OVAKO NEŠTO SE NE PAMTI

Brojke su nestvarne, hoteli prepuni, a cijene lete u nebo; Stručnjaci: ‘Samo je jedan razlog ovakvog turističkog buma‘

Rekordne brojke turista mijenjaju svakodnevicu europskih gradova i tjeraju lokalce na prosvjede protiv masovnog turizma

Turistkinje u Splitu

 Vojko Basic/Cropix
Rekordne brojke turista mijenjaju svakodnevicu europskih gradova i tjeraju lokalce na prosvjede protiv masovnog turizma

Europska turistička središta pripremaju se za ljeto koje bi mogao obilježiti rekordan broj posjetitelja. Iako je to dijelom posljedica sve većeg broja Europljana koji biraju ljetni odmor provesti na Starom kontinentu, analitičari ističu da je glavni razlog masovni povratak američkih turista nakon pandemije.

Prema američkom Nacionalnom uredu za putovanja i turizam, više od 7,7 milijuna Amerikanaca posjetilo je Europu od siječnja do svibnja ove godine - 6 posto više nego lani, a Eurostar je zabilježio čak 45 posto više rezervacija američkih putnika za lipanj i srpanj nego lani. Uz to, prošlogodišnji turistički boom dodatno su potaknuli veliki događaji poput Olimpijskih igara, dok ove godine brojke rastu bez obzira na to što takvih manifestacija nema pa raste zabrinutost oko pretjeranog turizma u popularnim europskim destinacijama poput Španjolske, Italije i Grčke.

Naglo povećanje broja posjetitelja izazvalo je nezadovoljstvo lokalnog stanovništva u mnogim gradovima. Stanovnici Barcelone, Amsterdama i grčkog Santorinija sve glasnije prosvjeduju protiv masovnog turizma koji lokalnom stanovništvu smanjuje izbor stambenog prostora i povećava cijenu najma.

image

Prosvjedi protiv masovnog turizma u Španjolskoj

Jaime Reina/afp/profimedia/Jaime Reina/afp/profimedia

Ovog tjedna u prosvjedima su sudjelovali i stanovnici Venecije, koji su grad oblijepili porukama "Nema mjesta za Bezosa", kao znak protivljenja trodnevnom vjenčanju osnivača Amazona u gradu.

PROČITAJTE VIŠE Amerikanci ludi za Zagrebom: ‘Vodeći su i i po dolascima i po noćenjima, ali nisu jedini. Evo tko nam sve još dolazi‘

Rast turističkog prometa, očekivano, veseli hotelijere. Procjenjuje se da Amerikanci troše i do 25 posto više za hotelski smještaj jer češće biraju skuplje i fleksibilne opcije, pa hotelski lanci nastoje maksimalno iskoristiti njihov interes za Europu. Financial Times piše da Hilton planira otvoriti još 65 hotela diljem Europe ove godine, a širi se i u do sada manje istaknutim lokacijama poput Bosne i Hercegovine. Američki lanac hotela Marriott je u zadnje dvije godine povećao broj soba na kontinentu za 11,5 posto, a njegov regionalni predsjednik Satya Anand navodi Grčku kao "izvanrednu destinaciju".

image

After beach party u Novalji/ Ilustrativna fotografija

Sandra Simunovic/cropix/

I Europljani to prepoznaju - Eurostat navodi da je najmanje 22 milijuna Europljana ove godine odlučilo putovati unutar vlastite zemlje. U istom razdoblju, 2,2 posto manje ih odlučuje letjeti u SAD. Zbog nestabilnosti na Bliskom istoku, i te inače atraktivne destinacije gube posjetitelje. Nakon izraelskog napada na Iran ovog mjeseca, mnogi putnici odlučili su otkazati putovanja u zemlje poput Dubaija, Egipta i Turske. Prema podacima AirDNA, američke tvrtke koja prikuplja i analizira podatke o kratkoročnom najmu, u jednom tjednu je broj otkazanih rezervacija na Bliskom istoku porastao 40 posto, dok je u istom razdoblju broj rezervacija u Europi porastao postao sedam posto.

Predstavnici Hiltona, uključujući predsjednika za Emea regiju Simona Vincenta, potvrđuju da sukobi u regiji donose "kratkoročne poremećaje", dok su europski hoteli, uključujući one na Ibizi i u Cannesu, "apsolutno puni".

- Još se pripremamo za vrhunac ljetne sezone, ali već je jako prometno - poručio je.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Komentari (0)

Komentiraj

Ovaj članak još nema komentara
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalima društva HANZA MEDIA d.o.o. dopušteno je samo registriranim korisnicima.
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu društva HANZA MEDIA d.o.o. te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima.
02. srpanj 2025 23:26