Krah i druge tvrtke

Nakon Kompasa, Matko Bolanča na Badnjak podnio zahtjev i za stečaj Fleet rent a cara

AUTOR:

OBJAVLJENO:

31.12.2018. u 11:04

AUTOR:

OBJAVLJENO:

31.12.2018. u 11:04

Darko Tomaš / screenshot / Hanza Media

Matko Bolanča

Sumnje da se nakon propasti agencije Kompas u problemima našla i druga tvrtka u vlasništvu Matka Bolanče pokazale su se istinitima: taj je nekad uspješni menadžer 24. prosinca, dakle na Badnjak, Trgovačkom sudu u Zagrebu podnio prijedlog za otvaranje stečajnog postupka nad tvrtkom Fleet rent a car, a odluka o postupku bit će donesena 30. siječnja.

Kao razloge za pokretanje stečaja navode se činjenice da je tvrtka nesposobna za plaćanje, prezadužena i u blokadi dulje od 56 dana.

Dodatno, Fleet rent a car sudu je priložio i potvrdu Fine iz koje se vidi da ima 14,4 milijuna kuna dugovanja, što bi sve trebali biti dovoljno dobri argumenti da se donedavno uspješan biznis rent a cara i formalno proglasi propalim.

Druga u nizu

Stečaj druge kompanije u vlasništvu Matka Bolanče dolazi samo dva mjeseca nakon što je Bolanča zahtjev za pokretanje stečaja predao i za dotad uspješnu turističku kompaniju Kompas koju je u travnju 2017., putem investicijskog fonda Inspire fusion, preuzeo od bivšeg vlasnika Ivana Pukšara.

Bolančine najave za razvoj Kompasa bile su ogromne, no tvrtka je “kolabirala” u listopadu, ostavivši za sobom 66 zaposlenika koji nisu dobili plaće, ali i tisuće putnika koji su ostali bez novca.

Fleet rent a car Bolanča je pak putem Inspire investments fonda preuzeo u srpnju 2016., i to mu je praktično bio prvi samostalni poduzetnički pothvat. Prije toga, do 2012., bio zaposlen u Plivi.

Veliki planovi

Kad je preuzeo Fleet rent a car, Bolanča je najavio da je “akvizicija Fleeta početak kreiranja poslovnog uspjeha društva čiji je cilj stvaranje jakih kompanija”, a baš je rent a car biznis, inače iznimno uspješna branša, trebao biti osovina budućeg poslovanja fonda.

Prema podacima s Poslovne Hrvatske, Fleet rent a car 2017. je završio sa 71 milijunom kuna prihoda i padom prihoda od 2015., a računi su mu u blokadi od 19. listopada ove godine.

Osim toga, tvrtka je lanjsku godinu dočekala s gubitkom od 3,6 milijuna kuna, a zbog loših rezultata Bolanča je u svibnju ove godine bio prisiljen povećati temeljni kapital društva na četiri milijuna kuna, kako mu gubitak ne bi prešao iznos temeljnog kapitala.

Bez odgovora

Bolanča se, kao i prijašnjih mjeseci, nije javljao na pozive iz Jutarnjeg lista.

Bit će zanimljivo vidjeti i čuti kako će komentirati poslovni pad svoje druge kompanije, posebno nakon što je za propast Kompasa na medijskoj konferenciji optužio bivšeg vlasnika Ivana Pukšara.

Tada je ustvrdio da je revizija u svom izvješću o poslovanju za 2017. utvrdila “osnovanu sumnju u računovodstvenu prevaru za 2016. i prijašnje godine”, a spominjalo se i umanjenje prihoda s 84 na 80 milijuna kuna, povećanje rashoda za 17 milijuna te konačni godišnji gubitak u iznosu od 20,7 milijuna kuna.

Epilog bankrota: Većina Kompasovih putnika ostat će bez uplaćenog novca

Putnici koji su ostali oštećeni nakon stečaja Kompasa, otkrio je to još u listopadu Jutarnji list, u najvećoj mjeri neće moći naplatiti svoje dugove jer Kompas nije osigurao dovoljnu količinu novca za slučaj stečaja.

Naime, turističke agencije u Hrvatskoj dužne su za slučajeve financijskih poteškoća osigurati iznos jednak najmanje 10 posto ukupnog prometa ostvarenog u paket aranžmanima iz prethodne godine, no Kompas je kod kuće Euroherc osigurao samo 300 tisuća kuna, što znači da najveći dio putnika neće uspjeti naplatiti svoja potraživanja.