Pregazilo ih vrijeme

Hoće li zakašnjela prilagodba novim tehnologijama skupo koštati europske lance brze mode?

AUTOR:

  • Novac.hr

OBJAVLJENO:

14.8.2019. u 8:11

AUTOR:

  • Novac.hr

OBJAVLJENO:

14.8.2019. u 8:11

H&M unloads unwanted and unsold merchandise on their sale racks in their store in Soho in New York, seen on Tuesday, June 12, 2018., Image: 375408057, License: Rights-managed, Restrictions: , Model Release: no, Credit line: Profimedia, SIPA USA
Profimedia, SIPA USA

Ilustracija

Čini se kako su se europski lanci brze modne polako 'probudili' pred prijetnjom koju su im donijeli online konkurenti. Iako su rezultati njihovog rada polako vidljivi, izgleda kako će ih zakašnjela reakcija ipak koštati.

Tako će primjerice švedski Hennes & Mauritz nakon prošlogodišnjeg rasta prihoda od prodaje za 12 posto ove godine zabilježiti drastični pad dobiti upravo zbog visokih investicijskih troškova, dok će španjolski Inditex čija se tržišna vrijednost procjenjuje na 85 milijardi eura posljedice svog nemara osjetiti upravo na dionicama, piše Fortune.

Gdje su pogriješili?

Naravno, glavna pogreška krije se upravo u prekasnoj reakciji modnih giganata. Prije samo osamnaest mjeseci švedski H&M, unatoč velikoj konkurenciji poput Boohooa i Asosa muku je mučio sa svojom internet trgovinom. Paralelno s razvojem i obećanjima o velikoj nadogradnji koja uključuje poboljšane navigacije, prezentaciju proizvoda, ali i kraći rok isporuke, zatvorio je čak 140 fizičkih poslovnica diljem svijeta.

S druge pak strane, Inditexov generalni direktor Pablo Islom uspješno je zatvorio gotovo 76 posto fizičkih dućana. Samo u prvoj polovici ove godine Inditex je svoju online prodaju otvorio na tržištu Saudijske Arabije, Ujedinjenih Arapskih Emirata, Libanonu, Egiptu, Maroku, Izraelu, Srbiji i Indoneziji čime su stvorili mrežu od oko 500 milijuna potencijalnih potrošača, a daljnje širenje najavili su i s dolaskom nove kolekcije.

Unatoč pogreškama, stručnjaci smatraju kako ove zakašnjele reakcije ipak neće previše naštetiti divovima brze mode, ukoliko će u budućnosti držati korak sa sve jačom konkurencijom na tržištu online trgovina.