Omiljeni napitak

Vodeći svjetski konzultant brendiranja izašao s ljestvicom najpopularnih piva, Bud na vrhu

AUTOR:

  • Vedran Marjanović

OBJAVLJENO:

30.6.2019. u 12:17

AUTOR:

  • Vedran Marjanović

OBJAVLJENO:

30.6.2019. u 12:17

, Image: 323893316, License: Royalty-free, Restrictions: , Model Release: yes, Credit line: Profimedia, Caia Image
Profimedia, Caia Image

Konobar nosi pivo, ilustracija

Piva belgijsko-američke kompanije AB InBev u 2018. zadržala su vrh najjačih svjetskih brendova 'zlatne tekućine', ali su njihovi Budweiser i Bud Light zamijenili mjesta na samome vrhu u korist Budweisera, objavio je vodeći svjetski konzultant za brendiranje Brand Finance.

Brand Finance procijenio je vrijednost Budweisera na sedam milijardi i 519 milijuna dolara uz lanjski rast vrijednosti od 6,2 posto u odnosu na 2017. Najveći doprinos rastu Budweisera, ocjenjuje Brand Finance, dala je reklamna kampanja AB Inbeva tijekom Svjetskog nogometnog prvenstva u Rusiji.

Prema spomenutome konzultantu, Bud Light izgubio je lani 5,4 posto na vrijednosti, ali je sa cijenom brenda od šest milijardi i 976 milijuna dolara ispred Heinekena (šest milijardi i 667 milijuna dolara), kineskog Harbina (pet milijardi i 180 milijuna dolara) i japanskog Kirina kojeg Brand Finance procjenjuje na četiri milijarde i 48 milijuna dolara.

Dok su AB InBevovi vodeći brendovi lani rasli svega šest posto, ili im je pala vrijednost, Heineken je rastao 11, Harbin 46 a Kirin 45 posto. Sedmi rangirani brend u ovome istraživanju, kineski Snow, najprodavanije pivo na svijetu kojeg se godišnje popije 102 milijuna hektolitara ali isključivo u Kini, također je lani doživio izraziti rast vrijednosti, od 51,8 posto.

Listu deset najjačih pivskih brendova zatvaraju meksička Corona Extra, također pod kontrolom AB InBeva, brazilski Brahma i Skol te irski Guiness.

- Azijski, posebno kineski, brendovi su najbrže rastući. S obzirom da je potražnja za pivom na vrhuncu u Kini s predviđanjima o povećanom rastu u narednim godinama, kao rezultat većeg raspoloživog dohotka srednje klase, taj trend će se po svoj prilici nastaviti - komentirao je izvršni direktor Brand Financea David Haigh.

Uz uspon kineskih piva, u Brand Financeu skreću pozornost i na prodor škotskog brenda craft piva BrewDog na 19.mjesto najjačih svjetskih brendova u ovoj konkurenciji, vrijednost kojeg procjenjuju na milijardu i 500 milijuna dolara.