovršetku i isporuci obalnih ophodnih brodova. "Zadovoljan sam što smo danas potpisali ovaj ugovor i što ćemo za devet mjeseci imati prvi brod. Tijekom dovršetka tog prvog broda dogovorit ćemo završetak gradnje i dinamiku isporuke preostala tri broda", istaknuo je ministar Anušić.

Rok isporuke za prvi brod iz serije, Novogradnju 541, devet je mjeseci od dana potpisa ovog ugovora, odnosno do kraja 2024. godine. Taj je brod izgrađen 80 posto i zato se prvo pristupa dovršetku njegove gradnje.

Koliko se doznaje, dogovoreno je da će se, kada se izgradi prvi od četiri preostala broda, potpisivati ugovor za gradnju sljedećeg. Tako su se smanjili rizici. Usuglašeno je i da će se novim aneksom o izmjeni i dopuni ugovora o gradnji obalnih ophodnih brodova naknadno regulirati uvjeti gradnje i isporuke drugog, trećeg i četvrtog broda serije, a to su Novogradnja 542, Novogradnja 543 i Novogradnja 544. Zanimljivo je da je Brodosplit, onoliko koliko je imao raspoloživih sredstava, gradio te brodove gotovo cijelo vrijeme. Tomislav Debeljak je, u ime Brodogradilišta specijalnih objekata i kako stoji u priopćenu MORH-a, poručio da se nada da će se ovako kvalitetno rješenje dogovoriti i za drugi, treći i četvrti brod.

“Ponosan sam na Ministarstvo obrane, nas i hrvatsku državu što smo postigli kvalitetan dogovor za prvi brod. Jedva smo dočekali rasplet situacije i sa svoje strane napravit ćemo sve što je potrebno tako da Novogradnju 541 dovršimo do kraja godine. Nakon ukrajinske krize, čije smo posljedice mi u Brodosplitu jako trpjeli i trpimo te zbog čega smo imali vrlo težak period, zadovoljni smo što nastavljamo dovršetak naših započetih projekata. Nama je prekid financiranja u trenutku izbijanja ukrajinske krize rezultirao velikim gubitkom", istaknuo je Debeljak i kazao da će na ovom brodu raditi oko 100 radnika. U ovom trenutku na prostoru Brodosplita ukupno radi gotovo 1000 radnika.

Što se tiče najnovijeg ugovora, ugovorne strane usuglasile su se da se ukupna vrijednost osnovnog ugovora ovim dodatkom ne mijenja. Troškovi za završetak prvog broda serije, odnosno Novogradnje 541, uključujući i troškove za vezanu opremu iznose oko 5,7 milijuna eura s PDV-om.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
26. studeni 2024 04:31