Financijsko izvješće

Donosimo pregled poslovnih rezultata najvećih domaćih tvrtki za prošlu godinu

AUTOR:

OBJAVLJENO:

27.2.2020. u 9:42

AUTOR:

OBJAVLJENO:

27.2.2020. u 9:42

CROPIX/Adris

Emil Tedeschi i Ante Vlahović

Neto dobit Adris grupe 506 milijuna kuna

Adris grupa je u 2019. godini ostvarila neto dobit od 506 milijuna kuna, što je 13,4 posto više nego godinu ranije, pokazuju nerevidirani konsolidirani podaci te kompanije objavljeni u četvrtak.

Ukupni prihodi Adrisa u 2019. godini iznosili su 6,1 milijardu kuna, pet posto više nego pretprošle godine. Prihod od prodaje robe i usluga iznosio je 5,4 milijarde kuna i za sedam posto je veći u usporedbi s prethodnom godinom. Pri tome su prihodi ostvareni na inozemnim tržištima veći za pet posto i iznose 1,59 milijardi kuna. Neto dobit nakon manjinskih interesa iznosi 402 milijuna kuna i 31 posto je veća od one iz 2018. godine. Adris je u glavnim crtama izvijestio i o poslovanju kompanija koje čine grupu.

Za Croatia osiguranje navodi da je postavilo novu strategiju za sljedeće petogodišnje razdoblje i pokrenulo transformacijski program koji sadrži niz poslovnih inicijativa s ciljem povećanja konkurentnosti i profitabilnosti tvrtke, uz fokus na digitalizaciju.

Maistra je u protekloj 2019. godini otvorila Grand Park Hotel Rovinj, a značajnim se u turističkom segmentu Adrisa ocjenjuje i formalni završetak postupka vezanog za hotel Marjan u Splitu. Cromaris je u 2019. godini ostvario prodaju od 9.557 tona ekvivalenta svježe ribe, što je rast od osam posto. Izvoz čini 80 posto prihoda od prodaje. U procesu vezanom za Agrokor, Adris je, kako se navodi, u skladu s razinom očekivanih rizika obavio sva potrebna rezerviranja. Ta rezerviranja nemaju utjecaja na likvidnost, profitabilnost i dugoročnu održivost Adrisovih tvrtki, ističe se u Adrisovoj objavi.

"Adris ima snažnu novčanu poziciju i visok investicijski potencijal. Postoji financijski kapacitet za vođenje rastuće dividendne politike i provođenje novog investicijskog ciklusa. Uz dosad investiranih više od deset milijardi kuna, u sljedećem trogodišnjem razdoblju u turistički dio svoga poslovanja Adris planira investirati gotovo tri milijarde kuna, u zdravu hranu više od 220 milijuna, te u osiguranje 290 milijuna kuna, što će generirati stabilan rast prihoda i rastuću dobit", kažu u Adrisu.

Neto dobit Atlantic Grupe prošle godine porasla je za 60 posto na 390,4 milijuna kuna

Atlantic Grupa je u 2019. ostvarila prihod od prodaje u iznosu od 5,43 milijarde kuna, što je 3,4 posto više nego u godini ranije, dok je neto dobit porasla 59,8 posto na 390,4 milijuna kuna, objavili su u četvrtak iz te tvrtke.

Dobit iz poslovanja (EBIT) u protekloj godini iznosi 500,4 milijuna kuna i veća je za 36,4 posto u odnosu na 2018. godinu.

Bez jednokratnih stavki i promjena u računovodstvenim standardima, dakle na usporedivoj osnovi, dobit iz poslovanja porasla je 13,1 posto, a neto dobit 28,9 posto, navode.

“Atlantic Grupa je 2019. zaključila s povijesno najvišim prihodima i profitabilnošću. Godina je za nas bila iznimno uspješna i ispratili smo je kao stabilna, financijski prosperitetna i nisko zadužena kompanija s osnaženim menadžmentom i jasnom vizijom budućnosti", istaknuo je predsjednik Uprave Emil Tedeschi.

Kompanija je, kazao je, nastavila sa strategijom dezinvestiranja non-core djelatnosti, dok istovremeno osnažuje fokus na područja koja predstavljaju ključne generatore rasta i temelj transformacije za budućnost.

"Posebno smo zadovoljni činjenicom da tržište kapitala prepoznaje naš ukupni rezultat pa smo imali i povijesno rekordne vrijednosti dionice, ali i rekordni iznos dividende po dionici, što je okrunjeno i nagradom Zagrebačke burze za izuzetan doprinos razvoju tržišta kapitala", rekao je Tedeschi komentirajući ostvarene rezultate.

Iz Atlantica ističu kako su na ukupan rast prihoda od prodaje najviše utjecala strateška poslovna područja Delikatesni namazi s rastom od 7,7 posto i Pića s rastom od 5,2 posto. Kava se s 1,13 milijardi kuna prihoda od prodaje koji čine 20,9 posto udjela u ukupnim prihodima ističe kao najveća pojedinačna kategorija.

U distribucijskom poslovanju najznačajniji je rast od 8,2 posto ostvarilo tržište Hrvatske, a slijedi Slovenija s rastom od 3,7 posto.

U ukupnoj prodaji vlastiti brendovi čine 64,1 posto, brendovi principala u distribuciji 27,5 posto, a ljekarnički lanac Farmacia sudjeluje u ukupnim prihodima s 8,3 posto, navodi se u priopćenju.

Iz Atlantica podsjećaju da nakon uspješnog širenja distribucijskog portfelja u regiji u 2018., novi distribucijski ugovori potpisani početkom 2019. u Makedoniji (Ficosota i Beiersdorf) i krajem godine u Srbiji te Sloveniji (Saponia i Kandit) potvrđuju kontinuirani fokus na razvoj distribucijskog poslovanja.

Krajem ožujka Atlantic je otvorio i novi logističkodistribucijski centar kraj Velike Gorice, kojim osigurava logističku podršku dugoročnom razvoju distribucije. U prvoj fazi osiguran je skladišni kapacitet od 30.000 paletnih mjesta, s mogućnošću modularnog širenja u skladu s poslovnim potrebama. U istom su skladištu implementirani i pušteni u rad visoko sofisticirani logistički roboti tvrtke Gideon.

Nastavljajući korporativnu strategiju dezinvestiranja non-core poslovnih djelatnosti Atlantic Grupa je u travnju u cijelosti izašla iz segmenta sportske i aktivne prehrane (tvrtka Tripoint s brendovima Multipower, Multaben i Champ prodana je dotadašnjem distributeru, tvrtki Genuport), a u listopadu prodajom Fidifarma i Multivite PharmaS-u i iz segmenta dodataka prehrani.

Kompanija usmjerava fokus na glavne kategorije roba široke potrošnje koje čine kava, pića, delikatesni namazi te slatki i slani snack, kao i na daljnji rast i razvoj distribucije kao važne poluge poslovanja te ljekarničkog lanca Farmacia, ističu. To uključuje i ciljanu internacionalizaciju s brendovima koji su dokazali međunarodni potencijal, primarno Argetu i Donat Mg, kao i spajanja i preuzimanja. U tom smislu je pojačana i Uprava kompanije koja sada broji šest članova, navodi se u priopćenju.

Arena Hospitality Grupa sa 68 posto višom dobiti nakon oporezivanja

Međunarodna hotelska grupacija Arena Hospitality Group u 2019. je ostvarila 778,1 milijun kuna ukupnog prihoda ili 2,7 posto više nego u 2018., dok im je dobit nakon oporezivanja porasla 68 posto, na 149 milijuna kuna, navode iz te grupacije u financijskom izvješću.

Napominjući da su poslovni rezultati u skladu s očekivanjima, predsjednik Uprave Reuel Slonim ocjenjuje da je 2019. za njih bila još jedna godina napretka i ulaganja.

"Održali smo visoku razinu popunjenosti i povećali prihode unatoč povećanoj konkurenciji uslijed povratka tržišta poput Turske, Grčke i sjeverne Afrike. Naša se djelatnost suočila i s nekoliko izazova na lokalnoj razini, ali i općenitih za gospodarstvo, uključujući manjak sezonske radne snage i rast operativnih troškova. Unatoč tim izazovima, naš je program investicija bio uspješan te je poboljšao našu ponudu i poziciju na tržištu", ocjena je Slonima.

Za porast prihoda od 2,7 posto u 2019. kaže da je značajni uspjeh, jer rezultate uspoređuju s izuzetno dobrim rezultatima u 2018. godini.

"Unatoč kašnjenju otvorenja kampa Arena Kažela Campsite, rast prihoda naših luksuznih kampova bio je posebno ohrabrujući, a ukupno su prihodi od smještaja u 2019. porasli 3,7 posto, na 637,7 milijuna kuna, što je rezultat povećanja stupnja zauzetosti i više prosječne cijene smještaja za 5,2 posto", iznosi Slonim u izvješću, dodajući i da je rast prihoda donekle usporen smanjenjem komercijalnih kapaciteta u segmentu turističkih naselja koja su bila na raspolaganju sezonskim radnicima.

Vezano za te radnike, porast potražnje za njima utjecao je na porast plaća, a uz to su se, kako otkriva, suočili i s povećanjem troškova provizija online agencija uslijed promjena na tržištu alotmana, investicija i poslovne prodajne strategije.

Predsjednik Nadzornog odbora Boris Ivesha naglašava da je 2019. bila investicijski intenzivna - uloženo je 240,7 milijuna kuna, što je 68 posto više nego u 2018., a ulaganja su usmjerena u nadogradnju i poboljšanje postojećih soba, objekata i javnih površina, s posebnim naglaskom na poslovanje u Hrvatskoj.

Ivesha, dodaje da će investicijski ciklus od ukupno 500 milijuna kuna, počev od 2018. nastaviti i u 2020. te u 2021. godini. Ove godine najviše će se uložiti u repozicioniranje hotela Brioni u luksuzni hotel s 227 soba, koji će krenuti s poslovanjem u ljetnoj sezoni 2021., a završava se i druga faza razvoja kampa Arena Kažela Campsite.

Ivesha ističe i da je 2019. sukladno strategiji koja obuhvaća širenje na gradska područja, uspješno produžen najam za art'otel budapest, a sklopljen je i okvirni ugovor o kupnji hotela s četiri zvjezdice 88 Rooms u Beogradu za 47 milijuna kuna, uz očekivanja da ta transakcija bude okončana tijekom prve polovice ove godine.

Iznosi i da je u siječnju sklopljen ugovor o dugogodišnjem najmu zgrade u centru Zagreba, koja bi trebala biti preuređena u hotel.

Govoreći o dividendi, a nakon uspješnih rezultata u 2018., kaže da je prva isplaćena već 2019. umjesto, kako je to ranije bilo planirano, u 2020., i to 25,6 milijuna kuna.

"Tijekom 2019. dioničarima je vraćeno ukupno 41,9 milijuna kuna putem isplate dividende i otkupa vlastitih dionica, a prilikom predlaganja odluke o isplati dividende uzet će se u obzir poslovni rezultat, buduće investicijske planove i cjelokupno poslovno okruženje", navodi Ivesha.

Arena Hospitality Group sa sjedištem u Puli, osim hotelima, turističkim naseljima i kampovima u Hrvatskoj upravlja hotelima u Njemačkoj i Mađarskoj, koji su im u vlasništvu, suvlasništvu, najmu ili pod upravljanjem, a kroz međunarodnu grupaciju PPHE Hotel Group Limited (PPHE Hotel Group) ima ekskluzivno pravo upravljanja i razvoja međunarodnog brenda Park Plaza u 18 zemalja srednje i istočne Europe.

Ukupno je u njihovom portfelju 26 objekata s više od 10 tisuća smještajnih jedinica, a prihode ostvaruju kroz razne segmente tržišta, u Hrvatskoj većinom kroz odmorišni turizam, a u Njemačkoj i Mađarskoj kroz raznovrsniji poslovni miks za poslovne i odmorišne goste.