Locodels

Uber za pakete širi se na Sloveniju. Stevica Kuharski: 'Činimo pravu stvar'

AUTOR:

OBJAVLJENO:

17.5.2018. u 12:33

Zagreb, 160518.
Koranska 2.
Stevica Kuharski, osnivac Locodelsa, zagrebackog dostavnog online servisa za pakete.
Foto: Darko Tomas / CROPIX
Darko Tomas / CROPIX

Stevica Kuharski, osnivač Locodelsa

Deset mjeseci je Stevica Kuharski (39), direktor i osnivač hrvatskog startupa za dostavu paketa Locodels, pregovarao s državnom tvrtkom u “deželi”, Poštom Slovenije, ne bi li ovoga tjedna u Mariboru objavio za njega doista senzacionalnu vijest - potpisivanje pisma namjere o suradnji.

Locodels trenutno u Zagrebu radi s 250 dostavljača, vozača Ubera i malih dostavnih tvrtki, a partner mu je 30-ak web trgovina čije pošiljke dostavlja istog dana od preuzimanja, uglavnom poslijepodne, navečer i vikendom, kad su ljudi kod kuće. Lani je s takvim poslovnim modelom dosegnuo prihod od 340 tisuća kuna. Biznis je pokrenuo potkraj 2016. godine s još dva partnera, a sada samouvjereno poručuje: “Radimo pravu stvar”.

Što podrazumijeva suradnja s Poštom Slovenije?

Oni žele da organiziramo dostavu po principima ‘ekonomije dijeljenja’ i podržat će naše širenje na slovenskom tržištu. U srpnju potpisujemo ugovor, zajednički osnivamo Locodels Slovenija i krećemo s testnim radom u Ljubljani. Organizirat ćemo, kao i u Zagrebu, dostavu istog dana za slovenske web trgovine, a Pošta će nam pomoći da do njih dođemo. Sada prilagođavamo našu aplikaciju, a izlazak iz testne faze predviđen je za rujan. Očekujemo znatno veće prihode na tom tržištu nego što su sada u Hrvatskoj.

Po čemu je to ‘ekonomija dijeljenja’? Locodels nazivaju ‘Uber za pakete’. Što u Uberu kažu na to?

Nemamo problema s Uberom. Nama nije cilj da dostavljači na našoj platformi žive isključivo od dostave, nego želimo iskorištavati njihove slobodne kapacitete. U tome je princip ekonomije dijeljenja. Ako imaš tvrtku ili obrt, a tijekom dana imaš i dovoljno vremena i slobodno vozilo, možeš sjediti i piti kavu ili usput nešto uprihoditi, ovisi o tebi. Sve je posve automatizirano. Kad netko kupi robu u web trgovini našeg partnera, na aplikaciji se objavljuje nalog, a aktivni dostavljači u sustavu to vide. Odgovara li im relacija i iznos koji dobivaju za dostavu, prihvaćaju posao.

Kako ste stupili u kontakt sa slovenskom poštom? Jesu li pregovori bili teški?

Prije zanimljivi nego teški, jer smo zajednički tražili model suradnje. Pokušavao sam i sam otvoriti slovensko tržište, ali nije išlo. Onda su me prošle godine slovenski poslovni anđeli okupljeni u udruzi Business Angels of Slovenia pozvali na njihovu najveću startup konferenciju Podim i odlučio sam doći. Već prije sam saznao za odluku Pošte Slovenije da investira u startupe koji se bave logistikom i odlučio sam iskoristiti priliku.

Što je sljedeće?

Ovo u Sloveniji za nas je velik korak za dalje. Već tražim partnere za širenje u regiji srednje i istočne Europe. Čujem i da se u Zagrebu javlja konkurencija. Poslovni model se može kopirati, nismo mi izmislili Space Shuttle, ali imamo prednost - dvije godine iskustva. A posla ima dovoljno za sve.