Lovni turizam

Turistička agencija Hrvatskih šuma lani je dovela oko 2000 stranih lovaca, evo što nude

AUTOR:

OBJAVLJENO:

5.11.2018. u 11:04

AUTOR:

OBJAVLJENO:

5.11.2018. u 11:04

A hunter carries a freshly-killed pheasant during the hunt in a forest at Bayenghem-les-Seninghem, near Saint-Omer, northern France, November 15, 2013. Game hunting is one of the most popular pastimes in France, counting some 1.2 million people who take part in it, according to the National Federation of Hunters. Picture taken November 15, 2013. REUTERS/Charles Platiau (FRANCE - Tags: SOCIETY ANIMALS) - PM1E9BM122Y01
Charles Platiau / REUTERS

Želite u lov na divljeg vepra? Ili srnu?

Po cijeni između 3800 i 7500 kuna dobijete smještaj u lovačkom domu, do tri puna pansiona, lovnu pratnju i prijevoz po lovištu, ali pazite - dva promašaja broje vam se kao jedno odstrijeljeno grlo, kao i grlo koje ste odbili upucati, a lovni vam ga je pratilac odredio za odstrel.

Posrednik

Ove lovno-turističke aranžmane danas u Hrvatskoj organizira jedna posebna agencija: turistička agencija Hrvatskih šuma poznatija pod nazivom HŠ Tours koja posluje od kolovoza 2004., i to s namjerom organizacije paket-aranžmana, prodaje i posredovanja u prodaji ugostiteljskih i turističkih usluga, posredovanja u pružanju usluga boravka i svega ostaloga čime se turističke agencije inače bave.

Istina, njihove oglase teško ćete zamijetiti na nekim frekventnim gradskim lokacijama jer se HŠ Tours bavi “nišnom” aktivnošću; prvenstveno ponudom i prodajom lovno-turističkih usluga i paket-aranžmana, na osnovi upita gosta ili grupe gostiju, a na temelju poslovnih cjenika.

Iz Hrvatskih šuma pritom napominju da HŠ Tours nije registriran kao zasebna tvrtka nego kao posrednik u sklapanju ugovora i upravljanju nekretninama Hrvatskih šume, i to za sektore, odnosno podružnice koje su zadužene za lovstvo i nekretnine.

Lovišta HŠ-a

Agencija je nevelika: broji samo jednog zaposlenog, voditeljicu agencije i diplomiranu ekonomisticu Vesnu Poljak, a u 2017. godini od prodaje lovnih aranžmana uprihodila je sve skupa 21 milijun kuna bez PDV-a.

- Naša agencija reklamira se na sajmovima lova i ribolova kao što su sajmovi organizirani u Varaždinu, Osijeku i Zagrebu, potom u katalozima lovišta, poslovnim izvješćima, časopisu Hrvatskih šuma i slično - poručili su iz te državne agencije.

Nas su pak najviše zanimale statistike o dolascima i noćenjima njihovih gostiju pa tako doznajemo da su u 2017. godini imali sve skupa 5953 turistička dolaska i 13.736 turističkih noćenja.

Nažalost, za razliku od općenite domaće turističke statistike, kad je u pitanju HŠ Tours brojke ipak ne rastu: usprkos nešto većem broju dolazaka, turistička agencija Hrvatskih šuma u 2017. godini, u odnosu na godinu prije, bilježi pad broja noćenja od čak 12 posto, a od nacionalne statistike nešto joj je drugačiji i omjer broja dolazaka domaćih u odnosu na strane goste.

Ovi prvi svakako prednjače pa je tako njihove usluge tijekom 2017. godine koristilo najviše gostiju iz Hrvatske, njih 4030, potom slijede austrijski lovci kojih je u Hrvatsku preko HŠ Toursa stiglo 725, bilo je tu i 209 Talijana, 168 Nijemaca, a ostalo se odnosi na Francuze, Šveđane, Mađare te stanovnike Bosne i Hercegovine.

Kako su poručili iz HŠ Toursa, njihovi turistički kapaciteti uključuju lovišta Hrvatskih šuma, ugostiteljske objekte na kontinentu i moru, muzeje sa šumarskim i lovačkim eksponatima kroz povijest šumarstva i lovstva, šumske poučne staze, park šume i slično.

Zapostavljena grana

Prema podacima iz njihova kataloga lovišta, HŠ Tours danas raspolaže s 27 lovišta površine veće od 298 tisuća hektara, a u kojima, ovisno o godišnjem rasporedu lovostaja, lovci mogu loviti divlje svinje, veprove, fazane i ostalu divljač.

Hrvatske šume istovremeno raspolažu i s više od 20 lovačkih domova u kojima gosti mogu pronaći okrepu, ali i noćiti.

Usprkos dobroj perspektivi, brojke Hrvatskih šuma danas ipak svjedoče da je lovni turizam u Hrvatskoj zapostavljena grana koja u Europi, pokazuje statistika, godišnje okreće više od 10 milijardi eura.

Tagovi