Miholjačka konoplja

'Želimo brendirati ovaj dio Hrvatske kao centar te vrijedne biljke'

AUTOR:

  • Novac.hr

OBJAVLJENO:

11.1.2020. u 14:15

AUTOR:

  • Novac.hr

OBJAVLJENO:

11.1.2020. u 14:15

Facebook

Djelatnica tvrtke Canna Mariniana

- Naša priča počela je prije desetak godina, kada je Hrvatska revitalizirala uzgoj, preradu i prodaju industrijske konoplje koja je dugo vremena bila na lošem glasu. U početku smo intenzivno krenuli s istraživanjem. Nakon sedam godina učenja u suradnji sa strukom, od prošle godine počeli smo razvijati brend Miholjačka konoplja, jer smo, analizirajući mikroklimatski položaj, shvatili da je područje uz rijeku Dravu bogomdano za uzgoj kvalitetne konoplje – ističe Marinko Marušić, direktor i jedan od osnivača i vlasnika tvrtke Canna Mariniana iz Donjeg Miholjca koja se bavi uzgojem i preradom industrijske konoplje te prodajom prehrambenih i kozmetičkih proizvoda od te vrijedne biljke.

Uz ulje, sjemenke, proteinsko brašno i čajeve pod svojim brendom Miholjačka konoplja, prodaju i ostale proizvode poput čipsa, bombona, čokolada, ali i ostalih grickalica.

Kako objašnjava Marušić za Glas Slavonije, Miholjačka konoplja nastala je kao projekt višegodišnjeg istraživanja entuzijasta čiji je cilj vratiti vrhunske proizvode od biljke i sjemenki industrijske konoplje sa slavonskih polja te promicati nutricionističke i zdravstvene vrijednosti.

 

- Struka nas prati od samog početka. Surađujemo s agronomskim fakultetima u Osijeku i Zagrebu, tvrtkama Saponia i Kandit u Osijeku, Kanaanom iz Donjeg Miholjca te Medenom iz Svetog Đurđa. Mi možemo proizvesti sirovinu vrhunske kvalitete, ali za prehrambene i kozmetičke proizvode potrebni su određeni standardi – objašnjava.

Osim toga, njihova tvrtka okuplja nekoliko kooperanta, s kojima na 30-ak hektara na području Donjeg Miholjca i okolice sije industrijsku konoplju.

 

- Kontinuirano radimo na razvoju novih proizvoda, povećanju njihove kvalitete te širenju prodaje u Hrvatskoj. Razlili smo i suradnju s kompanijama iz Amerike, Portugala, Španjolske i Brazila. Uz to, Saponia nas prati u svom istraživačkom laboratoriju u razvoju novih formula za dobivanje proizvoda koji sadržavaju konoplju. Općenito, naša je ideja prije svega brendirati istočnu Hrvatsku kao centar konoplje, što će onda samo po sebi nama i svim drugim uzgajivačima omogućiti daleko lakši plasman na inozemna tržišta. Smatram da konoplja može oživiti zapostavljene zemljišne resurse na miholjačkom području, koje ima mnoge posebnosti – zaključio je Marušić.