Postoji caka

Američka i britanska tvrtka natječu se za posao izrade motora za rusko-kineski zrakoplov

Riječ je o putničkom avionu CR929 koji bi trebao konkurirati Boeingu 787 i Airbusu A350
Tvornica Rolls-Roycea, motori za Airbus A320
 Profimedia, imageBROKER

Američki General Electric i britanski Rolls Royce ušli su u uži izbor mogućih dobavljača motora novog rusko-kineskog zrakoplova koji bi se u zaključnoj fazi trebao osloniti na domaće dobavljače, objavio je u srijedu glavni inženjer projekta.

Ruski United Aircraft Corporation (UAC) i Commercial Aircraft Corp of China (AECC) pokrenuli su prošle godine program razvoja širokotrupnog mlaznog zrakoplova CR929 koji bi jednog dana na unosnom tržištu trebao konkurirati Boeingovom zrakoplovu 787 i Airbusovom A350.

U svibnju su dvije kompanije objavile da su dobile ponude sedam inozemnih i lokalnih dobavljača motora.

„Birat ćemo između ta dva dobavljača, GEnX General Electrica i Trent 7000 Rolls Roycea”, izjavio je u srijedu Maxim Litvinov, jedan od dvojice glavnih inženjera projekta razvoja zrakoplova.

Odluka bi po njegovim riječima trebala biti donesena do sredine iduće godine.

„Ruski UAC i kineski AECC paralelno surađuju na razvoju novog motora”, dodao je Litvinov na zrakoplovnom sajmu u Kini, na kojem je predstavljena kabina novog zrakoplova.

Po njegovim će riječima prednost pri odabiru dobavljača imati ruske i kineske tvrtke, a potom one zapadne s ruskim odnosno kineskim partnerima. Osnovni bi kriterij trebali biti konkurentne ponude, dometnuo je Litvinov. Dodatni bi faktor u procesu odabira mogle biti i trenutne trgovinske napetosti između Kine i SAD-a, te američke sankcije Rusiji, naglasio je.

Po njegovim bi predviđanjima kinesko-ruski motor mogao biti razvijen do kraja idućeg desetljeća.Prema procjenama Litvinova, prvi let kinesko-ruskog zrakoplova mogao bi biti upriličen između 2023. i 2025. godine.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
19. prosinac 2024 10:10