ODLIČNI REZULTATI

Adris Grupa lani ostvarila neto dobit od 550 milijuna kuna, više nego pretpandemijske 2019.

U turističkom segmentu investirano je ukupno 445 milijuna kuna

Grand hotel park u Rovinju

 Goran Šebelić/CROPIX

Adris grupa, prema nerevidiranim konsolidiranim izvješćima, zaključila je 2022. godinu s neto dobiti od 550 milijuna kuna, što je u odnosu na neto dobit ostvarenu u prethodnoj godini 37 posto više te 9 posto više od one u pretpandemijskoj 2019. Nakon knjiženja manjinskih interesa neto dobit iznosi 419 milijuna kuna te je u usporedbi s prethodnom godinom veća za 41 posto. Najvažnije su to brojke iz financijskog izvješća Grupe za prošlu godinu, koje je objavljeno na stranicama Zagrebačke burze.

Tijekom prošle poslovne godine ostvaren je ukupan prihod od 6,5 milijardi kuna te konsolidirana dobit prije kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) od 1,26 milijardi kuna.

Najznačajnija sastavnica grupe, Maistra, ostvarila je prihode od prodaje robe i usluga u iznosu od 1,95 milijardi kuna, što je 43 posto više nego prošle godine, odnosno 11 posto više od rekordne 2019. godine. Ostvarena je dobit prije kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) u iznosu od 617 milijuna kuna, što je 23 posto više od prošlogodišnje i čini 97 posto ostvarenja rekordne 2019. godine.

U 2022. godini turistički dio Grupe ostvario je prodaju od 1,92 milijuna jedinica, što je 30 posto više u usporedbi s prethodnom godinom, odnosno ostvario je 97 posto rezultata iz rekordne 2019. godine. Pritom je istarski dio ostvario pet posto veću prodaju od prodaje u 2019. godini, zagrebački hoteli 69 posto, a dubrovački dio 77 posto prodanih jedinica. U istarskom dijelu najbolje je poslovao luksuzni segment, ostvarivši, u usporedbi s 2019. godinom, 15 posto više prodanih jedinica.

Lani je u turističkom segmentu investirano ukupno 445 milijuna kuna, a najveći dio, kako je pojašnjeno u priopćenju, odnosi se na rekonstrukciju i repozicioniranje zagrebačkog hotela Panorama. Također, više od 100 milijuna kuna uloženo je i u podizanje kvalitete kampova te su napravljene pripreme za dva strateška turistička projekta čiji je početak planiran za ovu godinu i dalje - zagrebački hotel Westin te splitski hotel Marjan.

U segmentu osiguranja, s 25,6 posto tržišnog udjela Croatia osiguranje učvrstilo je svoju lidersku poziciju. Ostvarena je ukupna bruto zaračunata premija Croatia osiguranja u Hrvatskoj u iznosu od 3 milijarde kuna, što je rast od 6,5 posto.

Konsolidirana bruto zaračunata premija, uključujući i regionalne podružnice, iznosi 3,72 milijarde kuna, što je 8 posto više nego u prethodnoj godini.

U 2022. je Croatia osiguranje ostvarilo konsolidiranu neto dobit od 378 milijuna kuna, što je rast od 4 posto.

U segmentu razvoja digitalnog poslovanja u 2022. ostvarena premija rasla je 68 posto, a broj klijenata Croatia osiguranja koji koriste mobilnu aplikaciju Moja Croatia 75 posto. Croatijin digitalni brand Laqo u 2022. je ostvario rast od 84 posto, a program sigurne vožnje Laqo Prevent aktivno koristi 37 posto korisnika mobilne aplikacije.

Croatia osiguranje nastavlja s ulaganjima u privatno zdravstvo, a vrijednost im je približno 150 milijuna kuna.

I na kraju, Cromaris je ostvario rast količinske prodaje od 8 posto i rast izvoza od 10 posto, ponajprije zahvaljujući snažnom rastu potražnje na tržištima Italije i Španjolske, s time da su najtraženiji svježi fileti i novouzgojena vrsta - zubatac. Uz količinski rast, ostvareno je i povećanje cijena, u prosjeku za 9 posto. Cromarisovi prihodi od prodaje iznose 721 milijun kuna, što je rast od 18 posto, uz neto dobit od 18 milijuna kuna koja je 39 posto veća od prošlogodišnje.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. travanj 2024 22:18