Airbnb u ekspanziji

Nastavljen uspon poslovnog čuda iz San Francisca - u prvom kvartalu rasli 30 posto

AUTOR:

  • Vedran Marjanović

OBJAVLJENO:

28.8.2019. u 15:33

AUTOR:

  • Vedran Marjanović

OBJAVLJENO:

28.8.2019. u 15:33

A man walks past a logo of Airbnb after a news conference in Tokyo, Japan, November 26, 2015. REUTERS/Yuya Shino/File Photo - S1BEUKHZPQAA
Yuya Shino / REUTERS

Ilustracija

Najveća svjetska platforma za izajmljivanje i rezerviranje smještaja Airbnb povećala je u prvom tromjesječju ove godine promet za 31 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine dosegnuvši ukupan iznos 'bookinga' od devet milijardi i 400 milijuna dolara, doznaje Reuters od izvora dobro upoznatih s poslovanjem Airbnba.

- Pokazatelji Airbnba za prvi kvartal ove godine mogli bi pomoći privlačenju investitora u planiroj javnoj ponudi kompanije – ocjenjuje Reuters, pozivajući se na navode uglednog The Wall Street Journala da bi Airbnb mogao izaći s javnom ponudom svojih dionica (IPO) u prvoj polovici iduće godine.

Reuters otkriva kako je Airbnb prvo tromjesječje ove godine završio s tri milijarde i 500 milijuna dolara gotovine. Agencija dodaje kako je booking kompanije u spomenutome razdoblju povećan za 40 posto u odnosu na posljednje tromjesječje prošle godine, dosegnuvši obradu 91 milijuna noćenja.

Kao moguću vrijednost najavljene javne ponude Airbnba The Wall Street Journal navodi 35 milijardi dolara, nastavljajući se na Airbnbove izračune od 120 dolara za jednu dionicu tvrtke. Osnivači i vodeći ljudi Airbnba Brian Chesky, Joe Gebbia i Nathan Blecharczyk zasad nisu izašli s procjenama prihoda od IPO-a.

Američki mediji, prenoseći navode o zavidnom rastu osnovnih poslovnih pokazatelja Airbnba, podsjećaju kako javne ponude dionica drugih brzorastućih globalnih start upova, poput Ubera i Lyfta, nisu ispunile velika očekivanja tržišta. Investitori će, napominje Reuters, u budućnosti tražiti čvrste dokaze o profitabilnosti start upova koji izlaze u IPO.

Izlazak u IPO trebao bi biti kruna strelovitog uzleta Airbnba od kućnog biznisa njegovih osnivača, pokrenutog 2007., do globalne kompanije.