Akvizicija

Uber za 3,1 milijardu dolara kupuje svoju bliskoistočnu konkurenciju Careem

AUTOR:

  • Lea Balenović

OBJAVLJENO:

26.3.2019. u 16:57

AUTOR:

  • Lea Balenović

OBJAVLJENO:

26.3.2019. u 16:57

Marcos Brindicci / REUTERS

Ilustracija

Uber se sprema kupiti svoju bliskoistočnu konkurenciju, kompaniju Careem sa sjedištem u Dubaiju, za 3,1 milijarde dolara. Preciznije, američka će kompanija platiti 1,4 milijarde u gotovini, a 1,7 milijardi dolara u konvertibilnim obveznicama, piše Bloomberg, a te će se obveznice konvertirati u Uberove dionice za 55 dolara po dionici. U Careemu moraju danas do kraja dana odlučiti hoće li prihvatiti ponudu.

Uberova planirana akvizicija dolazi neposredno prije javne ponude dionica te kompanije (IPO), a predviđa se da će to biti jedno od najvećih listanja dionica u povijesti njujorške burze. Očekuje se da će Uber tražiti odobrenje za IPO već sljedeći mjesec, a prema procjenama, kompanija bi mogla podići svoju vrijednost na visokih 120 milijardi dolara.

Kupnja Careema za Uber bi ojačala suradnju te kompanije s onima na Bliskom istoku, gdje je i smješten jedan od najvećih investitora tvrtke, državni investicijski fond Saudijske Arabije. Osim toga, ta bi akvizicija značila i napuštanje dosadašnje strategije američke kompanije koja je takve dogovore inače koristila kako bi se riješila skupih prekograničnih aktivnosti u zamjenu za udjel u konkurentskoj tvrtki.

Careemova je vrijednost procijenjena na milijardu dolara čime je trenutno jedna od najvrednijih tehnoloških startupova na Bliskom istoku, a tijekom proteklih je nekoliko godina ta kompanija ubrzano proširila svoje poslovanje. Ima više od milijun vozača i posluje u više od 90 gradova u 15 država. Osim toga, bavi se i dostavom paketa i hrane, vožnjom autobusa te kreditnim transferima.

No, neće samo te dvije kompanije profitirati od akvizicije. Ona će, naime, označiti i jačanje bliskoistočnog tržišta tehnoloških startupova koje je tek u nastajanju. Budući da arapske vlade nastoje diverzificirati svoja gospodarstva, odnosno udaljiti se od nafte, mladi i ambiciozni poduzetnici vidjeli su svoju priliku da pokrenu svoj biznis.