Adria Airways

Jagma za 16 linija u Ljubljani : CA čeka dok ostali zauzimaju pozicije

AUTOR:

OBJAVLJENO:

2.10.2019. u 16:41

AUTOR:

OBJAVLJENO:

2.10.2019. u 16:41

Canadier CRJ 700 Adria Airways při dosednutí na pražské letiště, Image: 363902515, License: Rights-managed, Restrictions: , Model Release: no, Credit line: Profimedia, Česká ilustrační fotografie, Petr Hlaváček
Profimedia, Česká ilustrační fotografie, Petr Hlaváček

Avion Adria Airwaysa

Europske aviokompanije krenule su u lov na 16 linija Adria Airwaysa s ljubljanskog aerodroma nakon što je ta slovenska aviokompanija proglasila stečaj, ali među njima nije i Croatia Airlines.

Prema neslužbenim informacijama, hrvatska je aviokompanija zainteresirana za preuzimanje nekih od linija, ali do kraja ovog mjeseca, dokad traje ljetni red letenja, ne raspolaže avionima kojima bi mogla letjeti iz Slovenije. Zimski red letenja CA uvodi 1. studenog i tek tada bi u kompaniji mogli ozbiljnije razmišljati o tom poslovnom potezu. No, tada će broj raspoloživih aviona ovisiti o servisima i tehničkim pregledima.

U 24 sata

Prema trenutnom razvoju situacije, za mjesec dana više neće biti na raspolaganju slobodnih linija. Naime, ni 24 sata nakon proglašenja stečaja Adria Airwaysa, Brussels Airlines je objavio da uspostavlja liniju između Ljubljane i Bruxellesa, i to šest puta tjedno. Očito je da su se u ovoj kompaniji pripremali za stečaj Adria Airwaysa te su se odmah nakon nestanka tog prijevoznika vratili na ljubljanski aerodrom nakon desetogodišnje stanke. Inozemne kompanije koje već posluju na ljubljanskom aerodromu odmah su povećale tjedni broj letova i u Ljubljanu poslali veće avione. Tako je Air France broj letova povećao sa šest na 13, a LOT Polish Airlines sa sedam na osam. Air Serbia je uveo dodatnu liniju za Niš, a na liniji za Beograd je veći Airbus A319. Broj tjednih letova povećao je i Montenegro Airlines.

Nova tvrtka

Adria Airways je s ljubljanskog aerodroma imala ukupno 16 linija, a prema neslužbenim informacijama, najveći interes aviokompanija vlada za linije prema Frankfurtu, Münchenu, Zürichu i Beču koje bi mogla preuzeti Lufthansa sa svojim tvrtkama kćerima - Austrian Airlinesom i Swissom.

Propast slovenske aviokompanije u velike je probleme doveo upravitelja ljubljanskog aerodroma, tvrtku Fraport. Naime, Adria Airways je godišnje na ljubljanski aerodrom dovozila polovicu od godišnjeg broja putnika. No, u upravi tvrtke se nadaju da će do kraja godine uspjeti uspostaviti za slovensku državu pet strateški važnih linija, a u sljedećih godinu i pol dana vratiti promet na razinu prije stečaja Adria Airwaysa. No, za to vrijeme slovenska bi vlada mogla osnovati i novu državnu aviokompaniju. Jučer su unutar vladajuće  koalicije započeli razgovori o tome. Prema neslužbenom planu, aviokompaniju bi formirao državni holding ili banka SDH. U vladi procjenjuju da bi u osnivanje nove aviokompanije trebalo uložiti između 20 i 30 milijuna eura.