Tom Novak

Domaći lanac restorana i barova Mundoaka s Amazonom kreće u osvajanje svjetskog tržišta

AUTOR:

  • Vedran Marjanović

OBJAVLJENO:

30.8.2018. u 8:28

AUTOR:

  • Vedran Marjanović

OBJAVLJENO:

30.8.2018. u 8:28

Zagreb, 020718.
Petinjska 2. Restoran Mundoaka.
Tom Novak, vlasnik restorana Mundoaka.
Foto: Damjan Tadic / CROPIX
Damjan Tadić / Hanza Media

Vlasnici domaćeg lanca restorana i barova Mundoaka pregovaraju s njemačkim nositeljima franšize Subway o ulasku Mundoake na tamošnje, ali i još neka europska tržišta. Tu informaciju potvrdio nam je Tom Novak, jedan od osnivača Mundoake za Hrvatsku.

- U početnoj smo fazi pregovora o Mundoaka Street Foodu kao franšizi u Njemačkoj s naglaskom na Berlinu, a potom i u Londonu kao potencijalnim lokacijama. Cilj je obiju strana u pregovorima osiguranje financiranja do kraja fiskalne 2018. godine - otkriva Novak.

Tri koncepta

U Mundoaki, međutim, u istim pregovorima imaju još jedan cilj.

- Pregovaramo i o Mundoaka Street Food trgovini jer Mundoaka, uz restorane, razvija i nove proizvode za globalno tržište kao što su Dulce Leche, maslinovo ulje, razna pića i začini. Vlasnici Berlin Food koncepta posjetili su nas u Zagrebu početkom svibnja ove godine te su vrlo uzbuđeni započeti proces - kaže Tom Novak.

U Hrvatskoj trenutačno Mundoaka posluje s tri koncepta: street food u Zagrebu, bistro i vinski bar u Čakovcu te hotel resort u Umagu. Njihov restoran u Petrinjskoj ulici u Zagrebu već je nezaobilazno mjesto gradske gastro ponude.

Na svjetskom tržištu već su ostvarili velik iskorak uvrstivši se svojim proizvodima u ponudi Amazona u kategoriju Amazon Prime.

- Amazon Prime USA velika je prilika za nas jer nastavljamo graditi naš brend. Nakon vrlo kratkog razdoblja na Amazonu dobili smo titule kao “Najbolje ocijenjeno” i “Amazonov izbor”. To je veliko tržište i tržište koje dobro poznajemo, razumijemo potrebnu komunikaciju i potrošačke navike. Kako bismo vodili uspješan posao na Amazonu, trebamo osmisliti sljedeći set proizvoda za nadolazeće godine. Online kupnja raste iz dana u dan. Također planiramo ekspanziju na američkom tržištu i očekujemo ulagače iz New Yorka i Los Angelesa kako bi raspravljali o tom potencijalu - ističe Novak.

Proizvodi Mundoake već su našli kupce i u Saudijskoj Arabiji, Kuvajtu i Ujedinjenim Arapskim Emiratima. Počeli su razgovore i za ulazak na tržište Rusije, a putem partnerstva posluju i u Srbiji.

Brend

- Daljnji planovi su Skandinavija, Njemačka i, nadamo se, ostatak Europe. Naša inicijativa s izvornim nositeljima Subway franšize rezultirala je prepoznavanjem našeg brenda kao globalnog što je uvijek bio dio našeg dugoročnog plana. Željeli bismo osigurati put konceptu koji je počeo kao hrvatski brend da se pripremi kao globalni i postane platforma za naše brojne proizvode - najavljuje Tom Novak.

Jedan od Mundoakinih proizvoda koji je uvršten u Amazon Prime USA je Dulce Leche, tradicionalna slastica Latinske Amerike koju je Mundoaka obogatila na svoj način. Riječ je o namazu koji nastaje laganim zagrijavanjem kondenziranog mlijeka, a okus nastaje karamelizacijom mlijeka s dodatkom prirodne vanilije. Svoj Dulce Leche Mundoaka proizvodi u Španjolskoj.

Dulce Leche je tradicionalni miljenik Latinske Amerike i Francuske gdje ga nazivaju “confiture de lait”. Kao namaz ili karamel krema pristaje uz kavu, kruh, tost, palačinke, vafle, muffine, voće i kolače. U Južnoj Americi se koristi i kao zaslađivač za kavu.

- Dulce Leche je dostupan u staklenkama od 250, 450 i 900 grama te u komercijalnom pakiranju od kilograma i sedam kilograma. Također je dostupan kao preljev od 370 grama i 1,2 kilograma. Našu etiketu dizajnirao je svjetski grafički umjetnik i poslovni programer Pablo Fink koji je ujedno radio na brendiranju u velikim tvrtkama kao što je Saks Fifth Avenue, franšizama diljem Latinske Amerike i na mnogim drugim linijama proizvoda - predstavlja Mundoakin Dulce Leche Tom Novak.

Kad su u pitanju daljnji planovi Mundoake, Novak najavljuje da se tvrtka neće ograničiti na trgovinu i restorane, nego će se upustiti u razvoj svog brenda u odjeći, s proizvodima kao što su košulje, kape i jakne.

Karamel

- Naša vrijednost je naš brend koji znači ‘Svijet je ovdje’ i na znakovnom jeziku ‘Ljubav’. Ne šalimo se kad kažemo da radimo hranu sa srcem i dušom - pojašnjava suosnivač Mundoake. Za poslovnu filozofiju Mundoake ključ je, prema Novakovim riječima, uvijek razmišljati izvan okvira i nastojati biti originalan te, kako ističe naš sugovornik, odlučno bez oklijevanja preuzeti rizik.

- To je ono što dijeli one koji se kreću naprijed i one koji sumnjaju, odnosno uspjeh od neuspjeha. Rizik je dio bilo kojeg posla i prihvaćamo ga bez straha jer smo odrasli na takvom sustavu. Nužno je rasti, razvijati se i gledati na neuspjeh kao na samo još jednu priliku gdje se možete poboljšati za sljedeći krug - zaključuje Tom Novak.