Velike promjene

Nizozemski pivar objavio snažan rast dobiti i odlazak svog dugogodišnjeg šefa

AUTOR:

  • Lea Balenović

OBJAVLJENO:

12.2.2020. u 16:09

AUTOR:

  • Lea Balenović

OBJAVLJENO:

12.2.2020. u 16:09

Jean Francois van Boxmeer (L), chairman of the executive board of the brewery firm Heineken is pictured during a meeting of shareholders in Amsterdam, on April 20, 2017. (Photo by Koen van Weel / ANP / AFP) / Netherlands OUT
Koen van Weel / AFP

Jean-Francois van Boxmeer

Nakon što je gotovo 15 godina proveo na čelu Heinekena, Jean-Francois van Boxmeer najavio je svoj odlazak s pozicije izvršnog direktora drugog najvećeg svjetskog pivara. Van Boxmeer bio je dio nizozemske kompanije još od 1984., a šefom Heinekena imenovan je 2005. Upravljačku palicu predat će Dolfu van den Brinku prvog dana lipnja, prenio je Financial Times.

- Napisao sam 15 od 154 stranice u tvrtkinoj knjizi – rekao je i dodao kako se jedino kaje što nije ranije počeo raditi na rodnoj ravnopravnosti u dominantno muškoj pivarskoj industriji.

Jean-Francois van Boxmeer za vrijeme svojeg je mandata više nego udvostručio veličinu Heinekena koji je zahvaljujući 30 milijardi eura vrijednim akvizicijama od europskog pivara postao svjetski te danas posluje i u Kini, Meksiku, Brazilu, Etiopiji, Vijetnamu i Obali Bjelokosti.

Sama vijest o odlasku van Boxmeera stigla je zajedno s objavom poslovnih rezultata za prošlu godinu prema kojima je pivarski div povećao prihode i dobit pa šef kompanije, kako smatra Bloomberg, odlazi na svom vrhuncu. Heineken je, naime, lani ostvario neto dobit od 2,5 milijardi eura, što je rast od otprilike šest posto, a u najvećoj mjeri tome može zahvaliti prodaji u Aziji koja je u 2019. skočila 12 posto, odnosno dvostruko više nego u bilo kojoj drugoj regiji u kojoj nizozemski pivar posluje. Heineken je lani zabilježio najveći rast izvoza svoje pive i posljednjih deset godina.

U 2020. očekuju još veće prihode zbog rasta prodaje, ali i cijena, kao i okretanja potrošača skupljim vrstama piva. Među pozitivnim faktorima izdvajaju i niže cijene hmelja i aluminija koji bi trebali poduprijeti rast operativne dobiti za pet do šest posto.