Bizaran biznis

U Japanu možete 'rentati' sredovječnog muškarca da sluša vaše jadikovanje i savjetuje vas

AUTOR:

OBJAVLJENO:

25.9.2018. u 16:05

AUTOR:

OBJAVLJENO:

25.9.2018. u 16:05

, Image: 89450859, License: Rights-managed, Restrictions: , Model Release: no, Credit line: Profimedia, Alamy
Profimedia, Alamy

Ilustracija

Takanobu Nishimoto vodi neobičan biznis. Ossan Rental vjerojatno vam ne znači ništa, ali iza toga stoji posao 50-godišnjeg modnog konzultanta koji je pokrenuo od kuće 2012. godine, a postao je vrlo uspješan.

“Ossan” je, inače, pogrdni termin za ujaka ili sredovječnog muškarca, a pomoću Nishimotova servisa jednog takvog možete unajmiti za 12 dolara (oko 75 kuna) na sat kako bi slušao vaše žaljenje, pomogao vam s kućanskim poslovima ili vam dao životni savjet.

U Japanu su muškarci srednjih godina često ismijavani i očekuje se da odgovaraju stereotipu – imaju manjak kose, okrugle pivske trbuščiće i ne mare pretjerano za higijenu, a Nishimito daje sve od sebe da dokaže kako japanski muškarci srednjih godina nisu takvi, piše Business Insider.

- U početku sam mislio da će moju uslugu uglavnom koristiti mladi muškarci kojima je potreban savjet, ali uglavnom mi se javljaju žene u dobi od 20 do 50 godina – otkrio je osnivač Ossan Rentala.

Njihovi zahtjevi su različiti - ponekad žele samo ljubavni ili karijerni savjet, društvo na koncertima ili u barovima, a ponekad žele da im sredovječni muškarci glume dečke kako bi ih ostali pustili na miru. Njegovi zaposlenici ne smiju previše pričati, a ni u kojem slučaju ne smiju dirati svoje klijente ili ičime dati do znanja da žele vezu s njima.

“Ossan” zadržava sav profit, a Nishimoto zarađuje na članstvu svakog od njih koje mjesečno košta oko 10,000 japanskih jena (558 kuna). Naplaćivanje članarine služi kako bi bio siguran u namjere muškaraca koji rade za njega. Njegova stranica ima preko 900 bukiranja mjesečno, a najpopularniji sredovječni muškarci zarađuju i po 888 dolara, odnosno 5600 kuna na savjetima i druženju.

Trenutno za njega radi oko 80 “Ossana”, a prije šest godina vlasnik je bio i jedini zaposlenik. Koliko je usluga popularna dovoljno govori činjenica da trenutno u Japanu postoje barem tri stranice koje su kopirale Nishimotovu ideju.

Dobrobiti ove usluge koja se na prvu čini pomalo bizarna idu u dva smjera – Nishimoto kaže kako sredovječni muškarci koji rade za njega s vremenom dobivaju na samopouzdanju i uče o životu iz druge perspektive.