Raj za gurmane i hedoniste

Luksuzan turistički kompleks vrijedan 4 milijuna eura u selu koje ima samo tri stanovnika

U istarskom selu Mužolini Donji sagradili difuzni hotel s više kućica za najam, a uskoro otvaraju i restoran
 Goran Šebeljić / HANZA MEDIA

Mali biser luksuza u središnjoj Istri bit će novi boutique hotel s pet zvjezdica, koji se uoči teniskog ATP turnira u Umagu otvara nekoliko kilometara od Buja u smjeru Krasice. Raspršeni hotel San Canzian sa 25 smještajnih jedinica, nalik malom selu, otvara Leopold Botteri, nekadašnji novinar Slobodne Dalmacije te začetnik maslinarske zadruge Brachia i tvrtke Uje, koja je poznati i priznati brend delikatesa u Hrvatskoj, ponajviše ekstra djevičanskog maslinova ulja s Brača. Leo je, naime, s partnerima Sinišom Šareom, zagrebačkim poduzetnikom i osnivačem Wine and Gastro akademije koja je godinama djelovala u Centru Kaptol, i Bojanom Luncerom, nekadašnjim članom uprave svjetskoga Lidla, odlučio u srcu gastronomskog carstva Istre otvoriti mali ljupki hotel, vrijedan četiri milijuna eura, koji će u potpunosti biti posvećen gostima koji su slični i njegovu stilu života, a to su foodieji koji znaju što su dobra vina, koje sve delikatese moraju kušati, s čime sve to sljubiti i za kraj uživati u dobrim cigarama i nekom od poznatih svjetskih konjaka.

Upravo njihov hotel San Canzian u seocetu Mužolini Donji, koje ima samo troje stanovnika, sve će to nuditi u zelenom okruženju vinograda i maslinika sjeverne Istre, s tek nekoliko kuća i fascinantnim pogledom na Buje i more. Svakako će se naći na karti gurmana jer će u njihovu hotelu zagrebački restoran Noel s jednom Michelinovom zvjezdicom uskoro otvoriti svoja vrata. Tu će biti i vrhunski vinski bar, veliki bazen s lounge zonom i barom, a ispod njega u budućnosti će biti i wellness centar. Za sada će San Canzian imati saunu i dvoranu za fitness. Oni koji žele više privatnosti i veći prostor, moći će unajmiti i malu vilu s privatnim bazenom.

Raj za gurmane i hedoniste

Prava je to relaksirajuća lokacija, do koje su Leo i njegovi partner došli sasvim slučajno, dok su uživali u gastronomskoj ponudi Istre. I to godinama. Ovaj je kraj nadaleko poznat kao pravi raj za gurmane i hedoniste, dom je vrhunskih maslinovih ulja i vina. Ni oni mu nisu mogli odoljeti.

Goran Šebelić / HANZA MEDIA

- Zapravo, želja nam je bila da kupimo kuću za odmor, ali nije nam se žurilo. I onda smo došli u Istru, tražili lokaciju, istodobno dobro jeli i pili po odličnim istarskim restoranima, boravili u predivnim hotelima i molili Boga da ju ne nađemo - priča nam kroz smijeh ovaj poduzetnik. Tada im se ukazala prilika da kupe imanje s obnovljenom starom kućom nadomak Buja, koja je ipak bila prevelika da bude kuća za odmor.

Goran Šebeljić / HANZA MEDIA

- Razmišljali smo što ćemo dalje i tako smo se odlučili za hotel - priča nam Leo, koji se nikad nije bavio hotelijerstvom. Utoliko je to pravi izazov iako je u ugostiteljstvu već niz godina. Ovo će za njega i partnera biti nadogradnja svega onoga što su dosad napravili, a na neki će način povezati Istru i Dalmaciju.

Goran Šebeljić / HANZA MEDIA

- U svojem smo poslu od samih početaka naslonjeni na to da izvlačimo maksimum iz hrvatskog proizvoda, namirnice, pogleda. To je naša misija, odnosno misija Uja. Počeli smo s maslinovim uljem s Brača, kao hobijem. To ulje, za razliku od istarskog, svojedobno nije bilo brendirano. Počeli smo se time baviti iz dišpeta jer smo se pitali zašto bračko ulje nema niti jedan brend, a istarsko ih ima čak 32. Rekli smo si: ‘Hajdemo pokazati Istranima da i mi imamo odlično ulje’. I tada smo napravili prilično ambiciozan brend koji je tada postao al pari poznatim istarskim maslinarskim brendovima - prisjeća se ovaj bivši novinar svojih početaka u gastrobiznisu.

Goran Šebeljić / HANZA MEDIA

Potom su otvorili oleoteku Uje, koja je bila i ostala ambasada hrvatskih autohtonih proizvoda, prije svega namirnice.

Poštovanje za dobro ulje

- Uje je prezentiralo hrvatsku namirnicu na kvalitetan način stranom gostu, i to i danas čini - kaže nam Leo. Logičan nastavak te priče bilo je otvaranje ugostiteljskog objekta, odnosno bara u kojem su se te namirnice mogle i kušati. Naime, Leo je sa svojom ekipom dalmatinskoj javnosti i restoraterima kroz oleoteku godinama pokušao objasniti kako treba koristiti maslinovo ulje, primjerice da prije svega ne bi trebalo stajati na suncu. I kada se “umorio” od dokazivanja kako ulje treba prezentirati gostu da bi bilo užitak, a ne samo ulje, odlučio je to pokazati u svojem ugostiteljskom objektu Uje Oil Bar, koji je otvoren u srcu Splita.

Uklopljen u prirodu

- To je bila prekretnica u Splitu, koji se tada lomio oko toga kakvu gastronomsku i ugostiteljsku kvalitetu hoće, odnosno želi li biti kao neki drugi primorski gradovi koji nemaju prepoznatljivu ponudu ili će biti drugačiji. Bez interesa za nekim profitom, otvorili smo taj objekt. I konačno smo postigli ono što smo željeli - da maslinovo ulje ima tretman kakav zaslužuje. Drugi su nas u tome slijedili i nama je to bilo dovoljno - priča nam svoju priču Leo dok obilazimo hotel koji se svojom arhitekturom i uređenjem odlično uklopio u prirodu. Hotel toliko dobro stopljen s prirodom da zapravo izgleda kao da je tu 200 godina, kao i neke obližnje kamene stare kuće.

Buje, 050619.
Difuzni luksuzni hotel San Kancijan gradi se u zaseoku Mozulini nedaleko Buja. Investitor je Leopold Botteri s partnerima. 
Foto: Goran Sebelic / CROPIX
Goran Šebelić / CROPIX
Luksuzni hotel San Kancijan nedaleko od Buja

- Kada smo rekli da ovdje želimo hotel, nismo baš bili svjesni toga što smo rekli. Ali smo zagrizli i krenuli. Kako smo kupili i dosta zemlje oko kuće, odlučili smo da želimo projekt gdje ćeš se pitati što je ovdje bilo, a što nije. Stvorili smo takvu energiju arhitekture i jako smo ponosni na to kako su postavljene mase - priča nam ovaj poduzetnik.

Nisu željeli dizati etaže iako su to mogli. Ali tada bi to bila sasvim jedna druga priča.

- Željeli smo minimalne intervencije u prostoru, odnosno stvoriti osjećaj sela koje je maksimalno prilagođeno današnjem standardu luksuza. Ali da i dalje ostane emocija sela. Zato imamo razvedenost objekata koji su smješteni u prirodi, zato kroz naš hotel vodi šljunčana staza, a kamen od kojeg je sagrađen i sve oko njega je istarski, većina ga je izvađena baš na ovom imanju - objašnjava nam dalje Leo.

Goran Šebeljić / HANZA MEDIA

U oblikovanju prostora pomogao mu je i poznati dizajner Boris Ružić, koji je već poznat po dizajniranju ovakvih objekata u kojima se prepoznaje tradicija mjesta, ali se uvode i neki novi elementi poput betonskih podova i kortenskih potpornih graničnika u okolišu. Nagrađivani Siniša Bjelica potpisuje arhitekturu, a mladi perspektivni splitski umjetnik Duje Botteri za hotel je pripremio vlastite radove.

Radit će cijele godine

- Nismo htjeli raditi ‘selo moje glumi staro selo’ jer je to ‘fake’. Ili imaš staro, pa si restaurirao, i to je jedna vrsta energije, ili imaš nešto novo oblikovano na ovaj način. Dakle, u sobi je sav luksuz pet zvjezdica kao bilo gdje u svijetu, ali kada nogom stupiš van, ti si u istarskom selu gdje ti ništa ne nedostaje - priznaje nam ovaj poduzetnik koji ima točnu viziju što ovaj mali ambiciozni hotel mora imati i koga mora zadovoljiti.

Buje, 050619.
Difuzni luksuzni hotel San Kancijan gradi se u zaseoku Mozulini nedaleko Buja. Investitor je Leopold Botteri s partnerima. 
Na fotografiji: Leopold Botteri.
Foto: Goran Sebelic / CROPIX
Goran Šebelić / CROPIX
Luksuzni hotel San Kancijan nedaleko od Buja, na fotografiji: Leopold Botteri, investitor

Naime, ovdje će noćenje u špici sezone biti dnevno i do tisuću eura, a ciljaju na goste iz Europe i Amerike.

- To su gosti koji prije svega znaju da žele doći u Istru. Gosti San Canziana bit će oni koji vole vino, tartufe, gastronomiju, prirodu. Ovaj dio Istre prilično je gastronomski prepoznat u Italiji, Austriji i Sloveniji. Imamo, dakle, na ovom području gastroturiste koji dolaze na jedan dan da bi nešto pojeli u ovdašnjim restorančićima. To je tradicija Bujštine - dobro jesti i piti - kaže nam vlasnik San Canziana, koji će u svojem objektu, koji će raditi cijele godine, imati 50-ak zaposlenih, praktički koliko i gostiju.

Buje, 050619.
Difuzni luksuzni hotel San Kancijan gradi se u zaseoku Mozulini nedaleko Buja. Investitor je Leopold Botteri s partnerima. 
Foto: Goran Sebelic / CROPIX
Goran Šebelić / CROPIX
Luksuzan hotel San Kancijan nedaleko od Buja

Jednako tako, ovdje će raditi najbolji hrvatski barmen te sommelier koji će imati priliku gostima pokazati sve što znaju u svojoj domeni. A za vrhunsku kvalitetu na tanjuru pobrinut će se i zagrebačka ekipa restorana Noel. Iako su u ugostiteljstvu već dulji niz godina, Botteri i njegovi partneri odlučili su ipak da svoj splitski pristup neće kopirati u Istri. Opredijelili su se za Noel još kada nije imao zvjezdicu uglednog “crvenog” vodiča.

Što se sprema u Noelu?

Suvlasnik Noela koji svoja vrata otvara početkom srpnja, Ivan Jug, najavljuje da će njihov restoran biti zaista nešto specijalno. Crpit će sve namirnice iz okolice, a najviše se raduju suradnji s vinarima i maslinarima, ali i svim ostalima koji su im pokazali veliku podršku kada su se odlučili doći u Istru.

- Bujština je zlatna žila gastronomije, vinarstva i maslinarstva. Veselim se i što ćemo mikrolokacijski imati vina, ulje, ribu i meso - priznaje nam Jug.

Vinari su njega i najboljeg hrvatskog sommeliera Filipa Savića potaknuli da naprave posebnu vinsku kartu, ali i posebni vinski doživljaj istarskih vina za večerom koja će biti rezervirana samo za šest stolova.

- Gosti će moći birati između četiri i sedam sljedova, a moći će odabrati primjerice vina Claija, Matoševića, Kabole… Na večeri će im se pridružiti sam vinar, ako bude dostupan - ističe Jug. Inače na vinskoj će karti imati čak 600 etiketa, od vintage vina do pjenušaca i onih arhivskih, od čega je polovica iz Hrvatske. U suradnji s malom bujskom pivovarom craft piva San Servolom izradit će i svoje pivo koje će biti u boci od 0,75 litara, a bit će prilagođeno meniju.

- Isto tako najbolji barmen Hrvatske Karlo Ferenčak radit će signature i personalizirane koktele jer nam je želja da naš bar u ovom hotelu uđe među 100 najboljih barova svijeta - priznaje Jug. Ali to im nisu jedine ambicije. Jednu Michelinovu zvjezdicu žele podebljati još jednom, a šansu za to pružit će austrijskom chefu Danielu Tschachleru.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
13. travanj 2024 21:13