Marservis

Radni brodovi mnogima nisu atraktivni, ali to je dobra tržišna niša

AUTOR:

  • Jozo Vrdoljak/Privredni.hr

OBJAVLJENO:

21.8.2019. u 15:55

AUTOR:

  • Jozo Vrdoljak/Privredni.hr

OBJAVLJENO:

21.8.2019. u 15:55

SPECIJAL GLOBUS
Kastelir, 250418.
Marservis, brodogradnja, vlasnik Luciano Beg.
Foto: Goran Sebelic / CROPIX
Goran Šebelić / CROPIX

Marservis brodogradnja

Marservis, malo brodogradilište iz Kaštelira, ovih će dana isporučiti brod za potrebe zadarske luke i završiti posao vrijedan oko 140.000 eura. Dugačak 9,5 metara, bit će to brod pilot u zadarskoj luci.

- Polako se pozicioniramo u niši proizvodnje radnih brodova, koja vjerojatno nije atraktivna mnogima jer su projekti zahtjevni. Nijedan takav brod nije isti i nije ih moguće proizvoditi serijski. Uvijek se rade preinake, a mi smo baš u takvom poslu vidjeli priliku za sebe - objašnjava Luciano Beg, vlasnik i direktor tvrtke Marservis koja upravlja ovim brodogradilištem.

Brod iz Zadra

Luciano Beg otkriva da je zbog pozicioniranja u toj niši od jedne fizičke osobe sa zadarskog područja Marservis kupio kalupe Calafurije, poznati model broda koji je proizvodilo poznato malo zadarsko brodogradilište Donat boats. - Kupili smo Calafurijine kalupe i prava da možemo graditi plovila koja je radilo ovo zadarsko brodogradilište, poput Calafuria Catarsi Scorpionero 950 i Filo. Prethodno ih je u stečajnoj masi Donat Boatsa kupila jedna fizička osoba. Međutim, iz nekih razloga to nije zaživjelo, tako da smo na kraju kalupe preuzeli mi. Mnogo smo toga kompenzirali brodovima, pa smo relativno dobro prošli. Kalup i pravo gradnje stajali su nas otprilike 70.000 eura - pojašnjava Beg.

Pozicioniranje Marservisa u niši radnih brodova počelo je gradnjom broda za Javnu vatrogasnu postrojbu Dubrovački vatrogasci, za koju su izradili višenamjenski brod prilagođen za brze intervencije. Namijenjen je transportu vatrogasaca, gašenju požara, intervencijama pri onečišćenju mora i spašavanju na moru. - Nedavno je upravo ovaj brod u dubrovačkom akvatoriju imao intervenciju.

električna plovila Isporučili smo ga prošle godine u listopadu, a posao smo dobili na natječaju. Vrijednost broda je 3,2 milijuna kuna. Osim njega, jednoj smo hotelskoj kući isporučili radni brod opremljen dvjema rashladnim komorama, koji će prevoziti hranu, a povremeno i turiste na Koločep - kaže Beg.

SPECIJAL GLOBUS
Kastelir, 250418.
Marservis, brodogradnja, vlasnik Luciano Beg.
Na fotografiji: Luciano Beg.
Foto: Goran Sebelic / CROPIX
Goran Šebelić / CROPIX

Luciano Beg

 

Marservis je počeo preuzimati kalupe prije pet, šest godina, a prvo s kojim je tako poslovao bilo je poznato pulsko brodogradilište Grašo. I ono je svojedobno, poput Donat Boatsa, zapalo u probleme.

- Od tog malog pulskog brodogradilišta, koje je, nažalost, unatoč visokoj kvaliteti svojih proizvoda i tristotinjak isporučenih plovila prestalo proizvoditi, preuzeli smo kalupe i kompletne modele. Sada mi proizvodimo te modele, odnosno poludeplasmance kakve je proizvodio obrt Grašo. Posla imamo, a od listopada prošle godine nismo stali. Radimo bez prekida, a valjda ćemo nakon isporuke ovog broda pilota imati vremena očistiti i pospremiti radionice. Ugovaranje brodova je živnulo, a mi se pomalo pozicioniramo u gradnji radnih brodova. To bi mogla biti dobra tržišna niša. Radimo i manje brodove za sport i zabavu, dužine šest do osam metara. Posla imamo i radimo podijeljeni u grupe. Još nismo dovoljno veliki za ozbiljan iskorak u inozemstvo iako smo i vani imali zapaženih uspjeha - kaže Beg.

Rad u poliesteru

Marservis je, naime, za jednu švicarsku tvrtku proizveo plovila na čisti električni pogon s ugrađenim solarnim panelima za nadopunjavanje baterija. To su bila službena plovila Expa u Zaragozi 2009. godine. - Sve snage i svu energiju moramo uložiti u školstvo kako bi se ono prilagodilo potrebama proizvođača. Mlade ljude treba naučiti raditi. Nije dobar pristup da ih se sve školuje za menadžere. U ovom trenutku za malu brodogradnju nigdje ne možete dobiti naval-arhitekta. Svi se školuju za velika brodogradilišta. Jednostavno ne znaju raditi u poliesteru. Velika brodogradnja je u problemima, a svi nastavljaju školovati ljude kao da nije tako. Mala brodogradnja imaju veliku perspektivu u budućnosti, a to kao da nitko ne vidi - ističe Beg.

U Kašteliru pokraj Poreča 17 radnika proizvodi ukupno 11 modela brodova

Tvrtka Marservis osnovana je 1994. godine. Pogon tog malog škvera u industrijskoj je zoni Kaštelir pokraj Poreča. Trenutačno je u njemu zaposleno 17 radnika. Proizvodi se 11 različitih modela plovila, dužine od šest metara, pa do radnih plovila dužine 11 metara. Najveće od njih, 11 metara dugačko radno i multifunkcionalno plovilo Fisherline 35 Pro, može se koristiti u razne svrhe. Osim njega, izrađuju se i brzi fishermani pod nazivom Picaro 20, i to u tri varijante. Uz to, Marservis pruža i usluge laminiranja za još nekoliko manjih brodogradilišta.