Preuzimaju 50 posto udjela

Jedan od najvećih prijevoznika u Sloveniji i vlasnik pulskih Briona dobiva novog vlasnika

AUTOR:

  • Vedran Marjanović

OBJAVLJENO:

10.2.2020. u 12:47

AUTOR:

  • Vedran Marjanović

OBJAVLJENO:

10.2.2020. u 12:47

Zagreb, 120315.
Drziceva ulica, Autobusni kolodvor.
Tema o prodaji karata na autobusnom kolodvoru.
Foto: Ranko Suvar / CROPIX
Ranko Šuvar / CROPIX

Ilustracija, Autobusni kolodvor u Zagrebu

Slovenske željeznice postigle su dogovor s Adventura Holdingom o prodaji vlasničkog udjela u autobusnom prijevozniku Nomago u čijem je vlasništvu i pulski prijevoznik Brioni, navodi dnevnik i portal Finance.

Novi vlasnik Nomaga, prema istome izvoru, isplatiti će Adventuri između 20 i 30 milijuna eura za preuzimanje pedeset posto udjela u prijevozniku. Uz Arrivu koja je u vlasništvu Deutsche Bahna odnosno njemačkih željeznica, Nomago je najveći autobusni prijevoznik u Deželi s oko 700 autobusa, tisuću zaposlenih i godišnjim prihodom od 80 milijuna eura.

- Sinergija između željeznice i autobusnog prijevoza je ogromna – komentirao je generalni direktor Slovenskih željeznica Dušan Mes mogućnost ulaska u Nomago u jednom od ranijih istupa na tu temu.

Iz Adventura Holdinga zasad nema službenih informacija o prodaji Nomaga koji je nastao spajanjem nekoliko autobusnih prijevoznika i putničkih agencija što ih je vlasnik Adventure Darko Martin Klarič počeo kupovati 2014..

Iako je krajem prošle godine Klarič izjavio da Nomago nije na prodaju, jesenas je Adventure Holding oglasio interes za ulagače koji bi Nomago dokapitalizirao s 50 milijuna eura. Cilj privlačenja ulaganja je nastavak širenja spomenutog prijevoznika na Sloveniji susjedna tržišta.

Kao mogući ulagači u Nomago spominjana su neka od najvećih slovenskih poduzeća poput Petrola, a o interesu Slovenskih željeznica prva je izvijestila tamošnja državna televizija prije otprilike četiri mjeseca.

Budući da odluka o preuzimanju Nomaga mora proći tijela odlučivanja u državnom holdingu koji upravlja Slovenskim željeznicama, slovenski mediji procjenjuju da će sam proces preuzimanja potrajati nekoliko mjeseci.

Godišnji prihod Slovenskih željeznica je oko 550 milijuna eura, a zanimljivo je da se i same trenutno nalaze u pregovorima o prodaji dijela poslovanja češkom EPH holdingu. S Česima Slovenske željeznice već tri godine pregovaraju o prodaji 49 posto udjela u tvrtki za teretni prijevoz.