Neven Staver

'Strateški nam je bitno da za dvije godine dovedemo Ironmana u Poreč i Istru'

AUTOR:

OBJAVLJENO:

22.1.2019. u 16:42

AUTOR:

OBJAVLJENO:

22.1.2019. u 16:42

Porec, 150119.
Na press konferenciji predstavnici javnog sektora Istarske zupanije, Grada Poreca, Opcine Funtana te pripadajucih turistickih zajednica potpisali su pismo namjere o podrsci nove top manifestacije koja se odrzati na proljece 2019. godine u Porecu, a sve u organizaciji Plave Lagune i vlasnika licence za Ironman, World Triathlon Corporation. Na fotografiji: Erwin Dokter i Neven Staver.
Foto: Goran Sebelic / CROPIX
Goran Šebelić / CROPIX

Erwin Dokter iz Wolrd Thriatlon Corporationa i Neven Staver, predsjednik Uprave Plave lagune

Potpisivanjem pisma namjere o organizaciji triju velikih sportskih događaja u Poreču s američkom korporacijom World Triathlon Corporation, inače nositeljem licence za poznati Ironman, porečka hotelska tvrtka Plava laguna napravila je novi iskorak u promociji destinacije i produženju predsezone. I to u segmentu sportskog turizma.

Naime, ova tvrtka razvija taj segment turizma, koji im itekako puni predsezonu i posezonu, još od samih svojih začetaka. Plava laguna sinonim je za brojna teniska igrališta i razna druga sportska borilišta. Ondje se mnogi rekreativno bave sportom, bilo na kopnu ili vodi, a to je i mjesto gdje se održavaju sportske pripreme. Isto tako, kad se u Poreču održavaju brojna sportska prvenstva. Predsjednik Uprave Plave lagune Neven Staver nada se da bi se u budućnosti u Poreču mogao organizirati i sam Ironman koji donosi golemu, planetarnu medijsku pažnju.

- Strateška je pozicija Plave lagune da u naredne dvije godine u potpunosti ispuni očekivanja vlasnika licence s kojim smo potpisali ugovor i da korektno godišnje organizira tri utrke. I ako se to dogodi, nakon dvije godine pokušat ćemo sjesti s vlasnicima licence za stol i vidjeti jesu li Plava laguna, Poreč i Istra spremni i za nešto ozbiljnije i veće od toga.

Što je Plavoj laguni dosad donio sportski turizam?

- Kad povučemo paralelu razvoja Plave lagune u posljednje 62 godine, vidjet ćete da postoji visoka korelacija između core businessa tvrtke i razvoja sportske infrastrukture, odnosno sporta. Danas je Plava laguna vlasnik licence i kao privatna tvrtka organizira najznačajniji sportski event u Hrvatskoj, a to je ATP u Umagu. Organizira i porečki polumaraton te triatlon, ali i puno ostalih sportskih evenata kao što su svjetsko prvenstvo u plesu, judo festival, prvenstva u mačevanju. Nezamislivo je danas razmišljati o poslovanju Plave lagune, a da u to ne uključimo sportske grupe u predsezoni i posezoni. Velika većina gostiju koja kod nas dolazi i u ljetnoj sezoni, konzumira sport. A kroz Plavu lagunu godišnje prođe oko 600 tisuća gostiju.

Naredna sezona praktički je na vratima, a znamo da zimu svi hotelijeri koriste za nove investicije. Plava laguna je lani jako puno ulagala. Koliko ulažete ove godine?

- Tijekom 2018. godine imali smo zasigurno najznačajniju investicijsku godinu u svojoj povijesti. Uredili smo nove objekte, poput Park Resorta u Poreču, autokamp Stella Maris u Umagu te Garden Suites Sol Umag. Budući da su se ti objekti lani djelomično eksploatirali zbog same izgradnje, temeljni nam je cilj ove godine da svi ovi kapaciteti prodišu na tržištu punim plućima. Prošlogodišnji je budžet iznosio 60 milijuna eura, a ovogodišnji je 40 milijuna eura. Dakle, u dvije godine ulažemo 100 milijuna eura.

Što pripremate za ovu sezonu?

- Za ovu godinu pripremamo rekonstrukciju autokampa Savudrija u Umagu. Riječ je o temeljitoj obnovi. Uredit ćemo glamping zonu, zonu s mobilnim kućicama, veliki bazen te novu plažu. Prve će goste primiti početkom lipnja. Druga značajna investicija nova je upravna zgrada u Poreču. Njezina gradnja nije još počela, a planiramo da bi trebala biti gotova do kraja ove godine. Počet će se graditi početkom svibnja, a nalazit će se na ulazu u Poreč. Vlasnici smo tog zemljišta, a tender za izvođače radova bit će objavljen u veljači. U toj novoj upravnoj zgradi trebalo bi biti smješteno 90 posto back officea Plave lagune, odnosno djelatnika Plave lagune i nekadašnjeg Istraturista iz Umaga. Dio operativnih funkcija bit će raspoređen po destinacijama, ali će većina poslovnih funkcija biti smještena u toj zgradi. Treća investicija kojoj se okrećemo jest uređenje meeting centra kraj objekata Garden Suites Sol Umag, koji ćemo preurediti u smještajne kapacitete s restoranom. Naravno još puno ostalih investicija u autokampove, hotele i apartmane.

Kako napreduje gradnja smještaja za zaposlenike?

-  Lani smo izgradili 40, a ove godine planiramo urediti još 60 novih soba na području Plava resorta. Bit će to “hotel” od 100-tinjak ključeva za zaposlenike u Poreču. Inače, ove godine ulažemo dva milijuna eura u smještaj za zaposlenike, kao nastavak ciklusa koji smo započeli prošle godine. U dvije godine, dakle 2018. i 2019. ukupno ćemo uložiti u smještaj za zaposlenike 65 milijuna kuna. Cilj nam je u naredne dvije do tri godine doći do standarda da svi sezonski zaposlenici budu smješteni u kapacitetima Plave lagune, ali u smještaju gdje su najviše dvije osobe po jednom ključu u sobama odnosno tri osobe po jednom ključu u apartmanskom tipu smještaja. Tu govorimo o klimatiziranom smještaju s kupaonicom, odnosno hotelskoj sobi.

Lani ste podignuli materijalna prava radnika kako biste sebi osigurali radnu snagu s kojom turistički sektor muku muči. Kako se to pokazalo i jeste li zadržali radnike i za ovu sezonu?

- Uspješno smo odradili 2018., i s našom politikom prema zaposlenicima nastavljamo i dalje. Plava laguna u svojoj strukturi zaposlenosti ima više od 50 posto radnika u trajnoj suradnji. Dakle, ispod 50 posto je čisto sezonskih radnika. Ta se politika pokazala dobrom. Za ovu godinu smo prva velika turistička kompanija i zasad, koliko je meni poznato, jedina koja je potpisala kolektivni ugovor s kolegama iz sindikata. Dižemo materijalna prava radnika za 8,85 posto. To je bilo moguće napraviti zahvaljujući i mjeri Ministarstva financija koje je povećalo pravo isplate nagrada s 2500 na 7500 kuna.

Dakle, stranih radnika vam neće trebati?

- Lani smo imali nešto stranih radnika i bili smo vrlo zadovoljni njima. Mislim da ćemo i ove godine posjećivati ta tržišta iz nama bliskih zemalja i regija. Uglavnom se radi o Bosni i Hercegovini te Vojvodini. Očekujemo da bismo zaposlili oko 300 radnika iz tih zemalja, što je devet posto od ukupnog broja radnika u tvrtki tijekom ljetnih mjeseci.