Intervju s Marijanom Miličević

'Cilj nam je uvođenje novih dobavljača s poznatim brendovima, ali i novih kategorija'

AUTOR:

  • Matea Grbac

OBJAVLJENO:

10.5.2019. u 16:16

AUTOR:

  • Matea Grbac

OBJAVLJENO:

10.5.2019. u 16:16

Hrvatska pošta

Marijana Miličević, izvršna direktorica Ureda za korporativni marketing i razvoj Hrvatske pošte

Na najvećem natjecanju internetskih trgovina u regiji 'Web trgovac godine', koje je ovaj put okupilo čak 195 natjecatelja, Žuti klik Hrvatske pošte osvojio je nagradu u kategoriji Web Shopping Mall.

Tim povodom o važnosti ove nagrade, ali i poslovanju kao i daljnjem rastu Žutog klika razgovarali smo s Marijanom Miličević, izvršnom direktoricom Ureda za korporativni marketing i razvoj Hrvatske pošte.

Što za Vas znači priznanje Web trgovca godine? 

- Ova nam je nagrada potvrda da se razvijamo u dobrom smjeru te je ujedno i dodatan motiv da nastavimo graditi nove vrijednosti za naše korisnike kako bismo im trajno ostali preferencijalni partner u kupnji i dostavi proizvoda na kućne adrese. Žuti klik je na hrvatskom online tržištu prisutan nepune dvije godine i ponosni smo što je i struka prepoznala i nagradila golem trud i rad cijelog tima koji svakodnevno ostvaruje iznimne prodajne rezultate. Naravno, velik doprinos ovom uspjehu dali su i naši poslovni partneri, koji nas od prvog dana podržavaju u nastojanju da imamo najkvalitetniju ponudu.

Koliko je konkurentskih internetskih trgovina bilo prijavljeno u Vašoj kategoriji?

- U našoj kategoriji Web Shopping Mall natjecalo se 10 velikih domaćih i internacionalnih web trgovaca od kojih su neki među najvećima u CEE regiji, a koji nude veliki asortiman različitih kategorija proizvoda. Generalno, ovogodišnje natjecanje Web trgovac godine 2019. oborilo je sve rekorde po pitanju prijava, sudjelovalo je čak 195 web trgovina, a prvi puta su i potrošači imali prilike u natjecanje nominirati svoje omiljene web trgovine.

Prošle su dvije godine od pokretanja vaše internetske trgovine, koliko korisnika ima Žuti klik? Koja dobna skupina je najzastupljenija?

- Na Žutom kliku kupuje gotovo 70 tisuća korisnika, a njihov broj svakim danim raste. Pretežno je riječ o populaciji između 25 i 44 godine (62%), a većinu kupaca čine žene (56%).

Koji su Vam najprodavaniji proizvodi?

- Prodaja proizvoda iz pojedinih kategorija, a imamo ih jedanaest, naglašeno je sezonalna. Tako su se u travnju izvrsno prodavali artikli iz kategorije "Vrt i alati" (kopačice, kosilice, trimeri, motorne pile...). U svibnju naglo raste potražnja za vrtnim namještajem i opremom za outdoor sportove. Manje sezonalna je prodaja bijele tehnike koja nam je top seller tokom cijele godine. Najpopularnija kategorija je "Dom", koja obuhvaća i najveći izbor artikala.

Koliki je bio promet Žutog klika u 2018. godini i kakav je bio prvi kvartal ove godine? Kakva su očekivanja za cijelu 2019. godinu?

- U protekloj se godini Žuti klik pozicionirao kao prepoznatljiv domaći web shop na kojem kupci mogu pronaći gotovo sve što im treba. Ostvaren je solidan rast prometa, broja kupaca i narudžba, također i asortimana proizvoda u ponudi. U prvim mjesecima 2019. godine zabilježili smo nagli rast prodaje. Ukupan broj narudžba u siječnju i veljači bio je 80% veći u odnosu na isto razdoblje 2018. godine, što pokazuje da je Žuti klik sve popularnije mjesto za online kupnju. Osim po ponudi i povoljnim cijenama kupci prepoznaju Žuti klik i po tome jer je jedini domaći web shop s višekanalnom prodajom (web shop, poštanski uredi i kontakt centar) te i dalje ima besplatnu dostavu po cijeloj Hrvatskoj za sve pošiljke.

Koliko proizvoda trenutno broji kategorija 'Klikni na domaće- proizvodi naših sela'? Kolika je posjećenost te kategorije? Koliku prodaju bilježite unutar kategorije 'Klikni na domaće – proizvodi naših sela'?

- Trenutno je u ponudi više od 200 proizvoda iz kategorije Klikni na domaće. Riječ je o vrhunskim proizvodima hrvatskih OPG-ova poput domaćeg meda, ukusnih džemova i zimnice, ekstra djevičanskog maslinovog ulja, brašna, tjestenine, vina, domaćih čajeva i prirodne kozmetike. Ponuda, naravno, ovisi o sezoni. Za sada je posjećenost odlična, a prodaja raste.

Kakav je odaziv OPG-ova? Kakva su njihova iskustva? Imate li neke nove dogovorene suradnje?

- Uspješno surađujemo s velikim brojem OPG-ova, a dogovaramo suradnju i s novima koji su izrazili želju plasirati svoje proizvode putem našeg web shopa jer na taj način najjednostavnije dopiru do velikog broja kupaca. OPG-ovima je na raspolaganju cjelovito rješenje za internetsku prodaju (Žuti klik) i distribuciju (Hpekspres) proizvoda te korisničku podršku.

Planirate li uvođenje novih kategorija proizvoda?

- Cilj je i u 2019. nastavak širenja ponude te uvođenje novih dobavljača s poznatim brendovima, ali i novih kategorija poput knjiga, te proizvoda za kućne ljubimce.