Borba za radne uvjete

Radnici Amazona za bolje uvjete: 'Nismo roboti! Bezos ne bi uspio odraditi našu smjenu'

AUTOR:

  • Lea Balenović

OBJAVLJENO:

6.2.2020. u 16:47

AUTOR:

  • Lea Balenović

OBJAVLJENO:

6.2.2020. u 16:47

(FILES) In this file photo taken on February 5, 2019 a woman works at a fulfillment center at the 855,000-square-foot Amazon fulfillment center in Staten Island, one of the five boroughs of New York City. - Hundreds of Amazon employees on January 26, 2020 openly criticized the online retail giant's environmental record, in violation of the company's communications policy. More than 300 signed a Medium blog post by Amazon Employees for Climate Justice (AECJ), which is pushing the company to go further in its climate change mitigation plan which was announced with great publicity in September. (Photo by Johannes EISELE / AFP)
Johannes EISELE / AFP

Radnica u Amazonovom skladištu

Rina Cummings radila je tri 12-satne smjene svaki tjedan u Amazonovom gigantskom skladištu u New Yorku otkad je počela raditi tamo u 2018. Njen posao je pregledati i skenirati 1800 Amazonovih paketa dnevno, odnosno 30 u jednoj minuti, prije nego što budu dostavljeni.

Ona je jedna od radnica zahvaljujući kojoj je Amazon ovog Božića ostvario najbolje poslovne rezultate u svojoj povijesti. Brža dostava omogućila je jednoj od najvećih svjetskih kompanija da u posljednjem tromjesečju 2019. uprihodi 87 milijardi dolara te da njen šef Jeff Bezos u svoj džep doda 12,8 milijardi dolara.

No, dok su Amazonovi korisnici i dioničari više nego sretni, radnici baš i nisu, a da je to tako jasno pokazuje peticija koju je potpisalo preko 600 zaposlenika kompanije koji, kako piše The Guardian, mole Amazon da poboljša radne uvjete.

Preciznije, ono što radnici traže jest jedna 30-minutna pauza umjesto dvije pauze od 15 minuta budući da im toliko treba samo da od skladišta dođu do prostorije za odmor. Uz to, traže i pouzdaniji prijevoz do samog skladišta te veće sigurnosne mjere budući da su ozljede u Amazonovih skladištima tri puta češće od američkog prosjeka u ostalim skladištima.

- Ima dana kad mi se ništa ne dogodi samo zbog Božje milosti - kaže Cummings i dodaje da nakon što je objavljeno izvješće o visokim postocima ozljeda kompanija je reagirala, no instalacijom monitora na kojima piše da je sigurnost radnika najveći prioritet tvrtke. Bolje rečeno, nije se promijenilo apsolutno ništa, a zaposlenici koji se požale na sigurnosne uvjete i zdravstvene probleme nerijetko dobivaju otkaz.

An employee places packed goods tons container at the distribution center of US online retail giant Amazon in Moenchengladbach, on December 17, 2019. (Photo by INA FASSBENDER / AFP)
INA FASSBENDER / AFP

Radnica u Amazonovom skladištu

Cummings često mora i zaustaviti i počistiti pokretnu traku budući da se paketi koji sadrže tekućinu redovito razliju, no i dalje se od nje očekuje da ispuni normu. Kada to ne učini, dobije opomenu, a nakon druge opomene otkaz.

- Stalno otpuštaju radnike. Možeš dobiti otkaz za bilo što – ispričala je za The Guardian dodajući kako ima oštećeni vid zbog čega je zakonom određeno da radi na odjelima prilagođenima njenim poteškoćama. Ipak, voditelji je kontinuirano žele prebaciti na teže odjele.

- Jedan me čak pitao jesam li sigurna da ne vidim. Moj im je liječnik poslao detaljni izvještaj s prijedlozima vezanim uz moje smetnje i sigurnost, no svi su prijedlozi ignorirani – rekla je.

Raymond Velez godinu je dana pakirao pakete u Amazonovom skladištu, a od njega se zahtijevalo da ih zapakira 700 u jednom satu. Za neispunjavanje normi, radnici su otpuštani.

- Nije ih briga za zaposlenike. Hvale se medicinskom njegom koju nam pružaju, a kada sam god otišao u Amcare, odnosno u zdravstvenu jedinicu kompanije, samo su mi dali Aspirin i poslali me natrag na posao – požalio se Velez.

Amazon workers sort and pack items at the Amazon Fulfilment Centre in Peterborough, east England on November 27, 2019, as preparations are underway for the annual Black Friday Sale. (Photo by DANIEL LEAL-OLIVAS / AFP)
DANIEL LEAL-OLIVAS / AFP

Radnici u Amazonovom skladištu

Juan Espinoza je, pak, radio kao dizaličar u skladištu te je njegova zadaća bila podići i prevesti 400 paketa u jednom satu.

- Nisam to mogao izdržati. Čovjek sam, a ne robot! - ljut je bio Espinoza.

Kako bi bili sigurni da njihovi radnici doista ostvare rigorozne norme, Amazon nadzire svoje zaposlenike te, kada ne dosegnu očekivane brojke, uz pomoć algoritma automatski im se pošalje upozorenje.

- Svi smo cijelo vrijeme svjesni da nas prate algoritmi kako bi bili sigurni da radimo najbrže što možemo i ako prođe više od predviđenog vremena između dvaju paketa, računalo to odmah zabilježi i dobivamo otkaze – ispričali su za britanski The Guardian i dodali kako “Bezos nikad ne bi uspio odraditi cijelu smjenu”.