Priprema za Brexit

Britanski autodiv otpušta radnike, zatvara tvornice i radi zalihu autodijelova

AUTOR:

  • Lea Balenović

OBJAVLJENO:

13.4.2019. u 15:03

AUTOR:

  • Lea Balenović

OBJAVLJENO:

13.4.2019. u 15:03

Aly Song / REUTERS

Ilustracija, tvornica Jaguar Land Rovera

Nakon što je proizvođač automobila Jaguar Land Rover (JLR) zabilježio pad prodaje u Europi i Kini, kompanija je zatvorila svoje tvornice na tjedan dana. Ta je odluka, kako piše The Guardian, dio priprema za izlazak Ujedinjenog Kraljevstva iz Europske unije, a zatvorene su četiri britanske tvornice koje ukupno zapošljavaju 18.500 ljudi.

Najveći britanski proizvođač automobila ima običaj prekinuti proizvodnju ususret Uskrsu, no ove je godine to učinio tjedan dana ranije. To je produljenje dogovoreno još u siječnju kako bi se JLR pripremio za probleme koje je Brexit mogao dodatno prouzročiti. Tada se, naime, očekivalo da će UK napustiti Uniju 29. ožujka.

Radnici zaposleni u JLR-ovim tvornicama će i tijekom ova tri tjedna, koliko će britanske tvornice biti zatvorene, primiti plaću, no sve će te sate kasnije morati nadoknaditi.

Uz zatvaranje tvornica, kompanija je zbog lošijih poslovnih rezultata uzrokovanih Brexitom počela i otpuštati svoje radnike. U prošloj je poslovnoj godini, koja je završila u ožujku, JLR prodao 578.915 svojih vozila, što je pad od gotovo šest posto, dok je samo u ožujku prodaja pala 8,2 posto u odnosu na isto razdoblje lani. JLR diljem svijeta zapošljava 40.000 ljudi, a otpustit će ih 4.500. Najveći broj otpuštenih bit će zaposlenici na menadžerskim pozicijama u UK-u.

- Znali smo da moramo biti proaktivni kako bi umanjili potencijalne posljedice lošeg ili, pak, tvrdog Brexita. Dobavljači se trebaju pripremiti kako bi mogli svoje dijelove dovesti do naših tvornica - objasnili su u kompaniji.

Uz ostale velike proizvođače automobila, Jaguar Land Rover već neko vrijeme radi zalihu dijelova automobila, no s poteškoćama u nabavi moći će se nositi samo nekoliko dana, a ne tjedana, budući da dnevno potroši 25 milijuna automobilskih dijelova. BMW muče slični problemi pa su iz te kompanije već upozorili da bi u svojoj britanskoj tvornici u blizini Oxforda mogli prestati proizvoditi popularne Mini Coopere.

Dodatno, prošlog je tjedna britansko Društvo proizvođača i trgovaca automobilima upozorilo kako bi “tvrdi Brexit imao razoran utjecaj na investicije i teško stečenu reputaciju UK-a kao centra za inovacije” te bi “naškodio britanskoj vodećoj poziciji na svjetskom tržištu”.