Goran Sebelic/Cropix
sve karte otvorene

‘Ako Istra do Uskrsa ostane u zelenom, možda bi nas mogli iznenaditi Nijemci‘

Lani smo sve naše snage ulagali u demantije lažnih vijesti koje su se širile njemačkim i austrijskim medijima, a ove godine to možemo spriječiti, tvrdi Denis Ivošević
Piše: Barbara BanObjavljeno: 16. ožujak 2021. 09:27

Ako epidemiološka situacija na Poluotoku ostane pod kontrolom, do kraja sezone Istra bi mogla dosegnuti oko 65 do 70 posto prometa rekordne 2019. godine. Lani je realizirano 13, 5 milijuna noćenja, što je 47 posto noćenja ostvarenih 2019. godine. Ako nas, pak, zahvati treći val epidemije, sezona bi vrlo lako mogla pasti u vodu. Direktor istarske Turističke zajednice Denis Ivošević ipak se nada da se neće dogoditi najgore iako su i dalje sve karte otvorene.

- Pred vratima nam je Uskrs, ali za taj blagdan ne očekujemo posebno velik promet. Doći će domaći gosti i malo Slovenaca. Od Talijana ne očekujemo mnogo. Kada bi potrajala situacija da Istra ostane u zelenoj zoni do Uskrsa, možda bi nas mogli iznenaditi Nijemci, koji su tu informaciju istaknuli u svojim najvažnijim medijima. Značajniji broj dolazaka i noćenja očekujemo u drugoj polovici svibnja, kada počnu praznici za Duhove u Njemačkoj - najavio je Ivošević. Naime, Istra je uz španjolsku Mallorcu, prema podacima uglednog njemačkog Instituta "Robert Koch", jedina zelena regija na Mediteranu, međutim, neizvjesnost je i dalje prevelika. No, dobar je to početak pozitivne promidžbe Istre na ovom najvažnijem turističkom emitivnom tržištu. Oni, kao i Slovenci, nisu podbacili, za razliku od Austrijanaca, Talijana i Nizozemaca, koji su išli svojim kućama baš onda kada se od njih najviše očekivalo - u kolovozu. Ivošević smatra da je lani zakazala diplomacija i da na toj grešci Hrvatska mora ove godine itekako naučiti svoju lekciju.

Brzo testiranje

- Uvrstili su nas na crvenu listu i time je polovicom kolovoza počeo rapidan i konstantan pad turizma u Istri zbog banalnih stvari s nacionalne razine. Barem mjesec dana prije toga spočitavali su nam da ne otvaramo diskoteke i noćne klubove. S druge strane, ulaz s istočnih granica bio je prilično labav i to su bili jedni od osnovnih kriterija zašto je Istra, ali i cijela zemlja, dospjela na crvenu listu. Ove godine to možemo spriječiti jedino lobiranjem i snagom argumenata. Mi smo lani sve naše snage ulagali upravo u demantiranje lažnih vijesti koje su se širile, primjerice, u njemačkim i austrijskim medijima, gdje se prikazivalo onečišćenje mora iz 2018. godine. Austrija je čak u svojoj kampanji naglašavala čistoću svojih jezera i da se tamo nitko ne može nabosti na morskog ježinca. Gerila-marketing u funkciji lažnih vijesti lani je radio neumorno. A toga se i ove godine pribojavamo - ističe Ivošević. Ističe da bi bilo i od velike važnosti kada sve jadranske županije ne bi bile u jednoj regiji na europskoj covid-karti, što je sada slučaj. Budu li se gosti morali testirati prije povratka u svoju zemlju, trebalo bi, smatra Ivošević, postaviti što više punktova za brzo antigensko testiranje.

Damping cijena

- Oni će biti jedan od ključnih elemenata za spas turističke sezone. Ako se bude pokazalo da bi i to moglo polučiti promotivni efekt, mogli bismo razmisliti i o sufinanciranju tih testova - ističe Ivošević, koji se poput većine turističkih djelatnika ove godine posebno pribojava konkurencije.

- Doći će sigurno do dampinga cijena, a nama je tu teško konkurirati jer imamo mali broj ležajeva u čvrstim objektima da bismo mogli na sličan način snižavati cijene - kaže. Smatra da će sezona po broju noćenja u određenim objektima biti slična lanjskoj. To znači da će od situacije prije svega profitirati privatan smještaj, i to posebno izolirane kuće i vile s bazenima. Na drugom mjestu su kampovi, a tek na trećem hoteli. Ivošević se nada i povratku Britanaca, koji bi se trebali otvoriti putovanjima krajem svibnja. U posljednjih mjesec dana intenzivni su pregovori s avioprijevoznicima kao što su Easyjet, Jet2Com i Ryanair o uspostavi letova prema Istri. Jednako tako, Istra priprema i kampanju, vrijednu milijun eura, koja će biti lansirana 20 dana prije otvaranja sezone.

Linker
08. svibanj 2021 02:50