Osiguravatelji u ekspanziji

Hrvatski ured za osiguranje objavio rast tržišta u ožujku: Auto osiguranje raslo pet posto

AUTOR:

  • Vedran Marjanović

OBJAVLJENO:

15.4.2019. u 12:38

AUTOR:

  • Vedran Marjanović

OBJAVLJENO:

15.4.2019. u 12:38

Mid-section of businesswoman filling insurance contract form in office, Image: 309243972, License: Rights-managed, Restrictions: , Model Release: yes, Credit line: Profimedia, Wavebreak
Profimedia, Wavebreak

Ugovor o osiguranju, ilustracija

Domaći osiguravatelji zaračunali su u ožujku 5,98 posto veću ukupnu bruto premiju nego u istome razdoblju prošle godine, objavio je Hrvatski ured za osiguranje (HUO). I ovom prilikom osiguravatelje je prema rastu ukupnih bruto premija pogurnulo tržišta autosiguranja koje je u ožujku raslo pet posto.

Od iznosa ukupne bruto premije domaćih osiguravatelja u ožujku od dvije milijarde i 939 milijuna kuna, 71 posto ostvareno je na tržištu neživotnih, a ostatak u uslugama životnih osiguranja. Za razliku od neživotnih, životna osiguranja u ožujku bilježe pad bruto premija u odnosu na isto razdoblje prošle godine, među kojima najzastupljenije, klasično životno osiguranje, bilježi slabiji prihod u promatranim razdobljima za 2,1 posto.

U odnosu na ožujak prošle godine, osiguravatelji su prošloga mjeseca ostvarili rast bruto premije za 165 milijuna kuna. Gledano neživotna osiguranja, plus je veći za 38 milijuna kuna u odnosu na ukupni rast bruto premije.

Komentirajući daljni rast na tržištu autosiguranja, HUO napominje kako je u prva tri mjeseca 2019. sklopljeno 520 tisuća polica, odnosno 25.759 polica ili 5,2 posto više nego u istom razdoblju prethodne godine.

- Prosječna premija u Obveznom osiguranju vlasnika odnosno korisnika motornih vozila od automobilske odgovornosti za štete nanesene trećim osobama iznosi 983 kune te je 0,15 posto manja u odnosu na isto razdoblje 2018. kada je iznosila 984 kune – ističe HUO.

Među domaćim osiguravateljima i u ožujku je najveću ukupnu bruto premiju prijavilo Croatia Osiguranje (958 milijuna kuna), slijede Allianz (342 milijuna), Euroherc (242 milijuna) i Generali s prihodom od 190 milijuna kuna. Drugačiji je poredak na tržištu neživotnih osiguranja utoliko što je Adriatic ispred Generalija, a u uslugama životnih osiguranja, uz CO, Allianz i Generali, kvartet vodećih na tržištu zatvara Agram life.