Budućnost auto osiguranja

Europski osiguravatelji: Za pametne automobile potrebno je uvesti police 'plati dok voziš'

AUTOR:

  • Vedran Marjanović

OBJAVLJENO:

23.10.2019. u 9:49

AUTOR:

  • Vedran Marjanović

OBJAVLJENO:

23.10.2019. u 9:49

Snimio Bruno Konjević / CROPIX

Električni bicikli, segwayi, 'laki' skuteri na električni pogon i druga prometala koja ne mogu razviti brzinu veću od 25 kilometara na sat, i dalje ne bi trebali plaćati obvezno automobilsko osiguranje, ali bi ga trebalo uvesti za automobile upravljane pomoću autopilota ili 'na daljinu', stajalište je Europske udruge osiguravatelja.

- Očekuje se da će samostalno upravljana vozila na cestama dugoročno gledano biti sigurnija od 'tradicionalnih', no nesreće će se i dalje događati, osobito tamo gdje automatizirana i neautomatizirana vozila dijele isti prostor. Stoga je doista potrebno obvezno osiguranje za sva vozila – ocijenila je Europska udruga osiguravatelja, čije su preporuke uslijedile nakon prošlotjednog skupa 'Osiguranje mobilnosti' u Bruxellesu na kojem su stajališta Europske komisije o budućnosti osiguranja u prometu iznijeli visoki dužnosnici Europske komisije Joanna Szychowska i Steve Ryan.

Osim obveznog automobilskog osiguranja, vlasnike automatski upravljanih vozila, prema stajalištu osiguravatelja, treba obvezati i na pružanje svih informacija o načinu upravljanja, tijeku vožnje i drugim bitnim informacijama nužnih pri obradi šteta.

- Pristup podacima s automatiziranih vozila također će pomoći osigurateljima da bolje razumiju rizike koje predstavljaju i osigurati ih u skladu s tim – apelira Europska udruga osiguravatelja, ostavljajući otvorenom mogućnost da se za vozila 'na autopilotu', kao i 'klasična' vozila s suvremenim sustavima praćenja i prikupljanja informacija o vožnji, ne plaća cjelogodišnja polica osiguranja već police 'plati dok voziš' ili 'plati kako voziš'.

Osiguravatelji napominju kako je već uspostavljen čvrst regulatorni okvir na europskoj razini vezan za automatski upravljana vozila kroz Direktivu o osiguranju automobila, dopunjenu Direktivom o odgovornosti za proizvode. Dodaju kako bi se zainteresiranim stranama u sporovima s učešćem automatiziranih vozila, moralo omogućiti da informacije o takvim vozilima dobivaju izravno od vlasnika, a ne isključivo od proizvođača.