Snažan rast

Tehnološki gigant prvi put objavio koliko zarađuje na oglašavanju na popularnoj platformi

AUTOR:

  • Lea Balenović

OBJAVLJENO:

4.2.2020. u 13:59

AUTOR:

  • Lea Balenović

OBJAVLJENO:

4.2.2020. u 13:59

A man passes by a sign of Google at Google's stand during the annual meeting of the World Economic Forum (WEF) in Davos, on January 21, 2020. (Photo by Fabrice COFFRINI / AFP)
Fabrice COFFRINI / AFP

Ilustracija: Logo kompanije Google u švicarskom gradu Davosu

Prvi put u svojoj povijesti Alphabet je objavio koliko mu novaca donose određeni segmenti Googleova poslovanja. Tako je, primjerice, oglašavanje na YouTubeu kompaniji donijelo 15 milijardi dolara, a kako piše CNN, prodaja oglasa na toj je platformi protekle godine rasla 36 posto u odnosu na 2018., dok je u odnosu na godinu ranije veća visokih 86 posto.

Kompanija je kroz godine u javnost puštala samo financijske podatke vezane uz oglašavanje na Googleu te uz “druge” kategorije Googleovog poslovanja, a sada je konačno objavila koliko točno na kojoj “drugoj” kategoriji tehnološki gigant zarađuje.

Googleovo osnovno poslovanje, kategorizirano kao “Google tražilica i drugo”, i dalje čini 60 posto ukupne Alphabetove prodaje, a nova otkrića, smatraju analitičari, pokušaj su odbacivanja sumnji u poteškoće poslovanja ostalih segmenata unutar kompanije. Ona su, naime, došla u vrijeme kada Alphabetov ukupni rast prihoda usporava, a da je to tako potvrdio je podatak da je u posljednjem tromjesečju tvrtka uprihodila 46 milijardi dolara, odnosno gotovo milijardu manje od očekivanog, zbog čega je cijena dionica te kompanije potonula pet posto.

Alphabet CEO Sundar Pichai gestures during a session at the World Economic Forum (WEF) annual meeting in Davos, on January 22, 2020. (Photo by Fabrice COFFRINI / AFP)
Fabrice COFFRINI / AFP

Sundar Pichai, izvršni direktor Alphabeta

 

Ipak, snažan rast oglašavanja na YouTubeu pokazao se kao velika nada za budućnost američkog diva. Samo oglašavanjem na popularnoj platformi Alphabet je zaradio čak devet puta više nego što je potrošio na YouTube kada ga je kupovao 2006. Uz novac od oglašavanja, platforma je u zadnja tri mjeseca 2019. Alphabetu donijela i tri milijarde dolara segmentima poput pretplate na YouTube Music i na premium sadržaj.

- Velika je stvar što je Google objavio koliko zarađuje prodajom oglasa na YouTubeu. To je nešto što su investitori dugo priželjkivali, a oglašivači su dobili vrijednu informaciju o važnosti YouTubea kao digitalnog sredstva za oglašavanje – smatra Nicole Perrin, analitičarka eMarketera.

Veliki potencijal, piše CNN, pokazalo je i poslovanje Google Clouda koje je lani kompaniji donijelo devet milijardi dolara.

Zarada Alphabeta u 2019. po segmentima

Google tražilica i drugo - 98 milijardi dolara

Oglašavanje na YouTubeu - 15 milijardi dolara

Google Cloud - 9 milijardi dolara

Google drugo - 17 milijardi dolara

Ostala prodaja - 659 milijuna dolara

Dobitak od zaštite od rizika - 455 milijuna dolara