Veleprodaja kao sudbina

Metro ostvario najveći rast u zadnjih 10 godina, od prodaje imovine očekuje 1,5 mlrd. eura

AUTOR:

  • Novac.hr

OBJAVLJENO:

12.12.2019. u 13:19

AUTOR:

  • Novac.hr

OBJAVLJENO:

12.12.2019. u 13:19

SAMARA, RUSSIA - NOVEMBER 30, 2014: Interior of the hypermarket METRO. Metro Group is a German global diversified retail and wholesale/cash and carry group based in Dusseldorf, Image: 212597967, License: Rights-managed, Restrictions: , Model Release: no, Credit line: Profimedia, Alamy
Profimedia, Alamy

Ilustracija, unutrašnjost Metroa

Njemačka veleprodajna tvrtka Metro u ovoj je poslovnoj godini zabilježila najsnažniji rast veleprodaje u posljednjih deset godina čime je dodatno učvrstio svoje strateško usmjerenje na ključne skupine kupaca u HoReCa sektoru te na neovisne trgovce. Prema godišnjim financijskim rezultatima, priopćili su iz kompanije, Metro je u veleprodajnom segmentu ostvario rast like-for-like prodaje od 2,4 posto te ona iznosi 29,9 milijardi eura.

- Veleprodaja je bila naš početak, veleprodaja je i naša budućnost.  Ostvarili smo značajan napredak u tom segmentu u protekloj poslovnoj godini i postigli najbolji rast u posljednjih 10 godina. Like-for-like prodaja snažno je rasla kod ključnih skupina kupaca. U HoReCa sektoru like-for-like prodaja rasla je za 4,5 posto, a prema neovisnim trgovcima za 5,1 posto - naglasio je Olaf Koch, predsjednik Uprave Metro AG.

Jedan od najbrže rastućih stupova Metro veleprodajnog segmenta, kako tvrde u kompaniji, je Franšizni program koji podržava male neovisne trgovce koji posluju pod lokalnim brendovima, većinom u Istočnoj Europi.  Ukupna mreža partnera, malih neovisnih trgovaca, u poslovnoj godini 2018./2019. proširila se za 15 posto te, kako doznajemo, trenutno broji 7500 prodavaonica u kojima su primjetni značajno povećani volumen i učestalost kupnje u Metrou zahvaljujući bliskom partnerstvu. Prodaja putem dostave također snažno raste te bilježi 4,6 milijardi eura što predstavlja povećanje od 9,2 posto u odnosu na prethodnu godinu i čini 17 posto ukupne prodaje kompanije.

Njemačka veleprodajna tvrtka Metro očekuje da će prodajom posrnulog lanca hipermarketa Real i većinskog udjela u kineskom poslovanju ubilježiti prihod od 1,5 milijardi eura.

Prošlog tjedna kompanija je izvijestila o početku pregovora s konzorcijem koji čine X+Bricks i SCP Group o prodaji lanaca hipermarketa Real.

U listopadu su s kineskom maloprodajnom tvrtkom Wumart dogovorili prodaju udjela u poslovanju u Kini.

Obje transakcije trebale bi biti zaključene uskoro, poručili su u srijedu iz Metroa.

Kompanija je u proteklim godinama počela prodavati imovinu koja ne spada u njezino temeljno poslovanje kako bi se fokusirala na cash-and-carry poslovanje u Europi, specijalizirano za opskrbu hotela, restorana i neovisnih trgovaca.

U fiskalnoj godini 2018/2019. Metroova je dobit prije kamata, poreza, deprecijacije i amortizacije (EBITDA), kada se isključe prihodi u poslovanju s nekretninama, pala 4,2 posto, na 1,173 milijarde eura.

U kompaniji očekuju da će u fiskalnoj godini 2019/2020. njihova dobit bez kineskog poslovanja i Reala biti na razini prethodne godine, što bi značilo da će iznositi oko 1,021 milijardu eura.

(Hina)