Zabrinutost raste

Japanski automobilski div u problemima: Bez posla bi moglo ostati više od 10 tisuća ljudi

AUTOR:

  • Iva Grubiša

OBJAVLJENO:

25.7.2019. u 8:25

AUTOR:

  • Iva Grubiša

OBJAVLJENO:

25.7.2019. u 8:25

VLine workers smooth out the metal along the door frames on the flex line at Nissan Motor Co's automobile manufacturing plant in Smyrna, Tennessee, U.S., August 23, 2018. Picture taken August 23, 2018. REUTERS/William DeShazer
William DeShazer / REUTERS

Radnici u Nissanovoj tvornici

Japanski proizvođač automobila Nissan planira smanjiti broj zaposlenih za više od 10.000 diljem svijeta, objavili su japanski mediji, a prenosi britanski Guardian.

Dio je to pokušaja restrukturiranja kompanije koja se suočava s bolnim padom prihoda i dobiti. U svibnju su iz Nissana objavili kako dobit za fiskalnu godinu do ožujka 2019. iznosi 2,9 milijardi dolara, što je najmanje od 2009./2010. godine kada se kompanija suočavala sa svjetskom financijskom krizom.

To je pad od čak 57 posto u usporedbi s prethodnom fiskalnom godinom, a prognoze za ovu su još pesimističnije.

Nissan, koji ukupno zapošljava oko 139.000 ljudi, još u svibnju je najavio rezanje 4800 radnih mjesta u svojim postrojenjima diljem svijeta, no ta bi se brojka mogla više nego udvostručiti. Ipak, iz kompanije još nisu htjeli komentirati, a nagađa se da bi odluku mogli objaviti u četvrtak za kada je predviđena objava poslovnih rezultata za prvi kvartal ove godine.

- Još nismo odlučili što ćemo objaviti na press konferenciji u četvrtak - rekao je AFP-u Nissanov glasnogovornik Koji Okuda dodavši kako neće komentirati trenutna spekuliranja.

Predviđa se da će se rezanje radnih mjesta odnositi prvenstveno na Nissanova postrojenja izvan Japana, a prema pisanju Guardiana, ova bi vijest mogla dodatno pojačati strah od gubitka radnih mjesta u njihovoj tvornici u Sunderlandu u Ujedinjenom Kraljevstvu. Tamo su već sada radnici u nesigurnom položaju budući da je kompanija objavila kako svoj model X-Trail neće proizvoditi na sjeveroistoku Engleske.

Nissan se suočava s padom prodaje u SAD-u i Europi, a još uvijek osjećaju i posljedice uhićenja bivšeg šefa Carlosa Ghosna zbog sumnji na pronevjeru desetaka milijuna dolara. Dodatni su problemi na relaciji između Nissana i Renaulta u čijem je vlasništvu 43 posto japanske kompanije i koji nastoji ojačati svoj upravljački kadar kako bi poboljšali upravljanje nakon skandala s Ghosnom.