Poslovni rezultati

Zbog oštre konkurencije i visokih troškova Uber u rekordnom gubitku 5,2 milijarde dolara

AUTOR:

OBJAVLJENO:

9.8.2019. u 13:57

AUTOR:

OBJAVLJENO:

9.8.2019. u 13:57

Marcos Brindicci / REUTERS

Ilustracija

Uber je izvijestio da je drugo tromjesečje zaključio s gubitkom od 5,2 milijarde dolara zbog velikih troškova i oštre konkurencije.

U istom razdoblju prošle godine poslovali su s gubitkom od 878 milijuna dolara.

Rekordan gubitak u ovogodišnjem drugom tromjesečju povezan je s kompenzacijskim troškovima proizišlim iz uvrštenja dionica u kotaciju njujorške burze početkom godine koji su iznosili 3,9 milijardi dolara.

Bruto rezervacije, pokazatelj ukupne vrijednosti vožnji prije troškova vozača i ostalih troškova, porasle su za 31 posto, na 15,76 milijardi dolara.

Broj aktivnih korisnika Uberovih usluga tijekom jednog mjeseca porastao je na 99 milijuna na globalnoj razini, s 93 milijuna na kraju prvog tromjesečja i 76 milijuna u drugom prošlogodišnjem tromjesečju.

Ukupni prihodi poskočili su za 14,4 posto, na 3,2 milijarde dolara. Troškovi su pak više nego udvostručeni, na 8,7 milijardi dolara, između ostalog zbog naglog povećanja troškova istraživanja i razvoja.

Rast prihoda bio je ipak nešto sporiji nego u prethodnim tromjesečjima zbog žestoke konkurencije, što je i dovelo do toga da je Uber zabilježio najveći kvartalni gubitak do sada, piše BBC.

Uber i njegovi konkurenti puno troše na širenje, no šef Dara Khosrowshahi tvrdi da pritisak konkurencije ipak slabi.

Konkurencija je počela više voditi računa o troškovima i situacija se u tom pogledu poboljšava od prvog tromjesečja, tvrdi Khosrowshahi.

Tvrtka i dalje agresivno ulaže, ali očekuje se da će trošiti manje na promociju i na poticaje usmjerene na povećanje tržišnog udjela.

Uber i njegov konkurent Lyft tradicionalno isplaćuju razne novčane naknade kako bi privukli vozače, ali puno troše i na širenje na područja poput tehnologija visoko automatizirane vožnje i dostave hrane.

Prije uvrštenja u burzovnu kotaciju u Uberu su priznali da možda nikada neće poslovati s dobiti. Pokušavaju ipak uvjeriti investitore da će rast generirati ne samo uslugama vožnje, već i ostalim logističkim uslugama, uključujući dostavu hrane.